Gå til innhold

Fikk et merkelig brev i dag....!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var ute og hentet posten nå nettopp og fant en avlang konvolutt med navnet mitt på;åpnet og der fant jeg ikke annet enn et sammenbrettet hvitt ark der det ikke stod noen ting på.

Navn/adresse er skrevet på pc, klipt ut og limt på konvolutten med sånn bokbindplast som er selvklebende.

Det er ikke frimerke på, men et poststempel som ikke angir hvor det er postet, kun at det er postet i Norge.

Noen andre som har fått et slikt?

Kall meg hysterisk, men kjente jeg fikk litt guffen følelse i magen og tenkte det verste,- enn om det er miltbrann eller lignende? Puttet brevet i en pose og la det ute på trappa

Skal jeg gjøre noe med brevet? Blir det teit å levere det til politiet?

Fortsetter under...

Gjest lillemor og lillefrøken
Skrevet

Ring posten, og meld om "skade" av post? Fortell at brevet var åpent, og det var også ufrankert. Om det ikke står avsender på brevet, så risikrer du å få regningen desverre, så sørg for at det ikke skjer.

Det høres rart ut at det ikke står verken firmalogo på konvolutten eller avsender hvis det er sendt fra et firma/bedrift, så vil tro dette er privat. Det med sånn selvklepende plast over høres også veldig uprofft ut. Det er sikkert fingermerker på den forresten. Men tviler på at det er noe farlig, for det er jo ikke akkurat så vanlig, og når det gjelder miltbrann så var vel det et pulver? Var det noe pulver i konvolutten da?

Vil tro at det hele er en dårlig spøk fra noen, eller et brev som er sendt som aldri skulle vært sendt. Jeg fikk en gang en tom ulokket konvolutt, ufrankert, i posten, fant da ut (jeg var bare et barn da) at ei venninne av meg hadde skrevet navnet på en konvolutt og kastet det, så har noen tydeligvis sendt det / levert det på posten. Skjønte ingen ting da men alt ble oppklart. Kan det være noe slikt da? Feks barnehagen som skulle sende et infobrev til alle foreldre, så har de startet med ditt navn, sjekket hvor tung konvolutten ville bli med ett ark mtp frankering, og limt det igjen ved en feiltakelse, for å så bli åpnet igjen, og forsøkt kastet, men istede så har en sekretær tatt det med i bunken av andre frankerte brev, og bare sendt det av gårde? Litt søkt beskrivelse men som du skjønner, slike uhell er jo mulige :)

Skrevet

Litt uklart forklaring her, men brevet var ikke åpnet. Det var jeg som åpnet det. Og det var ikke tegn til at det hadde vært åpnet før heller.

Brevet er frankert slik at det kom frem, men jeg hadde bare ikke sett den frankeringen av brev før.

Ikke frimerke, ikke sånn maskinstempel som vi har på jobb, men et annet maskinstempel.

Men så rart med den måten navnet mitt var festet på konvolutten? En helt blank konvolutt uten logo, og ikke noe merke på papirlappen heller.

Fant ikke noe pulver....heldigvis, men kjente jeg ble litt panisk uansett.

Jeg tror ikke det er feilsendt siden konvolutten var lukket.

Skulle bare funnet ut om det bare er jeg som har mottatt et slikt brev eller om det er flere i landet?

HI

Gjest lillemor og lillefrøken
Skrevet

Enig i at det høres rart ut. Men som sagt, så vil jeg tro det er skjedd en feil et eller annet sted. Et poststempel betyr jo frankeringsmaskin, så da er det mest sannsynlig fra en større eller mindre bedrift og ikke privatperson.

Jeg misforsto litt men siden den ikke var åpen, og kun et blankt ark, så kan det jo være feks. at det er noen som kun skulle sende deg ett ark, også har det vært massesendinger av dette, men så har det havnet et eller flere blanke ark på slutten i nederst av bunken, og i hui og hast så har dem som har sendt dette avgårde ikke tenkt over at arket var blankt.

Er du bekymret på alvor, så ring politiet for sikkerhets skyld. Du kan også ringe posten og forklare situasjonen, og kanskje noen i kommunehelsetjenesten/mattilsynet/ansatte i helsedirektoratet el og forhør deg om det kan være noe giftig i brevet.

Skrevet

Er det frankert på en eller annen måte, så finner posten ut hvor det er frankert. De har sporingsnr. Register.

Slik at de kan sende regning på de som er frankert med for lite og retur.

Ta med deg brevet på posten og hør med de.

Miltbrann så må det være et hvitt pulver i det.

Gjest Løvemusene
Skrevet

Det står et nr. på sånn bedriftsfrankering som posten bruker til å finne avsender. Posten kan sikkert være behjelplige med å spore hvilken bedrift som frankerte og sendte den :)

En gang frankerte jeg noe på jobben og sendte den, den kom i retur til jobben uten at det stor returadresse på brevet, de fant det ut via frankeringsstempelet :)

Annonse

Skrevet

Gå på posten og få dem til å sjekke om de kan finne utav hvor det er frankert.

Uansett sparer du på det, i tilfelle du skulle oppleve noe anet merkelig/guffent, feks flere brev, trusler, sms osv. Man vet jo aldri.

Skrevet

antageligvis har det skjedd en feil og et tomt ark har havnet i konvolutten isteden for det med tekst på som skulle oppi. Sånne ting skjer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...