Gå til innhold

90-tallsfest, forslag til antrekk? :-)

Anbefalte innlegg

Jeg skal på 90-tallsfest om to uker, og aner ikke hva jeg skal ta på meg:-) Jeg var ungdom (og barn, hehe;-)) på 90-tallet men har ingenting igjen av de typiske tingene som buffalosko, miss sixtybukse, fruit of the loomgenser, adidas knappebukse etc.

Jeg har rødt hår så tenkte på Geri Halliwell, men fant nesten bare bilder med magetopper (uaktuelt:-p) og kjolen med det britiske flagget, men tviler på at jeg kjøper meg en sånn;-)

Så..forslag? :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143962208-90-tallsfest-forslag-til-antrekk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så vidt jeg husker så var festantrekket : trange lyse jeans, body (snap scratch, step in to it) zanches (cowboystøvler) helst mørke brune og flagrende hår. Og gjerne en trang bh som fikk "jentene" til å strutte litt ekstra (pushup bh var ikke funnet opp enda). Og bodyen måtte ha en dyp utrigning.

Hei Monajenten!! =)

Tenker rutete flanell skjorte som er knyttet i livet , bukser med litt sleng,eller levis 532 som var tingen for meg. Smykke i halsen som sitter helt tett(hundehalsbånd tett) gjerne med et hjerte anheng eller noe sånt. Husk to tynne gelestivede hår tuster foran ansiktet. Kanskje Dr. Martens sko ? Maaaange tynne armbånd, ti eller flere rundt håndleddet, masse svart kajal og hauger med lipgloss som er RØD!!!

Annonse

Et langt skjørt og olaskjorte.

En hvit t skjorte,olabukse med bootcut og en rutete flanel skjorte rundt livet.

Tights,leggvarmere, og en stor genser.

En kjole som går rett over kneet og knestrømper.

Hipp hopp bukse, en trang genser og basketsko

Var en periode det var kult med kort sort kjole, hvite addidas sko (ala disse http://www.google.no/search?tbm=isch&source=mog&hl=no&gl=no&client=safari&tab=wi&q=hvite%20adidas%20sko&sa=N&biw=320&bih=356#i=2)

Det skulle vær fotballstrømper til. Håret var satt opp, men med to gelestivede strimler ned på sidene. Mørk leppestift, tips er å blande kajal med leppestiften.

En annen periode husker jeg at vi brukte lange skjørt over bukser. Eller bukser som var snittet opp nederst på innsiden, slik at den ble slengbukseaktig. Et fiffig assesoar er sikkerhetsnålarmbåndet ;) og hårmaskara.

Var en periode det var kult med kort sort kjole, hvite addidas sko (ala disse http://www.google.no/search?tbm=isch&source=mog&hl=no&gl=no&client=safari&tab=wi&q=hvite%20adidas%20sko&sa=N&biw=320&bih=356#i=2)

Det skulle vær fotballstrømper til. Håret var satt opp, men med to gelestivede strimler ned på sidene. Mørk leppestift, tips er å blande kajal med leppestiften.

En annen periode husker jeg at vi brukte lange skjørt over bukser. Eller bukser som var snittet opp nederst på innsiden, slik at den ble slengbukseaktig. Et fiffig assesoar er sikkerhetsnålarmbåndet ;) og hårmaskara.

Jeg hadde ALT dette :)

Bukser med splitt bak, eller olabukser som er klippet splitt i på siden, eller bukser med skjørt over, spisse sko eller buffalos, sefabukser, g-string som synes i glippen, tynn hettegenser, alt av sportsklær (adidas helst) store oksiderte sølvringer, masse armbånd, gjerne nagler, rødlilla hår, flybelte, solbriller med farget glass, velur, davidorf cool water, babyblått, grått eller burgunder, wine coolers eller peach canei, liten sekk, championsokker og slippers, grålilla leppestift.

Eller sett deg ned og se en episode av "my so called life" for inspirasjon! ;-)

Annonse

Hahaha nå ler jeg godt her:-) Så utrolig mange herlige forslag;-) Og så hårmascara da, det hadde jeg nesten glemt:-p

Tusen takk alle sammen, da er det bare å grave i skapene og se hva jeg finner, og evt. ta en tur til Fretex! :-)

Til deg som lurte på når jeg ble født, så ble jeg det i 1984:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...