Gå til innhold

Hvilke barnevogner er lange i ryggen og tar ganske liten plass i bilen?

Anbefalte innlegg

Vi har en Emmaljunga sportsvogn (duovogn) til gutten vår på 1,5 år. Han er ganske lang (87 cm lang ca), og begynner å stange opp i kanten øverst i ryggen på vogna (ganske upraktisk med en sånn kant). Det ser ikke så behagelig ut når han sover i vogna og hodet ligger helt opptil den harde kanten. Det er vel heller ikke lenge til han er så lang at hodet kommer oppå.

Jeg vurderer derfor å kjøpe ny (kanskje brukt) vogn som er lengre i ryggen. regner med at vi må ha vogn i alle fall ett år til, kanskje to. Han kommer vel til å sove i vogna også en god stund til. Det er jo også en fordel om den tar litt mindre plass i bilen enn den vi har nå.

Er det noen som har tips til hvilken vogn vi bør ha? .......Noe som varer litt lengre enn vogna vi har (som de sier man egentlig kan ha til ca 3 år).

Fortsetter under...

MB!

Men den er jo ikke spesielt liten sammenlagt.

Brio go, easywalker sky/quatro, bumblebee indie, babyjogger city elite og tfk joggster twist er gode vogner med lang liggelengde som blir små sammenlagt i forhold til Emmaljunga.

Emmaljunga har 90cm liggelengde i alle sine vogner, unntatt ozone som har 103cm. Ikke spesielt romslige med andre ord :(

Endret av EnBlå&ToRosa

Kan signere at Easywalker Sky har lang rygg. Mini er rundt 95 cm nå, og han har fortsatt god plass til å sove i den. Tror den er beregnet opp til 104 cm barn eller noe sånt mener jeg å huske.

da vår datter var 2 år kjøpte vi tfk jogger twist vognen. hun sluttet å sove like etterpå men hun har veldig god plass i den vognen. den er også lett å slå sammen og tar liten plass. hun er 89 cm nå.

Annonse

jeg satte jenta mi på 1m oppi ei tfk twist, og hun kunne ha sovet der uten problem, den hadde i tillegg fremdeles plass til vognpose, og god støtte :)

anbefaler den. vi hadde selv brio race, den er lenger enn den duhar nå,men jenta vår vokste utav den også, hun er lang da, snart tre år :)

Fantastiske TFK Twist, den er stor i ryggen/sittedelen, både høyde og breddemessig. Mye mer romslig enn MB f.eks., som ser smalere ut og masse stoff fra ligge/ryggdelen som er i veien når ryggen er "slått opp", dvs ikke er i liggende stilling..

Den er dessuten helt fantstisk å trille og er forholdsvis kompakt sammenslått.

Hadde tidligere TFK og synes den er tung å legge sammen, samt at den veier mye. Sittekomforten er god, men sammenliknet synes jeg Bumbleride er mye nettere og den er også lang i ryggen. Jeg har en lang gutt på 2,5 år som bruker vogna til daglig :) Ellers er det jo smak og behag

MB. Er litt lang, men veldig flat sammenslått. Kommer litt an på åssen bil man har, men jeg får den inn på langs i min stasjonsvogn, og da tar den liten plass. Har lang rygg, etter min mening en mye bedre patent for regulering enn TFK, og kjempebra liggestilling... Tar med vår til syden igjen til uka, for at vår store 4,5 åring skal få sove godt på kveldene:-) Han er litt over 110 cm, er kraftig og bred, men ligger fortsatt bra!

Tusen takk for masse bra tips! Jeg heller nok mest mot en easywalker, helst qtro. Den er både pen, praktisk, lun og lang i ryggen. Bare synd at den eneste jeg fant på finn.no (qtro) var på den andre kanten av landet.

TFK er heller ikke uaktuell tror jeg. Virker som en solid vogn, men ikke like pen kanskje som EW.

