Libido- Skrevet 13. august 2012 #1 Skrevet 13. august 2012 Hei. Noen som vil dele sine erfaringer med skolefrukt-ordningen? Er så usikker på om jeg skal bestille. Guttungen er glad i frukt og er vant med fruktmåltid fra bhg. Da oppskjært frukt. Det er jo ingen stor jobb å legge med frukt i matpakken, men det kan bli glemt en dag eller to i uken. Så sånn sett er det greit at han får det levert. Er derimot litt redd for at frukten ikke skal bli spist om det ikke er i biter, eller er av god kvalitet. Så hva er deres synspunkt og erfaringer?
Anonym bruker Skrevet 13. august 2012 #2 Skrevet 13. august 2012 Min erfaring er at skolen ga opp frukt etter 2 år, så her har vi ikke det alternativet lenger. Barna var ikke interessert, og frukten ble gammel og dårlig = hevet.
Babykilo Skrevet 14. august 2012 #3 Skrevet 14. august 2012 Jeg kommer til å prøve dette året fant jeg ut. Tipper han kommer til å ville ha siden andre har, og så får vi se. Hvordan dette funker, kommer veldig an på skolens håndtering.
Gjest Ziva Skrevet 14. august 2012 #4 Skrevet 14. august 2012 Her har ikke skolen fruktordning. Men har lagt merke til at når vi leverer i SFO så står det fulle fruktfat på benken. Når vi henter har de minket betraktelig.
Vossafår Skrevet 14. august 2012 #5 Skrevet 14. august 2012 Har positiv erfaring med skolefrukt Har barn i hus som går på to forskjellige skoler, men glemmer dessverre rett som det er frukt til den som ikke har det tilbudet på skolen.. +at det barne ofte ikke vil ha med frukt, men jeg er sikker på at hun hadde spist det hvis hun fikk det utdelt utpå dagen...
anonym91 Skrevet 14. august 2012 #6 Skrevet 14. august 2012 hadde ikkje frukt på barneskolen, men på ungdom skolen hadde vi frukt ordning. den var ofte dårlig. ikkje sikkert det er slik over alt men greit og ver forberett. like greit og putte noe du veit at barnet ditt liker og kommer til og spise
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 14. august 2012 #7 Skrevet 14. august 2012 Er dette ulikt for hvor man bor? Her får barna frukt på skolen uten at vi må bestille noe, og gjerne på SFO også. Skolen jeg jobbet på sist (ungdomsskole) hadde også gratis frukt som det ikke var noen bestilling på. Dette fungerte veldig greit. Det som ble til overs ble satt på lærerommet og der ble det som regel fort spist opp
Tovehvit Skrevet 14. august 2012 #8 Skrevet 14. august 2012 Hadde fruktordning for eldste et år. Men slutta fort. Han spiste aldri frukta og det skjønner jeg godt. Det var halvråttent og smakte ikke godt:S Så da sendte jeg med han fin frukt hjemmefra heller, så fikk han kaste det han fikk på skolen. Kommer aldri til å ha det igjen.
Libido- Skrevet 14. august 2012 Forfatter #9 Skrevet 14. august 2012 Takk for svar alle sammen =) Ser ut som jeg må prøve å finne ut hvordan kvaliteten på skolen vår er, før jeg bestiller.
JenteOgGutterMamma! Skrevet 14. august 2012 #10 Skrevet 14. august 2012 (endret) Her har vi flere ganger prøvd skolefrukt, men alle barna våre har klaget på at mye av frukten både smakte vondt og mye av den har vært råtten og uspiselig....så her sender vi med frukt eller grønnsaker fra hjemme til dei som vil ha med. Syns også at det var rart at dei ikke brukte norsk frukt, f.eks norske epler når det er sesong for det.... Kommer nok til å ha med frukt fra hjemme i fremtiden også! Endret 14. august 2012 av JenteOgGutterMamma!
Voilà Skrevet 14. august 2012 #11 Skrevet 14. august 2012 Jeg fikk skolefrukt da jeg gikk på ungdomsskolen, og det var som regel veldig bra. En gang i blant var frukten dårlig, men da kunne vi få ny. Det eneste kjedelige var om vi hadde frukt hjemme som fristet mer, så var det jo det jeg ville ha - for vi fikk bare eple, pære, kiwi, appelsin eller banan på skolen.
blå2010+rosa2013 Skrevet 14. august 2012 #12 Skrevet 14. august 2012 (endret) her får barna gratis frukt! de som vil har med frukt og spiser den på morgenen. så litt utpå formiddagen, gjerne etter lang friminutt så får de frukt av skolen! da deler læreren eller elevene selv i de største klassene den i biter og deler ut! frukten leveres 1 gang i uken til skolen og frukten ligger i et kjøleskap, har kun opplevd noen få ganger dårlig frukt! rart at det er så stor forskjell fra plass til plass! funker iallefall veldig godt her. Endret 14. august 2012 av blå2010
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå