Gå til innhold

Legen sa at jeg var så tjukk at det var vanskelig å ta ultralyd!!!

Anbefalte innlegg

Han okket og bar seg fordi han ikke fikk gode bilder, og kom da med kommentaren "det er vanskelig å ta ultralyd på så store damer".

Jeg var da 171 cm og ca 87 kg. Dette var på slutten av svangerskapet (var til UL pga vekstavvik, men alt var normalt). Var 69 kg før jeg ble gravid og følte meg ikke på noen måte tjukk.

Ble så paff at jeg ikke svarte, men nå i ettertid har jeg igrunn lyst å kvele han. Møkkamann!

Fortsetter under...

Jeg møtte også mange rare leger og rare utsagn da jeg var til kontroller for vekstavvik. Ikke alltid de sosiale antennene kommer med utdannelsen;-) Var det forresten i Tønsberg du var...?

Annonse

Hvis det mot all formodning skulle bli en neste gang så svarer du : jaja så har jeg litt magefett, det kan forsvinne. Men klarer du å tilegne deg mer kunnskap til å utføre jobben din på en tilfredsstillende måte??

Jeg hadde klikka i vinkel og glatt klart å fått fortalt ham hva jeg hadde ment.

Jeg er 171 og var denne gangen 80 kg før jeg ble gravid., ingen som sa at jeg var for tjukk da jeg var innom på tidlig ultralyd. Selv om jeg vet at jeg har noen fler kilo enn det jeg trenger..

For en frekk lege!!

Jeg fikk aldri klager i svangerskapet..

Og jeg var alt fra 120 kg til 145 kg på alle ultralydene, så det kan du be han køsse deg i rævva på om det skulle bli en neste gang..

Jeg hadde 9(!) ultralyder og jeg fikk aldri klager..

Og jeg fikk veldig bra ultralydsbilder jeg :)

Endret av Westroze og tulla♥©

Annonse

Anonym bruker skrev (På 13.8.2012 den 16.46):
Legen min sa til meg at det var dumt av meg å røyke og at jeg burde slutte for barnets del. Frekt ass.

Regner med "18:46" at du trollerr nå :-) Legen din har plikt til å informere om ting som kan skade babyen. Slikt som røyking, drikking, usunn mat osv. Røyking er kjempeskadelig... Jeg har astma etter at mamma røyket med meg i magen. .Litt mindre informasjon den gangen.

Anonym bruker skrev (På 13.8.2012 den 16.52):
  Anonym bruker skrev (På 13.8.2012 den 16.46):
Legen min sa til meg at det var dumt av meg å røyke og at jeg burde slutte for barnets del. Frekt ass.
Regner med "18:46" at du trollerr nå :-) Legen din har plikt til å informere om ting som kan skade babyen. Slikt som røyking, drikking, usunn mat osv. Røyking er kjempeskadelig... Jeg har astma etter at mamma røyket med meg i magen. .Litt mindre informasjon den gangen.

Overvekt kan også være skadelig for både mor og barn. Just saying.

Når jeg var på ul sa legene alltid at det var så bra at jeg var så tynn, da fikk de gode bilder. Dette var viktig at bildene var gode i mitt tilfelle, da barnet var veldig veldig lite.

Det er riktig at det er vanskelig å få gode bilder på store damer, og det er bare din egen feil. Det er ikke legens feil at det er sånn, og det er ikke legen som har gjort deg tjukk. Det er du selv (eller mannen din). Synes det er bra han sa det, og jeg kan tenke meg hvorfor! Han er nemlig drittlei av mødre som mener de ikke fikk "gode" bilder, og som krever ny time gratis....

Anonym bruker skrev (På 13.8.2012 den 17.12):
Når jeg var på ul sa legene alltid at det var så bra at jeg var så tynn, da fikk de gode bilder. Dette var viktig at bildene var gode i mitt tilfelle, da barnet var veldig veldig lite. Det er riktig at det er vanskelig å få gode bilder på store damer, og det er bare din egen feil. Det er ikke legens feil at det er sånn, og det er ikke legen som har gjort deg tjukk. Det er du selv (eller mannen din). Synes det er bra han sa det, og jeg kan tenke meg hvorfor! Han er nemlig drittlei av mødre som mener de ikke fikk "gode" bilder, og som krever ny time gratis....

Jeg klaget ikke på bildene. Var på sykehuset og var ikke bilder jeg skulle ha med meg. Var for å se hvorfor barnet ikke hadde vokst de siste par ukene.

Jeg hadde en BMI på 23 når jeg ble gravid. La på meg ca 18 kg. Mye vann (som ikke samlet seg på magen akkurat).

Jordmoren jeg gikk til sa at jeg kom til å få en lett fødsel fordi jeg var høy og slank og godt trent (noe jeg fikk).

