Gå til innhold

Bekkenløsning. Hvor tidlig kan man få plager?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg lå med spysyka i uke 4 (nettopp testa positivt) og bekkenet tålte ikke en hel dag på en hard sofa. Heldigvis gikk det over, men kjente snev i uke 11 og til og fra, fra uke 15...

Tror det er veldig individuelt!

det er veldig forskjellig.

det er jo ikke alle som får plager i forbindelse med dette, mens andre blir helt handicappet, og trenger både krykker og rullestol for å komme seg rundt.

jeg begynte med bekkenplager i starten av uke 12, og de henger fortsatt med, og nå er jeg i uke 25.

men mine har heldigvis latt seg kontrollere ved å legge opp dagen litt annerledes, og med kiropraktor jevnlig, så fungerer jeg ganske fint....

Hos meg startet det i uke 13 har går til fysioterapi 1 gang i uka + basengtrening. Er i uke 25+2 og har fått beskjed av fysio at det blir ikke borte før etter fødselen men treningen holder det i sjakk. Jeg er 100% sykmeldt :-( prøvde en periode å jobbe noe men då ble jeg bare verre :-(

Jeg fikk litt plager med bekkenlåsning i uke 10... Har gått til kiropraktor som har tatt bort det værste plagene :)

Skal til legen i morgen (er da 15 uker) på første svkontroll og høre om å få mere oppfølging med basseng og lignende.

Jeg begynte med bekkenplagene så snart jeg ble gravid, dette er mitt tredje svangerskap og har hatt bekkenløsning med alle.

det har bare blitt verre hver dag, er i uke 17 nå.

med førsten fikk jeg det i uke 15, med nr 2 så fikk jeg det i uke 9 så det blir tidligere og tidligere hver svangerskap

Annonse

Det var slik jeg oppdaget at jeg var gravid med nr to, ca 6-7 uker gravid... Nå med tredjemann og like langt (kort) på vei kjenner jeg det som noen tak innimellom, men er langt fra så plaget som sist, håper det er trening de siste fem årene som er med på å holde bekkenet i sjakk....

Veldig forskjellig. En venninne av meg fikk det da hun var 13 uker men hun var plaget med "låsninger" en stund før svangerskapet. Selv kjente jeg at det begynte i uke 20/21 her og det ble ikke bedre med tiden pga fysisk krevende jobb. Så 27+5 her og sliter mer med den nå som vekten blir tyngre, og det iler seg på en måte også opp i ryggen. Jeg har valgt å begynne med 50% sykemelding i kombinasjon med fysioterapaut nå i dag og håper det blir bedre ;) Du får henvisning hos legen til dette hvis du har fått påvist bekkenløsning.

Med meg er det vel egentlig uklart om man kan si jeg fikk det denne gangen, eller om det har pågått siden forrige graviditet. Det har komme og gått, gjerne i forbindelse med eggløsning og/eller mens i mellomtida, og jeg fikk smerter igjen samtidig som jeg hadde eggløsning og fikk satt i fryseegg denne gangen. Gikk i grunnen greit, måtte bruke krykker på lengre utflukter og ikke overbelaste, men holdt ting i sjakk frem til uke 15-17. Da begynte magen og vokse kraftig (ikke så rart med to inni der) og nå går jeg bare uten krykker hjemme på gode dager og bruker rullestol om jeg må med enn noen hundre meter.

det er hormoner som utløyser bekkenløysning. så du kan få det fra dag 1. men det er ikkje vanlig.

eg fekk tiligt denne gangen fra uke 10-11 ca.

men det er ikkje alle som får plager med det i det hele tatt.

det mest normale er og kjenne på det den siste tiden. da skal alle ha bekkenløysning for kroppen gjør seg klar til fødsel. men ikkje alle så får vondt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...