Anonym bruker Skrevet 13. august 2012 #1 Skrevet 13. august 2012 hun er 9 mnd og sover ute på dagtid.. flere av naboene her har sett den og den lusker rundt huset vårt! hva med treåringen? kjenner jeg ble litt skeptisk! :S hva med dyrene våre, gammel svær katt, en liten hund og tre kaniner.. er disse i fare? alle er mer eller mindre løse og frittgående her vi bor, både barn og dyr..
LillaGorilla♥♥ Skrevet 13. august 2012 #2 Skrevet 13. august 2012 Ville vært langt mer bekymra for om katta la seg oppå ungen i vogna jeg da..
Gjest Ziva Skrevet 13. august 2012 #3 Skrevet 13. august 2012 Enig med Lilleva. Oter spiser fisk og krabber ikke unger. Mår er litt mer altende men aldri hørt at de spiser barn. Du får sette ut en mårfelle når det er fangsttid på den. Agn fellen med honning og fiken, til nød spekepølse.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2012 #4 Skrevet 13. august 2012 neida, katta går i lange baner rundt jentungen for hun lugger og kniper og pirker den i øynene om hun kommer nært nok.. katten har lært, og det er en gammel katt som har vert rundt barn hele livet og aldri lagt seg sammen med barna.. og jeg har jo babysitter så jeg hører jo om det skjer noe i vogna, men en oter kan jo gjøre stor skade på kort tid.. ivertfall på andre smådyr..
Anonym bruker Skrevet 13. august 2012 #5 Skrevet 13. august 2012 hva skal jeg gjøre med den når den er i fella da?? den har kommet nå nylig, så kanskje den er borte igjen om noen dager..
Gjest Ziva Skrevet 13. august 2012 #6 Skrevet 13. august 2012 Katta er nok mer i fare en ditt barn. Men er det mår eller oter? Er litt forskjell på de to artene.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2012 #7 Skrevet 13. august 2012 jeg er ikke sikker, snakka med mine to naboer som heller ikke var sikker på hva det var, men det var ca en meter langt og ligna på en mår eller en oter.. det var kveld da de så den..
Gjest Ziva Skrevet 13. august 2012 #8 Skrevet 13. august 2012 Bor du ved kysten, skogen eller fjellet?
LillaGorilla♥♥ Skrevet 13. august 2012 #9 Skrevet 13. august 2012 Mår og oter er to helt forskjellige dyr. Uansett synes jeg den skal få være i fred, så får du heller holde et ekstra øye med vogna. Om noe, bør du heller følge med på at kaninene og katta er ok, den velger vel heller dem i tilfelle. Kan vel bare jage den vekk om dere ser den igjen.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2012 #10 Skrevet 13. august 2012 vi bor i skogen ved sjøen, 20-30m til sjøkanten..
Gjest Ziva Skrevet 13. august 2012 #11 Skrevet 13. august 2012 Innsjø? Er nok en mår. De er skye og kommer nok aldri til å klatre opp i vogna.
*Kengumamma* Skrevet 13. august 2012 #12 Skrevet 13. august 2012 Kjøp kattenett. Det burde du jo kjøpt for lenge siden uansett, i og med at du har katt.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2012 #13 Skrevet 13. august 2012 hun river ned nettet, og sjansen for at hun rusker det rundt seg og kveles er større enn at katten gidder å hoppe opp i vogna.. men det var ikke det jeg lurte på.. vi bor ved sjøen, saltvannssjø... vet vi har mink og røyskatt, men har aldri hørt om eller selv sett større rovdyr.. (rev da, men den kommer ikke nært..)
Anonym bruker Skrevet 13. august 2012 #14 Skrevet 13. august 2012 Stol på instinktene dine, det er nok et dyr i mrfamilien. De er råe dyr! Alt spisende, aldi om jeg adde latt en baby ligge ubevokta ute i vogn med en mår i nærheten. Har jo vært media oppslag om tilfeller, og det er jo bra, for mange uvitende folk der ute. Ja, dyrene er sky, og det er ikke ofte, men er jo ikke noe heft å legge ungen inne og bekytta.
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 13. august 2012 #15 Skrevet 13. august 2012 Ville invistert i et sånn insektsnett som er strammt rundt vognen så babyen ikke når det og klarer å ulle seg inn i det. Finnes flere god. Det er lurt mtp veps også. Sånne sorte på baby shop ol er bare tull, kjøpt et sånn uv nett =) http://www.toffeliten.no/index.php?main_page=product_info&products_id=2116
Anonym bruker Skrevet 13. august 2012 #16 Skrevet 13. august 2012 Det største av dyrene i mårfamilien er jerv, den er ca 1 m lang. Den tar livet av både sau og elg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå