Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pakker dere babyens ting sammen med deres? Lurte på om jeg kanskje rett og slett skulle brukt stelleveska til frøkna sine klær og slikt.

Men så skal jeg jo ha en egen bag til fødselen og en egen til barsel som kan ligge i bilen så blir jo tre bager.

Kjenner jeg babler litt nå for er så ivrig! Endelig er det meste klart og jeg kan slappe av og pusle med andre ting. Er i ganske dårlig form så orker ikke kjøpesentre og så mye bøying de neste ukene tenker jeg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skal du ha en bag til fødsel og en til barsel?? Jeg pakker mitt tøy, mannens tøy og hebtesettet til baby i samme bag. Klær og bleier får jo babyen på sykehuset. Håndklær, Morgenkåpe, nettingtruser og bind får man også.

Skrevet

Bare leste det inne på den tipslista til fødebag at det kunne være lurt. Da ligger den til selve oppholdet i bilen så lenge også har man en egen til fødselen der man har musikk, snacks, energidrikk osv. Syntes det hørtest fornuftig ut et øyeblikk :)

Men da blir det tre bager og det ser jeg er litt dumt, derfor jeg lurer på hvordan dere andre gjør det? :) Er litt førstegangs på akkurat dette da jeg ikke rakk dette sist.

Skrevet

Ser ikke dumt ut det, den andre baggen ligger jo i bilen:) orker ikke ha med meg stor bag på føden( den er ikke så stor altså, helt vanlig litenbag) så har med et slikt lite bagnett med snøring med drikke, en energibar,en håndvifte, en varmeflaske, en t- skjorte til mannen og nesespray og helsekortet. Når fødselen er over legger mannen den i bilen og henter den med klærne mine. Til babyen skal jeg bare ha hentesett og et pledd som mannen tar med i en pose før han henter oss:)

Skrevet

jeg har en stund igjen før jeg skal begynne å pakke, men jeg gleder meg til å pakke bagen! I infoen fra sykehuset "mitt" står det at de helst ser at man bare tar med det man trenger til selve fødselen i første omgang og så tar med det man vil ha til barselavdelingen etterpå. Så jeg planlegger 2 bagen: en til fødsel (ting til meg og pappaen) og en til barsel (med ting til meg OG baby).

Skrevet

Ja da skal jeg høre med jordmor når jeg skal dit på torsdag om hvordan det er på sykehuset her jeg bor :) Skal vel på noe omvisning og? Evnt. fødselsforberedende kurs :)

Skrevet

i stavanger får en ikke nettingtruser, må kjøpe selv :)

Skrevet

<p>Jeg har pakket en bag med ting til både fødsel og barsel. Vi bor nærme sykehuset, så hvis jeg trenger noe så kan mannen hente :) Babyens ting har jeg pakket i stellebaggen. Tror ikke mannen trenger å pakke noe spess siden vi bor nærme og han sover hjemme. </p>

<div id="myEventWatcherDiv" style="display:none;"> </div>

Skrevet

Jeg har alltid fått nettingtruser i Stavanger, så d må være noe nytt. Hvorfor får man ikke det??

Skrevet
Jeg har alltid fått nettingtruser i Stavanger, så d må være noe nytt. Hvorfor får man ikke det??

Det har jeg også fått beskjed om av jordmor. Må ha med egne truser, evt nettingtruser.

Skrevet
Det har jeg også fått beskjed om av jordmor. Må ha med egne truser, evt nettingtruser.

Er jo ingen som har så store truser som man trenger for å få plass til de store bleiene. JEg har ikke fått beskjed om å kjøpe med meg nettingtruser, jeg blir satt igang i morgen og orker ikke ut å tråle butikker i dag for å skaffe d heller. De har det jo uansett på sykehuset en eller aen plass.

Skrevet

Man bør ta med egne klær til babyen også. Da gutten vår ble født på Ullevål tok de på ham body i størrelse 80- han svømte stakkars. Strømpebukse eller en annen bukse av noe slag bør i alle fall passe litt. (Og jeg vil helst bruke ull på babyen når den er nyfødt, så da må jeg i alle fall ta med egne klær).

(En digresjon:Og hva er dette med at man ikke skal ha klær i str 50 og 56?! Babyen vår som var 3500 gr brukte str 50 og 56 i over to måneder...)

Skrevet

de skal spare penger :)

Skrevet

Man bør ta med egne klær til babyen også. Da gutten vår ble født på Ullevål tok de på ham body i størrelse 80- han svømte stakkars. Strømpebukse eller en annen bukse av noe slag bør i alle fall passe litt. (Og jeg vil helst bruke ull på babyen når den er nyfødt, så da må jeg i alle fall ta med egne klær).

(En digresjon:Og hva er dette med at man ikke skal ha klær i str 50 og 56?! Babyen vår som var 3500 gr brukte str 50 og 56 i over to måneder...)

Sønnen vår var 2315 g og 44 cm lang; Ble kledd i bodyer i strl 62(!!!)...

Så her tar vi m oss klær og :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...