A_K Skrevet 13. august 2012 #1 Skrevet 13. august 2012 Er det noen av dere som gir biola drikke til barna. Jeg har gitt det til min jente på 15 mnd noen morgener og hun elsker det! Men jeg lurer på om dette er bra eller ei? Inneholder det for mye sukker? Kan det erstattes med melk? Vet at det er bra for magen, men er det bra å drikke hver dag?
UpsyDaisy Skrevet 13. august 2012 #2 Skrevet 13. august 2012 Jeg har gitt biola til begge mine fra de var et år. Hver morgen etter frokost får de et glass biola før de skal i barnehagen. Begge elsker det Om det er litt sukker bryr jeg meg ikke om. Det er masse som er mye verre regner jeg med
UpsyDaisy Skrevet 13. august 2012 #3 Skrevet 13. august 2012 Jeg har gitt biola til begge mine fra de var et år. Hver morgen etter frokost får de et glass biola før de skal i barnehagen. Begge elsker det Om det er litt sukker bryr jeg meg ikke om. Det er masse som er mye verre regner jeg med og jeg ser nå at du ikke har fått svar på noe av det du spurte om....
A_K Skrevet 13. august 2012 Forfatter #4 Skrevet 13. august 2012 Det var smart å gi det etter frokost! Har gitt det til maten, og da hender det hun sluker i seg koppen med biola, og ikke orker all mat pga det:)
Lirest Skrevet 14. august 2012 #5 Skrevet 14. august 2012 Her får mini det i flaske etter kveldsmaten og hvis det er mer igjen så får han resten etter frokost. Gjort dette siden han var 1 år og er nå 1,5. Biola med jordbær og biola med mango og ananas er jo nøkkelhullsmerket og da skal det jo være sunt. ;-)
lillenims Skrevet 16. august 2012 #6 Skrevet 16. august 2012 Naturell biola inneholder ikke sukker, da blir det jo som vanlig melk. Vi kommer til å venne minstemann på denne når han blir gammel nok, søstra fikk med smak og da nekter hun å drikke den naturelle... (den er mer syrlig.)
Mari-mamma Skrevet 16. august 2012 #7 Skrevet 16. august 2012 Vår helsesøster anbefalte oss på det sterkeste å begynne med biola da jenta vår rundet ett år (er når 13 måneder). Så vi gir biola med veldig god samvittighet:-) Det skal styrke små barnehagemager:-)
Maitrollet Skrevet 16. august 2012 #8 Skrevet 16. august 2012 I februar i år ble to av småfolk sine grøter trukket fra markedet fordi de inneholdt probiotika (det samme som det er i biola). Dette fordi man var usikker på langtidseffekten ved probiotika til små barn, immunforsvaret er i utvikling og det er ikke sikkert det er bra og tilsette bakterier som endrer den naturlige bakteriefloraen i tarmen. Les mer her: http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.7989420 Jeg ville med andre ord vært forsiktig med å gi Biola hver eneste dag, en gang i blant er derimot sikkert ikke krise.
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ sommerfugl Skrevet 17. august 2012 #9 Skrevet 17. august 2012 I barnehagen til snuppa serverer de Biola til frokosten hver dag
ønsker nr 2 *venter nr 2* Skrevet 17. august 2012 #10 Skrevet 17. august 2012 Her elsker min lille skatt biola, og favorittfrokosten er biola og havregryn Kan ikke skjønne at det skal være noe skadelig...?
MillaCamilla Skrevet 17. august 2012 #11 Skrevet 17. august 2012 Her får mini det i flaske etter kveldsmaten og hvis det er mer igjen så får han resten etter frokost. Gjort dette siden han var 1 år og er nå 1,5. Biola med jordbær og biola med mango og ananas er jo nøkkelhullsmerket og da skal det jo være sunt. ;-) ....grandiosa er også nøkkelshullsmerket men kanskje ikke direkte sunt...? Den nøkkelhullsmerkingen er noe lureri.
Maitrollet Skrevet 17. august 2012 #12 Skrevet 17. august 2012 Nøkkelhullsmerking betyr bare at det er et sunt valg innen den matvarekategorien. Hvis du velger grandis med nøkkelhull er den altså sunnere enn annen ferdigpizza... I tillegg noe med maksinnhold av salt, sukker og fett om jeg husker riktig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå