Gå til innhold

Hvor lenge var dere sammen før dere kjøpte bolig ilag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og noen som startet samboerforholdet med å kjøpe bolig sammen?

Vi tenker på det, planen var å flytte sammen men egentlig ikke før til våren..men så dukker drømmeboligen opp.. Og vi har ikke bodd sammen tidligere, vært sammen i 8 mnd, har det bra sammen og alt det der..men det er barn med i bildet på begges side. Høres det vel riski ut? Hvis det blir noe av kommer han til å eie mesteparten rett og slett fordi jeg er student og han tjener godt..men jeg vil også være medeier selv om det bare er noen prosenter.

Hvordan vil det i såfall bli med arv? Hvis noe skulle skje med oss tenker jeg, hvis jeg dør..hva med mine unge da? Hvis han dør..hva med meg og mine og hans unger? Ovs Noen som har peilin på hva som er smart å gjøre?

Fortsetter under...

Skrevet

Skriv samboerkontrakt uansett hvertfall, og konkretiser hva som tilhører hvem. Skulle det bli brudd en gang kan personen du er sammen med vise seg å være en helt annen. Men har dere kontrakt står det svart på hvitt hva som er avtalen.

Forøverig har jeg kjøt sammen med noen med en gang. gikk ikke noe bra. nå kjøpte vi sammen etter 1,5 år, og er i dag gift. så det har gått veldig bra :)

Skrevet

Vi har vært sammen i 11 måneder, kjøpt hus i forrige uke.

Skrevet

vi har vært sammen i 13 mnd og er på utkikk etter hus :D

Skrevet

Vi var sammen i 3 år før vi kjøpte bolig. Har bare felles barn. Du får ha lykke til uansett hva du velger :)

Skrevet

Vi var sammen i halvannen mnd før vi flytta sammen, 9 mnd etter vi ble sammen eide vi hus sammen. Har en liten tulle på 6 mnd nå også :) under 2 år siden vi ble sammen :)

Annonse

Skrevet

Vi var sammen i 5 år og vært samboere i 4 år før vi kjøpte bolig :)

Skrevet

vi var sammen i ett par år å hadde en sønn sammen før jeg lot han bli en del av det huse jeg allerede eide da vi ble sammen :)

Skrevet

jeg flyttet inn etter 4 mnd ilag (flyttet over halve landet), 6 måneder etter kjøpte jeg meg inn i huset (pga muligheten bød seg).. Vi er fortsatt sammen 2 år senere..

Skrevet

Ville ikke vurdert et sekund å kjøpe hus med en jeg kun hadde vært sammen med i 8 mnd dersom det var barn med i bildet. Etter så kort tid kjenner man hverandre rett og slett ikke godt nok og når dere har barn burde dere absolutt vente med en så stor investering og det å flytte sammen til de "rosa brillene" er av.

Skrevet
Ville ikke vurdert et sekund å kjøpe hus med en jeg kun hadde vært sammen med i 8 mnd dersom det var barn med i bildet. Etter så kort tid kjenner man hverandre rett og slett ikke godt nok og når dere har barn burde dere absolutt vente med en så stor investering og det å flytte sammen til de "rosa brillene" er av.

Ikke alle har rosa briller da. Kjenner flere som har ventet i måneder/år før de flytta sammen ,og det gikk i dass til slutt. Men selvfølgelig, ønsker folk å sitte og betale 2 stk husleier istedet for å betale ned på ETT huslån, så be my guest.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Vi starter samboerforholdet ved å kjøpe sammen 4 mnd etter vi ble sammen. Jeg hadde barn fra før.

Skrevet

Kjøpte etter 1,5 år. Vårt første barn kom 4 mnd etterpå. Vi "måtte" flytte fra vår (først min) leide leilighet fordi den ble for liten når det var barn på vei, og da var å kjøpe det eneste logiske sånn boligmarkedet var. Ingen av oss hadde heller mulighet til å kjøpe noe stort nok på egenhånd.

