Gå til innhold

Tar dere folat etter uke 12?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tar sikkert samme kosttilskudd som hun ovenfor. Og så tar jeg 200mikrogram folat i tillegg (er bare 200mikrogram i den pakken fra 2.trimester). Det gjør iallefall ingen skade å ta det - så hvorfor ikke? Da tar kroppen og babyen det de har bruk for.

Annonse

Lifeline har to forskjellige gravid-vitaminer. En som er for første trimester med bl.a. 400 mg folat, og en annen som er fra andre trimester hvor det er bl.a. mindre folat, men mer jern og D-vitaminer.
Er de for 2.trimester og ammende jeg tar. Er 200mikrogram folat i de. Jeg tar 200mikrogram folat i tillegg, altså slik at jeg får dosen de anbefaler i første trimester. Dette for å gjøre det jeg kan for å minske sjansen for ryggmargsbrokk. Jeg er selv født med en svært mild variant av ryggmargsbrokk, så jeg gjør hva jeg kan for å unngå det hos den lille.

Etter uke 12 er det ikke lenger fare for ryggmargsbrokk, så da er ikke 4 mg lenger nødvendig, og det holder med de 2 mg vi alle trenger daglig. Men jeg tok uansett til glasset var tomt rundt uke 16, ingen vits i å kaste de da de ikke er skadelige :) Nå tar jeg bare vanlig kosttilskudd som inneholder de vanlige 2 mg :) Samt tran og ekstra d-vitamin :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...