Gå til innhold

Når mensen aldri slutter

Anbefalte innlegg

Gjest Filifjonka
Skrevet

Jeg er i begynnelsen av 40-årene, vet ikke om alderen er relevant. I sommer var jeg på ferie, og brukte da Primolut for å slippe å ha mensen mens vi var borte. Jeg har hatt en menstruasjon etterpå, og den var helt normal.

Nå fikk jeg mensen forrige mandag, en uke for tidlig, og jeg blør fremdeles. Det slutter bare ikke. Og det er ikke snakk om litt heller, jeg blør og blør og blør...

Hva i all verden er dette? Tidlig overgangsalder? Jeg har ingen andre symptomer. En bivirkning av Primolut? Hva kan man egentlig gjøre med dette? Hvorfor i alle dager slutter jeg ikke å blø?

(Og før noen spør, det er utelukket at jeg kan være gravid og ha hatt en spontanabort.)

Fortsetter under...

Skrevet

Forrige mandag, altså har du blødd i 8 dager? Det er ikke så uvanlig. Er det derimot 15 dager du mener ville jeg tatt en tlf. til legen tror jeg.

Jeg aner ikke hva som er tegn på overgangsalder, men både min mor og bestemor kom i overgangsalderen i begynnelsen av 40-årene, så det kan jo kanskje være det...

Skrevet

Jeg blødde en gang i 1 mnd. Det var noe greier i livmora som blødde. Helt ufarlig, men jeg fikk sjekket det hos gyn. Stoppet tilfeldigvis å blø av seg selv samme dag som jeg var hos gyn :P:)

Skrevet

Jeg har det slik fast og får medisiner for å stoppe blødninger hver gang jeg blir lei. Ca 1 gang i mnd hehe.

Hos meg så er det slimhinnene i livmoren som er blitt for tykke. Jeg skal fjerne de, eller deler av de, og håper det hjelper. En " normal" mens her tar ca 21 dager så begynner jeg på tabletter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...