Gå til innhold

Noen gulvleggere her, eller noen med menn som er gulvlegger`?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal legge parkett på kjøkkene. Skal jeg legge rundt kjøkkenet eller under. Skal kjøpe nytt kjøkken så det gamle kjøkkenet skal vekk før vi begynner å legge gulv.

Noen som vet?

Fortsetter under...

Skrevet

Vi har ikke lagt under, hva skal vi med det liksom? ;)

Skrevet

man legger vel under så vidt jeg vet.

det er det hvertfall på vårt kjøkken....

Skrevet

Det velger dere selv. Men hvis dere uansett skal bytte kjøkken ville mannen lagt gulv før nytt kjøkken settes inn:-)

Nå er han ikke gulvlegger da, men har jobbet som det et halvt års tid for noen år siden!

Skrevet

Ja vil jo legge under også siden vi først skal legge gulv, men har hørt at da vil gulvet knirke fordi kjøkkenet er så tungt..??

HI

Skrevet

Du skal legge under fikk jeg beskjed om her,av gubben som har gjort det x antall gang.har noe med Evt lekkasje og diverse å gjøre visst nok

Annonse

Skrevet
Skal legge parkett på kjøkkene. Skal jeg legge rundt kjøkkenet eller under. Skal kjøpe nytt kjøkken så det gamle kjøkkenet skal vekk før vi begynner å legge gulv. Noen som vet?
Skrevet

legg ny parkett før kjøkken

Gjest Heartbroken
Skrevet

Da vi pusset opp kjøkkenet fikk vi beskjed fra fagfolk at man ikke skal legge parketten under innredningen pga tyngden på benkene kan gjøre så parketten spretter opp og buler seg.

Vi la parkett helt inntil de bena benkene står på og satte list på sånn at parketten går under lista, men ikke under bena - om du forstår :)

Jeg ser heller ikke vitsen i å ha parkett under hele benken? Det hender hvertfall aldri at jeg fjerner listene for å vaske under der?

Skrevet

Ekspertene sier, bl.a min onkel som har satt opp hundrevis av kjøkken; ikke legg gulv under!

Vi skal sette inn nytt kjøkken nå og vi skal ikke legge under hele, kun inntil beina. Som de andre sier så har det med vekten på kjøkkenet, knirking og gulvet blir ujevnt etter en stund.

Skrevet

Mannen min er gulvlegger og har 10 års erfaring. han sier kjøkken skal monteres først. gulv intil slik at det er " flytende" . Tregulv skal kunne bevege seg. kjøleskap etc kan stå oppå. ( han hilser fra Vige bygg & eiendom ;) )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...