Indigo 08-10-13 Skrevet 13. august 2012 #1 Del Skrevet 13. august 2012 Hei. Er 16 +2. Målet mitt dette svangerskap er å holde meg lengst mulig og mest mulig i jobb. Arbeidsgiver er super å tilrettelegge tjenesten, og det har vært helt nødvendig å bytte avdeling pga arbeidsoppgaver. Nå jobber jeg kun dag, og fri hver helg, i motsetning til turnus og hver tredje helg, men tjener fortsatt det samme. Vi har krav på en time trening i løpet av uka, og denne timen er gull for meg. Tar den ut litt utpå formiddag etter lunsj. Er mer effektiv både i forkant og etterkant av løpeturen min ute i frisk luft. Målet er å løpe tre ganger i uka, og merker kjempeeffekt av det, etter et langt treningsopphold i første trimester. Men ikke enkelt å få det til etter jobb med to små og mann som reiser en del. Jeg mener helt klart at treningen gjør meg opplagt og gir meg mer energi, som gjør at jeg makter å jobbe 100 prosent. Ønsker å få trene en time til på jobb iløpet av uka, dvs to timer som en slags tilrettelegging. Siden jeg ikke alltid får tid å trene hjemme, og ikke minst gjør det meg mer opplagt resterende arbeidsdag, i stedet for at jeg soser ekstra rundt for å hente meg litt inn.. Er det mye av meg å spørre om det??? Mine kollegaer har jo bare krav på en time. Og strengt tatt må jo alle andre trene utenom arbeidstid. Men personlig ser jeg på det som tilrettelegging. Skal nevnes i denne sammenheng at jeg mine to forrige svangerskap har vært sykemeldt mye pga lite energi, slapp og trøtt. Har ikke jobbet etter uke 30 med nr. 1 og uke 27 med nr. 2. Hadde akkurat samme jobb.. Altså, mye av meg å spørre om en time trening ekstra i tillegg til den timen jeg har krav på? Innspill? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143962414-ang-tilrettelegging-p%C3%A5-jobblitt-langt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Indigo 08-10-13 Skrevet 13. august 2012 Forfatter #2 Del Skrevet 13. august 2012 Jeg bruker forresten gjerne lunsjen min på trening, så lenge det er høyde for at jeg tar meg en tur ut i frisk luft og blir litt ekstra borte. De andre kollegaene bruker jo ofte lunsjen pluss mer av arbeidstiden til andre gjøremål ute, slik som cafe, frisør osv... Tenkte bare å nevne det;) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143962414-ang-tilrettelegging-p%C3%A5-jobblitt-langt/#findComment-144460986 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sjeroks Skrevet 13. august 2012 #3 Del Skrevet 13. august 2012 DEt må jo gå ann å spørre hvertfall. Men jeg ville vært litt ydmyk når jeg spurte. Men i det lange løp vil jo sjefen forhåpenligvis tjene på dette;) ønske deg lykke til å håper virkelig du får det gjennom Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143962414-ang-tilrettelegging-p%C3%A5-jobblitt-langt/#findComment-144461017 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå