Anonym bruker Skrevet 13. august 2012 #1 Skrevet 13. august 2012 Var på legevakta isted og fikk vridd den på plass (sa de fikk den på plass hvertfall). De sa han ikke ville ha vondt mye lenger, men han har fortsatt veldig vondt og bruker ikke armen. Er 6 timer siden vi var der... Hvor lenge er det vanlig at de har vondt etter at lege har satt albumene på plass?
Anonym bruker Skrevet 13. august 2012 #2 Skrevet 13. august 2012 Tok de bilder av armen? Tok de bilde av både underarmen og overarmen hans? Det hender at brudd nede eller oppe i armen blir oversett fordi de har tatt for lite bilde av armen. Ble det også foretatt god undersøkelse ift om blodårer og nerver ble skadet? (er temperaturen eller fargen i armen endret, eller har han mindre (eller mer) følelse i deler av armen?) Hvis han fremdeles har veldig vondt ville jeg tatt kontakt med legevakten igjen! Dette er ikke noe man venter med hvis det er tvil!
Gjest @---;- Skrevet 13. august 2012 #3 Skrevet 13. august 2012 Tror nok jeg hadde fått sjekket dette på nytt. Hvis det var kun at albuen var ute av ledd, så skal smertene gi seg straks den er tilbake. Hadde samme skaden med gutten min når han var rundt året. Legen prøvde å få det på plass uten hell. Men, når han skulle ta røntgen måtte hånden legges litt spesielt. Dermed smatt det på plass. Det var som å skru over en bryter. Gråten sluttet, og gutten smilte og lekte.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2012 #4 Skrevet 13. august 2012 Jeg har ikke hatt noe som helst ute av ledd selv, men kjenner jo andre som har det og jeg har fått fortalt at smerten blir borte med en gang den er på plass igjen. Litt øm selvfølgelig, men ikke vond lenger. Jeg ville fått det sjekket på nytt, kanskje skaden er større enn først antatt?
Iselilja Skrevet 13. august 2012 #5 Skrevet 13. august 2012 Toåringen vår brukte armen straks vi kom ut fra legekontoret da han fikk albuen ut av ledd. De aller fleste bruker armen fint innen 15-20 min. Synes du bør få en ny vurdering. Ble det tatt røntgenbilder? Seksåringen her ramlet ned fra et lekestativ og fikk både albue og skulder ut av ledd. Røntgen viste også brudd i leddhodet i albuen. Lykke til, og god bedring!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå