Gå til innhold

Når begynte dere å vaske klær til babyen, pakke fødebag og generelt ordne i stand alt? Eller når har dere planer om å gjøre det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er førstegangs, og jeg liker å planlegge og ordne alt i god tid. Er ikke noe glad i å gjøre ting i siste liten. Men tenker det kanskje er litt tidlig å ordne i stand enda, er 28+2. Har fortsatt igjen litt å handle også, og kjenner det kribler litt i fingra på å få handla inn alt snart å. Så når begynner/begynte dere? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lurer på det selv.. Er 33+1 og har ikke begynt med noe vasking av tøy osv.. Bare satt opp seng og stellekommode og ordnet vogn.

Kanskje begynne å vaske klær når det er en måned igjen eller noe?! Jeg er sykemeldt.. GÅr bare hjemme så da må jeg spare litt på gjøremålene og.gjøre det litt og litt. Hihi:D

Skrevet

er i uke 35 i morgen. har vaska alt denne uka.

innkjøpene var ferdig for lenge siden :P hehe ( hadde mye etter storesøster så var litt mindre handling denne gangen)

fødebaggen pakker eg ca 2 uker før termin.

eg føler eg er tilig ute, men eg var klar til og gjøre det for lenge siden :P så har holdt meg tilbake lenge nå. men super og vere ferdig med det. begynner og bli tungt nå på slutten og sofaen blir en god venn nå som alt er gjort :)

men lurt og ha noe og drive med i permisjontiden og så ikkje ventinga blir for lang.

Skrevet

Jeg skal ha keisersnitt på onsdag morgen, har ennå ikke pakket bagen, holder på å finne ut hva jeg trenger på sykehuset for senere i dag å dra ut å kjøpe det...

Akkurat nå monterer jeg stellebord fra ikea og finner ut hva jeg trenger av stellesaker som jeg skal kjøpe inn senere i dag....

Har heldigvis fått masse klær, og vogn har jeg kjøpt på nett (men den er ikke montert). Mannen min skal ordne med senger etc mens jeg er på sykehuset.

Jeg er nok ingen mester i langtidsplanlegging ;)

Skrevet

Skal ordne fødebagen løpe av denne uken, er i uke 31 men har store sjanse at det kan bli for tidligfødsel. Siden morkaken min har løsnet litt.

Skal også vaske litt av det nøytrale klærne jeg har som også havner i bagen min :)

Er også sykmeldt nå og forblir det til permisjonen starter.

Heldigvis er barnerommet ferdig bygd og kan nå starte å innrede dette, for alt tar plass i garasjen :P

Skrevet

Min permisjon starter 5 uker før termindato,så jeg har tenkt å vente med alt til da,så jeg har noe å holde på med.. Men jeg har begynt å handle! Som førstegangs er det jo så mye man skal ha!

Skrevet

Har bare tenkt ut hva jeg skal ha i bagen, kommer nok til å pakke litt etter litt framover:) Tenker jeg begynner med vasking av klær denne eller neste uke, har litt mer ordnings på barnerommet og gjøre så blir det gjort:) Syns det er greit og bli ferdig med ordnings, veit jo aldri hvordan formen blir etter hvert:) er 30+6:)

Skrevet

jeg har termin første uke i nov og tenker at jeg gjør alt ferdig i slutten av september eller noe sånt :)

Skrevet

Jeg har tenkt å begynne neste uke med å preparere til den lille kommer. Har siste uke på jobb denne uken før jeg tar ut ferie og begynner så på permisjonen. Så er da 33 uker når jeg begynner. Dette er min andre baby så har en del allerede så gleder meg til å begynnne å gå gjennom tingene og handle inn det jeg mangler!!

Skrevet

Er 33+2 og alt er klart utenom fødebag.

Barnerom og all vasking gjorde jeg vel i uke 30.