Får se hva som dukker opp av brukte vogner på FINN. Hvis jeg skal kjøpe splitter ny vogn må jeg nok selge den gamle (har ikke råd til å bruke 5-6000 kr på en vogn til).....og den kunne jeg tenke meg å beholde til en evt nestemann. Den er så stødig og god til vårt bruk, bare littt for kort i ryggen til min lange sønn.

Kunne være greit med et lettere og mindre alternativ av og til også da:-)

Easywalker kan kjøpes billig fra tyskland da, er vel kiddies24.de de fleste bruker :)

Ellers kan du jo høre om de på finn kan sende vognen til deg, koster ikke mere enn 2-300kr :)

Annonse

Hmm,.... ser ut som om det kanskje blir en tfk likevel. Da kan vi kjøpe splitter ny vogn i Tyskland for samme prisen som en brukt en her. Vi kjenner noen i tyskland som vi skal besøke i høst, og jeg har funnet ut at tfk vogn på kiddies koster ca 3300 norske kr. Hvis vi bestiller den til en adresse i tyskland slipper vi jo både moms og porto.....Blir nesten halv pris av det den koster på babyshop det!

EW qtro er vel egentlig den vi har mest lyst på, men det ser ut som den koster myye mer der borte også. Har litt problemer med å finne tyske nettbutikker som selger EW. Kiddies fører ikke EW, klarer ikke å finne den der i alle fall.... Noen som har noen forslag i så fall?

Hmm,.... ser ut som om det kanskje blir en tfk likevel. Da kan vi kjøpe splitter ny vogn i Tyskland for samme prisen som en brukt en her. Vi kjenner noen i tyskland som vi skal besøke i høst, og jeg har funnet ut at tfk vogn på kiddies koster ca 3300 norske kr. Hvis vi bestiller den til en adresse i tyskland slipper vi jo både moms og porto.....Blir nesten halv pris av det den koster på babyshop det!

EW qtro er vel egentlig den vi har mest lyst på, men det ser ut som den koster myye mer der borte også. Har litt problemer med å finne tyske nettbutikker som selger EW. Kiddies fører ikke EW, klarer ikke å finne den der i alle fall.... Noen som har noen forslag i så fall?

http://shop.parendise.de/epages/63054840.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/63054840/Categories/Shop/Kinderwagen

Hmm,.... ser ut som om det kanskje blir en tfk likevel. Da kan vi kjøpe splitter ny vogn i Tyskland for samme prisen som en brukt en her. Vi kjenner noen i tyskland som vi skal besøke i høst, og jeg har funnet ut at tfk vogn på kiddies koster ca 3300 norske kr. Hvis vi bestiller den til en adresse i tyskland slipper vi jo både moms og porto.....Blir nesten halv pris av det den koster på babyshop det! EW qtro er vel egentlig den vi har mest lyst på, men det ser ut som den koster myye mer der borte også. Har litt problemer med å finne tyske nettbutikker som selger EW. Kiddies fører ikke EW, klarer ikke å finne den der i alle fall.... Noen som har noen forslag i så fall?

Babyjungle.nl selger ew q. Har selv bestilt der og er veldig fornøyd!

Er ikke beg med sportsdelen enda, men kjøpte den fordi den er lan og romslig, med god plass til tykk pose. Det eneste minuset er at det er en liten åpning mellom kalesje og resten av vogna hvor det kan komme inn vind og snø.

Ei venninne av meg har indie bunmleride og jeg må inrømme at den virker litt lunere, men easy w er større og tar veeelgi liten plaa samtidig ;) Er jo bare å ha på regn/stormtrekk når været er som verst. Dessuten så ligger jo ungene nede i vgna mens kalesjen er oppe, så er vel egentilig ikke et problen ;)

Er som sagt veldig fornøy med babyjungle :)

http://www.babyjungle.nl/easywalker-quatro-plus-2012-p-16294.html

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...