Gå til innhold

hjelp?! (nav)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nav side sider er jo laget slik at man må ha doktorgrad i et-eller-annet for å forstå.

Vel, jeg har ikke en gang gått vgs , og skjønner rett og slett ingenting..

Må jeg til nav for å søke foreldrepenger? Finner ingen skjemaer på nett...

Disse:

Familie

Kan ikke se noen av de er for søknad om foreldrepenger?

Jeg er i 100% arbeid (60% sykemeldt , men skal jo ha 100% lønn i permisjon fordet) og skal ha full lønn.. Skal også søke om barnebidrag ogbostøtte, da far til barnet ikke er i jobb og har noe form for inntekt.

Jeg og far er sammen, men ikke samboere.

Han har 0,- i inntekt. (Eller, nav klarte endelig gi han 4000 kr i mnd, til livsopphold, etter samboersats,dog vi ikke er samboere. nå er han i utlandet, og jeg hos mine foreldre, da vi ikke har råd til å finne sted å bo, fordi nav IKKE hjelper han med penger.. )

Hva skal jeg søke?

Jeg trenger det barnebidraget fra staten, siden han ikke kan betale de, om jeg skal ha råd til et sted å bo .. Herrejesus dette er vanskelig..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvis du trykker deg inn på lenken med svangerskap finner du sikkert foreldrepenger iallefall

Skrevet

du gå inn på lenken svangerskap,fødsel, adopsjon. der skal du søke om foreldre penger.

og alt uten om barnetrygg må du søke om.

men så lenge dere er sammen så tror eg ikkje du har rett på noe annet en foredrepenger.

Skrevet

Ring nav - eller besøk de, så hjelper de deg med alt du skal søke på.

Men søknadsskjema for foreldrepenger ligger enkelt til på siden deres. :)

Skrevet

tror jeg villa besøkt nav. bare å ta turen innom åpningstidene demmes. men ved søknad av foreldrepenger må du ha med bekreftelse med termindato fra lege eller jordmor.

Skrevet

Jeg gikk ned på nav-kontoret og ba dem printe ut søknaden til meg og spurte om det jeg lurte på i samme slengen ;)

Skrevet

ja, tror nok det er det beste . hehe

Noe annet enn bekreftelse fra legen jeg må ha med meg?

Skrevet (endret)

Du må ha personopplysninger om deg, og barnefar. Hele fødselsnr og sånn! Og du må regne ut datoene for når du søker om foreldrepenger, om du vil ha 80 % eller 100 % dekningsgrad. Er vel 47 uker med 100 % (inkl. fars 12 uker, hvis han skal ha de) og 57 uker med 80 %. Permisjonen regnes fra 3 uker før termin. Ellers tror jeg ikke du trenger noe annet.. Men spør de på NAV vel? Hvis du har mulighet til å laste ned skjemaet hjemme, og printe det ut der, så kan du skrive alt på data. Og husk å skrive under! :) Lykke til!

Endret av Helenee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...