Anonym bruker Skrevet 14. august 2012 #1 Skrevet 14. august 2012 Har hatt bruker der nå i 5 uker, men kun gått ned 1 kg. I ferien (1 uke) ble det litt utskeielser, men også bevegelse. Jeg gikk heldigvis ikke noe OPP i ferien da, som jeg vanligvis pleier. Nå har jeg vært ekstremt nøye i to uker etter ferien, og ført inn alt jeg har spist. Aldri vært over anbefalt kaloriinntak, og i tillegg gått turer både langs veien og på fjellet. Har gått inn en del cm, men det hjelper ikke når legen ser på BMI i forhold til å få dekket bukplastikk. Nå om sommeren må jeg legge en klut under henget på magen, for at det ikke skal bli sopp og kløe der. Dette er ikke greit, og sliter skikkelig på psyken. Har menstruasjonen denne uken da, har det noe si for vekttap ? Frustrert nå, for jeg har fulgt anbefalingene slavisk i 4 av 5 uker.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2012 #2 Skrevet 14. august 2012 Jeg er insulinresistent, har legen din sjekket om du er det? Nytter ikke å bare telle kalorier om du er det, da må kosten legges om for å jevne ut blodsukker og holde vekten nede. Da må du på type karboredusert kost, trenger ikke være de ekstreme kurene til f.eks Dr. Hexeberg, men du må kutte ned på hvitt hvetemel, sukker, ris og pasta.
Audix78 Skrevet 14. august 2012 #3 Skrevet 14. august 2012 Jeg brukte vektklubb og gikk bra ned. Hvis du ikke går ned i kilo men i cm så er jo det et godt tegn, det må jo begynne et sted. Du skal se at hvis du er flink med å notere inn ALT du spiser OG beveger deg mer slik at du blir svett (og ikke nødvendigvis spiser opp kaloriene du bruker på trening) så blir det resultater av det. 5 uker er ingenting! Dette tar tid.
Gjest yrild Skrevet 14. august 2012 #4 Skrevet 14. august 2012 Jeg ville kuttet hvetemel, poteter og sukker, lsik at du stabiliserer blodsukkeret ditt. Ellers så høres det jo ut som om du er på god vei :-)
Anonym bruker Skrevet 14. august 2012 #5 Skrevet 14. august 2012 Hvis du holder deg på ca 1600 kcal om dagen (du må veie alt, man kan bomme mye på vekta på en brødskive eller en skive ost) går du bare veldig sakte ned om du er relativt liten og rolig. Veier du 150 kg og trener hardt 2 timer om dagen vil du derimot gå raskt ned. Mensen kan også bety 1-2 kg ekstra vann i kroppen.
Diddels Skrevet 14. august 2012 #6 Skrevet 14. august 2012 Det blir for mye stress med å veie mat og holde seg under 1600 kcal. Er det rart folk gir opp slankingen? Les deg opp på Atkins (som du kan leie gratis fra biblioteket), og avslutt medlemskapet på vektklubb.no.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2012 #7 Skrevet 14. august 2012 Du er sansynligvis insulinresistens om du er veldig overvektig. Da blir det nok for mye karbohydrater på vektklubben.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2012 #8 Skrevet 14. august 2012 Det blir for mye stress med å veie mat og holde seg under 1600 kcal. Er det rart folk gir opp slankingen? Les deg opp på Atkins (som du kan leie gratis fra biblioteket), og avslutt medlemskapet på vektklubb.no. Du trenger ikke veie maten for bestandig, men det er lurt å gjøre det i noen uker i starten. Det er vanlig å bomme grovt på hvor mye en banan eller en skive brød veier. Mange spiser derfor mye mer enn de tror. Hva som er en normal porsjon for et menneske varierer mye. At folk spiser for store porsjoner og dermed for mye er jo en vanlig grunn til at de gikk opp i vekt i første omgang. Ofte tar det litt tid å lære hva som er vanlig og hva man faktisk trenger. Derfor er det lurt å veie en periode.
lille sprelle Skrevet 14. august 2012 #9 Skrevet 14. august 2012 For alle er det slik at hvis du får i deg mer kalorier enn du forbrenner, så går du opp i vekt. Det gjelder uansett metode. Forbrenningen øker med økt muskelmasse. Kombniner styrketrening og kondisjonstrening. Er du svært overvektig bør en del av treningen med fordel foregå i vann for å skåne knær osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå