Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Her er situasjonen:

Jeg er en voksen dame (39) med tre barn fra før. Min mann og jeg har vært enige om å prøve på en liten til, men satte en tidsbegrensning - om vi ikke ble gravide innen sommerens slutt, så var vi ferdige med prøvingen.

Vel - i siste prøveperiode testet jeg svaaaaakt positivt 9dpo, sterkere dagen etter - samtidig med at jeg begynte å spotte.

Spottingen gikk over til "normal mens" på dag 11 dpo. Men testene viste fremdeles positivt og temperaturen holdt seg høy - hoppet faktisk litt høyere! Blødningene vedvarte ut dag 14, men er nå så godt som borte.

13 dpo fikk jeg "Gravid 1-2" på CB digital.

I dag (15 DPO) fikk jeg "Gravid 2-3" - så HCGnivået stiger tydeligvis?

Jeg jubler ikke ennå, synes jeg har blødd for mye til å virkelig tro at dette skal kunne gå bra. Men det er jo et lite håp der, uansett.

Jeg vet hva jeg burde gjøre: Kontakte legen for HCG-test, men jeg vegrer meg enormt mot fastlegen min, etter en heller dårlig opplevelse i forrige svangerskap. Jeg tenker at dersom jeg ennå er gravid om to ukers tid, skal jeg kontakte jordmora jeg gikk til sist, og høre om hun kan sjekke meg litt - hun er kjempedyktig og sympatisk, i motsetning til fastlegen min...

Fortsetter under...

Sitter og google private gynokologer... Men slipper man inn der uten henvisning fra fastlegen da, mon tro? Må ringe og sjekke.

Jeg går privat i Tønsberg. Trenger ingen henvisning dit. Jeg har kjøpt ei svangerskapspakke der som inkluderer 4 UL og jordmortjenester ;) . Det er andre gangen j gjør det, og føler meg godt ivaretatt og så trygg som det går an :) . Han j går til heter Michael Nicolaides , og er en del av helsesenter1.

Men du bor kanskje ikke i Vestfold...

Annonse

Jeg bruker privat gynekolog, og da trenger jeg ikke henvisning fra lege :) Får så å si alltid time innen en uke. Har heldigvis en grei fastlege i tillegg da, tror du må få skiftet lege ja...kanskje noen venner vet om en lege som er dyktig?

Takk for gode tips!

Forrige gang brukte jeg en privat jordmortjeneste, som jeg var superfornøyd med - men de har dessverre ikke samarbeid med gynekolog (tror jeg - kanskje det har skjedd noe nytt siden sist? Må sjekke).

Jeg avventer situasjonen ennå noen dager, tenker jeg. Om jeg er i ferd med å miste, er det neppe så mye som kan gjøres uansett, så det er bare å smøre seg med tålmodighet. Jeg skal forsøke å slutte å teste framover nå, såfremt jeg ikke har flere større blødninger, anser jeg meg som gravid til det motsatte er bevist - og så tar jeg en ny CB digital om ei ukes tid, for å sjekke at HCGen går rette veien. Om den da er positiv, skal jeg bestille time enten hos privat gynekolog eller hos jordmora mi for tidlig ul for å sjekke ståa :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...