Hi

Anonym bruker skrev (På 13.8.2012 den 17.45):
Trenger han ha ment at du var tjukk? Han sa jo bare at du var stor og det var på slutten av svangerskapet...

Ja, ingen tvil om at han mente at jeg var tjukk, og jeg er ikke paranoid:)

Hi

Gråsonen skrev (På 13.8.2012 den 17.53):
Sånn er livet. Men du vet hva de sier? When life gives you lemons.... Make lemonade :) Kanskje han hadde en dårlig dag? Sa ting litt feil, leger er mennesker de og.

Ja da, det er de. Men hva om jeg hadde spiseforstyrrelser og hadde tatt meg veldig nær av det han sa? Selv jobber jeg i psykiatrien. Ville jo aldri sagt noe sånt til en pasient!

Hi

Anonym bruker skrev (På 13.8.2012 den 17.12):
Når jeg var på ul sa legene alltid at det var så bra at jeg var så tynn, da fikk de gode bilder. Dette var viktig at bildene var gode i mitt tilfelle, da barnet var veldig veldig lite. Det er riktig at det er vanskelig å få gode bilder på store damer, og det er bare din egen feil. Det er ikke legens feil at det er sånn, og det er ikke legen som har gjort deg tjukk. Det er du selv (eller mannen din). Synes det er bra han sa det, og jeg kan tenke meg hvorfor! Han er nemlig drittlei av mødre som mener de ikke fikk "gode" bilder, og som krever ny time gratis....

Har aldri hør om noen som har fått en slik kommentar, og gravide er ikke akkurat tynne (noe man normalt sett ikke er pga stoooor fin mage)

Noen leger vet ikke når de burde hold kjeft i stede for å slenge meg kjeften, og hvis man får dårlige bilder pga mye fett på magen og de får klage, så kan de da si i fra hvorfor på en høflig og fin måte...

En kommentar jeg fikk på sykehuset ang. vekten da jeg skulle ha ungen, gjorde at jeg nesten sluttet å spise. (takket være div. kommentarer på matvanen jeg la meg til så tok jeg til vett...) "Fettet" jeg hadde var vann i kroppen, og det var borte 2 uker etter fødsel....

Netti*** skrev (På 13.8.2012 den 15.31):
Jeg fikk 3D bilde fordi jeg hadde så lite magefett at det ble fantastiske bilder. Han måtte bare mente han, de får egentlig ikke lov sa han.. Så noen er snille også :-)

Hva er penget med dette innlegget? Selvforherligelse?

Anonym bruker skrev (På 13.8.2012 den 17.57):
Sånn er livet. Men du vet hva de sier? When life gives you lemons.... Make lemonade :) Kanskje han hadde en dårlig dag? Sa ting litt feil, leger er mennesker de og.
Ja da, det er de. Men hva om jeg hadde spiseforstyrrelser og hadde tatt meg veldig nær av det han sa? Selv jobber jeg i psykiatrien. Ville jo aldri sagt noe sånt til en pasient! Hi

Ja, hva hvis, hva hvis. Jobber i psykiatri jeg og. Har feilet mange ganger jeg, og er klar over det. Særlig mtp. kommunikasjon og relasjon, er ikke alltid like lett.

Kanskje for din egen del skal du bare legge det bak deg og tenke "Ok, så synes jeg ikke noe om den setningen der. Og han kunne med fordel tredd på seg et falskt smil istedet. Men ungen er frisk og jeg er frisk." Let it sliiiiide.

Gråsonen skrev (På 13.8.2012 den 18.03):
  Anonym bruker skrev (På 13.8.2012 den 17.57):
Ja da, det er de. Men hva om jeg hadde spiseforstyrrelser og hadde tatt meg veldig nær av det han sa? Selv jobber jeg i psykiatrien. Ville jo aldri sagt noe sånt til en pasient! Hi
Ja, hva hvis, hva hvis. Jobber i psykiatri jeg og. Har feilet mange ganger jeg, og er klar over det. Særlig mtp. kommunikasjon og relasjon, er ikke alltid like lett. Kanskje for din egen del skal du bare legge det bak deg og tenke "Ok, så synes jeg ikke noe om den setningen der. Og han kunne med fordel tredd på seg et falskt smil istedet. Men ungen er frisk og jeg er frisk." Let it sliiiiide.

Er ikke noe jeg går og tenker over daglig:) Men blir provosert over at helsepersonell kan finne på å si noe slikt til mennesker i sårbare situasjoner. Der og da var jeg jo helt på tuppa fordi jeg var redd for at noe var galt med babyen. Var i ettertid jeg tenkte over hvor smakløs denne kommentaren var. Hadde jeg vært mer ved "mine fulle fem" hadde jeg fortalt han hva jeg mente om idioter som han.

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...