Fødebagen pakker jeg nok 4 uker før :)

Skrevet

jeg liker heller ikke gjøre ting i siste liten.

dette er min nr 2, så vi hadde seng ol.

klær har jeg vasket litt etterhvert som jeg har kjøpt, så alt er klart.

vogn, lekegrind ol har vi kjøpt brukt så det har vi tatt når vi kom over det vil ville ha:)

fødebaggen er ferdigpakket i dag:P jeg er i uke31:P

Skrevet

Jeg fødte 14 dager før termin sist. Da hadde jeg ikke pakket noen bag. Samboer dro hjem flere ganger å hentet det nødvendige.

Denne gangen skal alt være på plass i god tid før, slik at vi kan nyte de første timene på barsel uten å dra hjem å hente div toalettsaker og klær til baby og lader til kamera. Irriterende:-/

Baggen skal stå klar i uke 36.

Skrevet

Jeg er uke 36 imorra og ikveld fikk vi inn stellekommoden ned fra loftet og inn på badet.. Vuggen må males og vogn hentes.. Noe av klærne er vasket.. Resten blir tatt denne uka siden jeg endelig har ett sted å legge det.. Bagen pakket jeg midt på natten mellom riene da førstemann kom, men får visst ikke lov til det av samboeren min denne gangen, han har begynt å mase litt om den bagen så vi får se..

Har nok andre ting å gjøre!!

Skrevet

Jeg har pleid å gjøre det ca 3 uker før termin. De aller fleste føder mellom uke 38-42 så det blir kanskje litt i tidligste laget å gjøre alt klar rundt 30-32 uker, tenker ventetiden kan bli uendelig lang da..

Skrevet

Er førstegangs så kanskje litt i overkant ivrig. Alt var vel handlet inn i uke 33 kanskje, men har begynt nå de siste dagene med vasking av klær og så vidt litt pakking av bag, er i uke 36. Bagen til baby er klar, men til meg blir litt verre siden jeg bruker jo mesteparten av tingene daglig... Barnerommet er i hvertfall helt ferdig med møbler og sengetøy og alt ;)

Elsker å rydde og planlegge så må nesten spare litt til de siste ukene...

Skrevet

Vi er sånn nesten i boks med bager og fotoutstyr nå, la ned siste småtingene i går - uke 38. Erfaring fra de to forrige fødslene, er at jeg trengte mindre enn jeg pakket. Hvis alt er ukomplisert, vil de helst ha deg hjem etter en dag/natt her vi bor :-)

Skrevet

Jeg begynte å handle etter UL i uke 19.. Litt nå og litt da. Vasket klær og sengetøy, kluter osv. etterhvert som jeg handlet det inn.

Ble ferdig med alt for en drøy uke siden , da i uke 37. Nesten ferdig med fødselbagen , nå i uke 39. Nå er det bare å vente :)

Skrevet

Er i uke 35. Ferdig med klær, og vasket opp alt av utstyr. vognen er bare å montere, samme med sengen. det er mannen og de 4 snuppe luppan vi har før sin jobb å ordne dagen før de henter oss :)

denne gangen skal jeg sette barselbagen oppi setet. sist tok gubben med feil. hehe. skittentøybagen sin fra jobb. fikk en god latter. men litt upraktisk når vi bor 15mil fra sykehuset :) hehehe

Skrevet

Er i uke 34 nå og har vel en god vei å gå før vi kan si oss klare. Har bestilt vogn, men ikke hentet. Seng og stellegreier har vi vel så vidt bare tenkt på. Blir det for-tidlig fødsel her blir det haste-handling av far og svigermor hehe.. Riktignok så skyldes det flytting i nytt hus, og alt står i sju steiner enda. Kartonger overalt og jeg vet ikke hva. Men har egentlig bare bestemt meg for å ikke stresse med det, og ta det som det kommer. Alt ordner seg uansett er min erfaring :-)

