Gå til innhold

Til dere som hadde tidlig ul (uke12-13-14)

Anbefalte innlegg

Gjest Mammantil2prinser
Skrevet

Fikk dere vite kjønn da? Og stemte det i så fall med ordinær ul? :)

Jeg var i uke 13, lege ploppet ut kjønn uten forvarsel og viste i detalj hvorfor det var en "jente". Vi skulle ikke vite kjønn!

Det som irriterer meg nå er at det hele tiden ligger i bakhodet mitt at han så jente, selv om jeg har skikkelig guttefølelse selv :/

Dette gjør at jeg ikke klarer handle noenting til baby for jeg tenker hva hvis.

Så det jeg lurer på, stemte kjønn for dere som fikk vite det tidlig? Jeg har tatt det med den største klype salt! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bra du er realistisk. Jeg har hørt om mange tilfeller hvor de har tatt feil. Til meg gryntet gynekologen "vi bruker da ikke tid på sånt", da jeg spurte om de kunne se kjønn allerede. Jeg var da på ul i uke 12-13. I ettertid har jeg tenkt på at de kanskje har en policy om ikke å si kjønn så tidlig pga at det er så nært grensa for abort, men ser jo at mange her inne får opplyst kjønn i uke 12, noe jeg synes er veldig rart.

Men du, vær glad du ikke har handlet så mye. Jeg kjøpte mye i sommer fordi jeg var utålmodig, men gud så mye fint som er kommet i butikkene nå av høstnyheter! :) Så kjøp noe fint nøytralt til den første tiden, og gå bananas når bebisen er kommet! :)

Skrevet

Vi var på duotest på Riksen med UL uke 12+6. Der jobber det jo spesialister med godt utstyr, som blant annet ser etter kjønn i tilfeller der det er sykdommer som rammer enkelte kjønn.

Legen spurte om vi ville vite kjønn, og det ville vi. Han forklarte hvorfor han mente det var en jente bl.a med vinkelen mv. Vi har etter dette fått bekreftet at et er jente på ordinær ul og 3d.

Jeg ville ikke følt meg like sikker om det var en ordinær ul hos lege. De sier at treffsikkerheten på kjønn er ca 82-87%i uke 12, noe større feilmargin på jenter enn gutter.

Lykke til uansett kjønn :-)

Skrevet

Vi fikk vite uke 13-14, og det stemte senere. Men veit andre har fått en overraskelse ved ordinær. Legen i uke 14 sa han ikke kunne si 100 prosent så jeg måtte vente med å kjøpe noe blått he he. Men han sa i første omgang att de var for tidlig å se, men min mini var tydelig på sin sak he he. Men merkelig att ikke dem spurte om dere ønsket å vite :o

Gjest Mammantil2prinser
Skrevet

Vi var på duotest på Riksen med UL uke 12+6. Der jobber det jo spesialister med godt utstyr, som blant annet ser etter kjønn i tilfeller der det er sykdommer som rammer enkelte kjønn.

Legen spurte om vi ville vite kjønn, og det ville vi. Han forklarte hvorfor han mente det var en jente bl.a med vinkelen mv. Vi har etter dette fått bekreftet at et er jente på ordinær ul og 3d.

Jeg ville ikke følt meg like sikker om det var en ordinær ul hos lege. De sier at treffsikkerheten på kjønn er ca 82-87%i uke 12, noe større feilmargin på jenter enn gutter.

Lykke til uansett kjønn :-)

Jeg var på privatklinikk som er en veeldig god og populær fertilitetsklinikk? Hehe..men jeg tar overraskelsen når den kommer:)

Vil bare høre med dere andre om hva jeg "kan ha i ventet" og hvor mange av dere det stemte med :)

Gjest Mammantil2prinser
Skrevet

Bra du er realistisk. Jeg har hørt om mange tilfeller hvor de har tatt feil. Til meg gryntet gynekologen "vi bruker da ikke tid på sånt", da jeg spurte om de kunne se kjønn allerede. Jeg var da på ul i uke 12-13. I ettertid har jeg tenkt på at de kanskje har en policy om ikke å si kjønn så tidlig pga at det er så nært grensa for abort, men ser jo at mange her inne får opplyst kjønn i uke 12, noe jeg synes er veldig rart.

Men du, vær glad du ikke har handlet så mye. Jeg kjøpte mye i sommer fordi jeg var utålmodig, men gud så mye fint som er kommet i butikkene nå av høstnyheter! :) Så kjøp noe fint nøytralt til den første tiden, og gå bananas når bebisen er kommet! :)

Hehe, det som er planen!:)

Skrevet

Jeg var på ul i uke 13 og han kunne da gjette jente, noe som stemte på ordinær, 3D og vekstkontrollen.

Men ja jeg ville nok ta det med en klype salt. Jeg fikk beskjed om han bare gjetta fordi han var litt mer enn 50% sikker:)

Skrevet

Eg var på UL i veke 12 og fekk ikkje vete kjønn.

Han sa at han kunne alltids tippe, men at det var såpass stor sjanse for at det var feil så tidlig at han ikkje ville seie kva han trudde.

Skrevet

To venniner av meg fikk vite jente i uke 12 og fikk bekreftet gutt på ordinær og 3D...

Skrevet

Jeg var på UL i uke 12 og fikk beskjed om at det da var alltfor tidlig å si noe sikkert. På UL i uke 19 fikk jeg først beskjed om gutt, men ved nærmere undersøkelse mente de det er ei jente. Nå får vi bare vente til november å se. Har 2 venninner som fikk på ordinær UL beskjed om at de skulle få en gutt, men fødte jenter.

Gjest Mammantil2prinser
Skrevet

Jeg var på UL i uke 12 og fikk beskjed om at det da var alltfor tidlig å si noe sikkert. På UL i uke 19 fikk jeg først beskjed om gutt, men ved nærmere undersøkelse mente de det er ei jente. Nå får vi bare vente til november å se. Har 2 venninner som fikk på ordinær UL beskjed om at de skulle få en gutt, men fødte jenter.

Åh, da tror jeg vertfall jeg skal ta det med en stor klype salt ja :/

Skrevet

Var på privat UL i uke 12, og jordmoren var overbevist om at det var jente. Både jeg og mannen min ble overrasket fordi vi var så sikre på at det var lillebror som skulle komme, men vi ble veldig glade og hadde snart navnet klart til den lille jenta. Som viste seg å være lillebror allikevel, da vi kom til ordinær UL. Nå har hun fått et guttenavn:)

Moralen er: uke 12 er veldig tidlig...

Skrevet

Jeg burde forresten legge meg, men lillebror er helt bajas i magen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...