Gå til innhold

Bør jeg være bekymret? :/

Anbefalte innlegg

Gjest Mammantil2prinser

Jeg er 25+1 idag og de 3 siste dagene har det blitt så og si stilt i magen min :(

Før dette var det liv fra morgen til kveld og når jeg våknet på natta var det også liv. Slik at jeg sa, sover du aldri du eller? :)

Nå er jeg heldig hvis jeg kjenner to spark til dagen :( og det er jo en ekkel følelse! Noen andre som har det slik?

Og hvem ringer en eventuelt til når jeg "bare" er 25+1?

Hilsen bekymret

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143962411-b%C3%B8r-jeg-v%C3%A6re-bekymret/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke om du har ringt noe steder enda. Vi har jordmorvakt gjennom legevakten, vet ikke om det er vanlig alle steder. Da ringer man isåfall legevakten. Eller om du har telefonnr. til jm kan du jo ringe der.

Men når det er sagt, så hadde jeg det akkurat som deg. Jeg hadde kjent liv i flere uker, mye liv. Og plutselig kjente jeg ingenting i to dager. Og så kjente jeg et spark eller to. Jm mente ungen hadde snudd seg - eller at det var så enkelt at det var tidlig å kjenne særlig liv pga. at ungen var så liten enda.

Etter jeg hadde vært hos jm, fått hørt hjertelyd og var beroliget, begynte jeg å kjenne bevegelser igjen. Jeg var kjempe lettet! Nå er jeg i uke 28 og har fortsatt en sprell levende baby i magen.

Men om du er urolig - ta heller kontakt med jm. Eventuelt kan man ringe direkte til sykehuset og få sjekk der. Lykke til! 25 uker er ikke bare ;)

Jeg er 26 uker i dag, og har også hatt en rolig krabat i magen siste uka. Han rører seg, men ikke direkte sparking, mer som at han snur seg rundt . Tenker sånn at hvis jeg kjenner ham i løpet av dagen så er det OK, kan jo hende de er inne i en rolig periode bare, uten at det er noe galt fatt :)

Annonse

På siste kontroll forrige uke (23 uker) sa jordmor til meg at jeg skal kjenne liv hver dag. Er man usikker på om man har kjent liv en dag så skal man drikke et glass iskald, sterk sukkerholdig saft, og innen en halvtime bør man da kjenne bevegelser.

Gjør man ikke det var det bare å ringe fødeavdelingen, som hun sa, de får betalt, og er der på jobb for å hjelpe oss! :)

På siste kontroll forrige uke (23 uker) sa jordmor til meg at jeg skal kjenne liv hver dag. Er man usikker på om man har kjent liv en dag så skal man drikke et glass iskald, sterk sukkerholdig saft, og innen en halvtime bør man da kjenne bevegelser. Gjør man ikke det var det bare å ringe fødeavdelingen, som hun sa, de får betalt, og er der på jobb for å hjelpe oss! :)
Jeg fikk også høre dette fra min jordmor, men da jeg ikke kjente liv rundt uke 25 fikk jeg høre av flere jordmødre og leger at det var vanlig "så tidlig" i svangerskapet. Og at det kunne hende babyen var for liten til å kjenne noe hele tiden eller at han hadde snudd seg.

Men er man bekymret, så ringer man heller en gang ekstra. Jeg var hos jordmor og fikk sjekket. Hun sa jeg kunne velge mellom å komme der eller reise på sykehuset.

Nå har jeg drukket cola så får vente å se :)
Hei. Er nå i uke 23 og venter nr 5. Denne gangen har jeg kjent lite liv. Har vært flere gng på ultralyd pga min forkortede livmorhals og heldigvis er det liv der, men de oppdaget at morkaka lå foran så da ville jeg kjenne mindre denne gangen. Det hender også at babyen snur seg og da vil man heller ikke merke noe til de lille på noen dager. Er du bekymret så ta kontakt med føden du så du får en sjekk:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...