Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er (foreløpig?) ikke ekstremt plaget,så jeg trenger ikke ta noe medisin føler jeg. Men vet noen noe om hva man burde spise/ikke spise evt andre vaner man kan tilegne seg for å unngå ubehaget?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Melk!

Hjelper kjempebra :) Jeg bøttet nedpå med melk i mitt svangerskap :P

Skrevet

For meg så hjelper Love Hearts :)

Skrevet

Sier som hun over, melk! Igår drakk jeg 3 glass melk til noen grandis-stykker, bare fordi grandis gir meg halsbrann, men jeg hadde sååå lyst på! hehe...

Kan legge til jeg aldri har drukket melk før i mitt liv, men nå smaker det helt ok. Må være lett-melk da, skummet og ekstra lett smaker helt pyton :P

Skrevet

Love hearts i veska er gull verdt ;) Ellers å ligge høyt med hode på nettene og ellers ikke spise for sterk mat - :) Det har hjulpet for meg.

Skrevet (endret)

Hold deg unna appelsinjuice, kaffe, kulsyreholdige drikker og drikker med mye sukker. Ellers er det helt trygt å kjøpe Gaviscon på apoteket, og det funker som bare det!!!!

Endret av CamillaJ
Skrevet

Jeg prøvde alle de på apoteket som var trygge..

Titralac 350mg funker som bare det på meg:) maxdose pr døgn er 20tbl. (klarer meg på 4-8stk pr dag med de:)

Jeg får halsbrann uansett hva jeg spiser eller ikke spiser:( urk:(

Skrevet

Melk funker på meg også. Om jeg tar det før det blir for mye. Mener og tror du bør drikke melk med mye fett i. Altså funker skummetmelk dårlig. Er ikke hundreprosent sikker på dette...

Love hearts er fantastiske. Og unngå stekt mat, krydret mat, mye saltet mat, appelsinjuice, mye kaffi, og sikkert mye annet jeg ikke vet om.

Skrevet

Takk for masse fine tips! :) kjenner jeg ble veldig glad for lovehearts-tipset...mm.. ;)

Skrevet

Jeg bruker gaviscon og det funker bra på meg :) bruker den som regel bare på kvelden når jeg skal sove, ellers tar jeg meg ett glass melk :)

Skrevet

Kaffe, te, sjokolade, brunost, makrell i tomat, løk, hvitløk, tomatpurè, juice, leverpostei, syltagurk, sesamfrø, kardemomme, kanel... Alt dette gir meg halsbrann. Ligg på venstre side når du skal sove, da kommer ikke magesyren like langt opp i spiserøret. Bruker Novaluzid fordi jeg blir så kvalm av Gaviscon - er helt trygt for gravide. Melk og Lovehearts hjelper jo også, hvertfall nå som problemet ikke er så stort:)

Skrevet

Curamed halstabletter er også fint:) ligg litt høyt i senga og unngå sterkt krydret mat;)

Skrevet

Melk hjelper der og da, men kan faktisk forverre plagene over tid (har jeg googlet meg frem til). Er noe med at syreproduksjonen øker eller noe sånt tror jeg.

Jeg bruker lovehearts på dagtid, mens på kvelden før jeg skal sove tar jeg en halv teskje med natron blandet i et lite glass vann. Dette har hjulpet meg mer enn noe annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...