Skrevet

Syns dere er så flinke som greier å vente så lenge med det jeg! Tipper jeg kommer til å få handla inn det siste nå i løpet av noen uker. Venter nok ei lita stund til før jeg begynner å vaske, men kommer nok til å gjøre det i god tid føre også kjenner jeg meg selv rett. Og bagen blir jo ikke pakka før etter klær osv er vaska. Men har en liten pakke liste klar, og kommer nok til å handle inn det jeg mangler til den ganske snart, slik at jeg ihvertfall har det i hus :) Jeg har venninner som har født ganske mange uker før, så vil være forberedt om det skulle skje meg også. Og siden jeg er det, er nok jeg en av de som går på overtid og må settes i gang. Hehe :)

Skrevet

Er 31+2 i dag og innså akkurat at jeg har 3 maskiner igjen med pledd, div trekk, dunpose ol så er jeg ferdig.

Har ikke begynt å vaske lekene enda det tenker jeg at jeg venter med til perm begynner.

Alt av babyklær, møbler og slikt er ferdig vasket, montert og står bare klar nå.

Har litt små handling igjen 3-4 ting som mangler så er vel så godt som ferdig. Skal også vente med å koke flasker/smukker til perm.

I permisjonstida er det for mange slitsomt å driv å vaske, bære og brette, samtidig som at man aldri kan være sikker på når fødsel starter. Kjenner flere som fødte i uke 32-33 og hadde ikke gjordt så mye klart. Ble mye stress og kaos da de kom hjem med baby til uferdig hus for å si det sånn :)

I min permisjonstid skal jeg bake litt, lage litt middager som man kan hive i fryser slik at man slipper å bruke mye tid på middag i starten, man vet jo ikke hvordan den første tiden blir.

I tillegg strikke og bare kose meg med bøker og venninner, kan bli lenge til neste gang man får alene tid.

Rett og slett bare kose meg disse 3 ukene :)

Skrevet

Jeg har alt av klær klart, vogn/bilstol og ja; alt bortsett møbler til babyrommet :)

Skal på ikea-tur neste uke :)

Skrevet

Jeg er 3-gangs gravid, og har jobbet fullstilling helt til siste arbeidsdag 3 uker før termin (som var i dag -endelig fri, hurra!). Hadde det meste av utstyr fra før, bortsett fra noen store ting vi hadde solgt/gitt bort fordi vi ikke trodde vi skulle ha flere....

Nå er alt innkjøpt eller funnet fram: stellebord klart, babyklær vasket og lagt inn i hyllene, fødebag pakket, soverommet ommøblert og sprinkelsenga satt inn, det meste av sengetøy vasket og klart, bilstol tatt fram og vasket, vippestol klar, amme-bh og div bind, bleier, salver o.l. innkjøpt. Barnevakt for storesøsken avtalt. Vognbagen er klar (alle trekk og madrassen måtte tas av og vaskes). Det eneste som gjenstår av baby-utstyr er å fikse litt på selve vognunderstellet og vogninnsatsen. Ikke helt supermoderne lenger, men jeg kan i hvert fall vaske alt vaskbart, smøre hjul, stramme bremser og lakkere over noen små rustflekker, så er den så god som ny igjen! Har tatt alt dette i små porsjoner daglig fordelt over 6 uker, pga fullpakkede dager og problemer med at dagens energi plutselig er oppbrukt.

Anbefaler ingen å vente med å ordne alt utstyret til de aller siste ukene, da er det vanskelig å forutsi formen.

Da er det verre med RESTEN av huset, og alt som hører storesøsknene til! Der er det mye å ta tak i, problemet er litt for mye ting og litt for liten plass, og da blir det rotete med en gang. Så planen for de neste to ukene (hvis det ikke blir fødsel) er å få ryddet og helst kastet/gitt bort masse, slik at huset er luftig og ryddig før barseltida starter. Gleder meg! Og gleder meg til barseltida med liten baby igjen også :-) Da skal jeg SLAPPE av sammen med ungene og la alt av husarbeid skli ut i de første ukene. Får ikke gjort stort uansett.

Skrevet

Uke 37 nå.Det meste er klart ,men er en del småting som må ordnes.Er 3 mann så er litt mer avslappet:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...