Annonse

Skrevet

Ikke alle har rosa briller da. Kjenner flere som har ventet i måneder/år før de flytta sammen ,og det gikk i dass til slutt. Men selvfølgelig, ønsker folk å sitte og betale 2 stk husleier istedet for å betale ned på ETT huslån, så be my guest.

Det å etablere en stefamilie er en stor oppgave og ikke noe som bør gjøres i en fei fordi man er forelsket. Og selvsagt har man rosa briller etter kun åtte måneder. Ikke så rosa som etter to måneder, men fortsatt rosa. Klarer man to husholdninger før man treffes, så klarer man det sikkert litt til etter at man treffes.

Skrevet

Vært sammen 7 år, og vi tenker ikke på å kjøpe hus engang.

Skrevet

Vi hadde kjent hverandre i 12 år som venner og vært sammen i 3-4 av disse årene før vi kjøpte noe sammen. Da var vi 33 år gamle og hadde ingen barn.

2 år etter vi kjøpte vår første bolig sammen, fikk vi barn nr 1. Da var vi 35 år

De første årene leide vi og sparte opp penger.

Skrevet

Vi var sammen halvannet år før vi kjøpte sammen. Før det bodde jeg hos han, mens mitt stod tomt. Ville ikke leie ut. Da lillemann var 4 måneder flyttet vi til nykjøpt hus, jeg solgte mitt, og han sitt. Nå er lillemann 3 1/2 og lillesøster er et halvt år.

Skrevet

vi har vært sammen 2 år og leiter nå! er 14 uker gravid og det blir litt trangt i den leiligheten vi leier nå.

Skrevet

Flyttet inn til han etter 8 måneder. Kjøpte hus sammen etter 1 1/2 år.

Skrevet

Vi kjøpte bolig sammen etter 6,5 år. Hadde da bodd sammen i 2 år.

Jeg syns det er for snart å kjøpe noe sammen etter kun 8 mnd når dere begge har barn og dere ikke en gang har bodd sammen.

Skrevet

Vi kjøpte bolig etter å ha vært sammen i 6,5 år. Hadde da vært samboere i 6,4 år. :P

Skrevet

Kjøpte leilighet sammen da vi var 19. Hadde vært kjærester i 6 mnd. (flyttet rett fra mor begge to) Kjent hverandre i 3 år. 11 år senere eier vi hus og har 2 barn sammen:)

Skrevet

Takk for mange svar!

Jo jeg skjønner godt poenget til dem som sier det er for tidlig å flytte sammen. For det ER tidlig, kanskje kjenner vi ikke hverandre så godt som vi tror osv osv..

På den andre siden så trenger ikke "fartstid" sammen ha noe å si på hvordan det vil gå, noen flytter sammen med en gang og er sammen resten av livet, andre venter noen år før de flytter sammen og så skjære det seg året etter.. Men klart man kjenner hverandre bedre etter lengre tid sammen.

Jeg tenker litt også på at alternativet hadde vært å vente til våren som vi i utgangspunktet hadde planlagt (altså ca 8 mnd) og så er det jeg og mine unger som flytter inn i hans hus. Jeg hadde sikkert fått kjøpt meg inn der også etterhvert, vet det egentlig ikke har noe å si men jeg føler det er bedre om vi begge flytter til et nytt sted. Huset han bor i nå er det han og ex dama kjøpte en gang, det er ungene hans sitt hjem og jeg tenker på at det kan være lettere om vi alle, inkludert ungene, starter i et annet hus der alle føler noe det samme eierforhold og tilknytningen..

HI

Skrevet

flyttet sammen etter et år. leide i 2 år. så kjøpte vi.

bor sammen enda.

har hatt det på papir hvem som eier hva og hvem som ender opp med hva om vi går fra hverandre. nå er vi gift. og 2 barn er kommet til.

Skrevet

Kjøpte sammen etter ett år. Men da hadde vi allerede barn sammen da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...