LykkeligSomMamma Skrevet 12. august 2012 #1 Skrevet 12. august 2012 Her er mini nesten 10 mnd når mormoren skal ha ham en liten stund en lørdag formiddag. Tenker det er en myk start første gang,men kjenner mitt overbeskyttende mammahjerte gledegruer! Når begynte dere andre med barnevakt (familiemedlem)?
dagmamma_OS Skrevet 12. august 2012 #2 Skrevet 12. august 2012 når jeg har trengt det egentlig. Han var 3 uker når hun passet han når jeg hadde en legetime på sykehuset. Når han var kanskje 2 mnder så passet mamma han mens vi kjørte flyttelass og ordnet til leiliheten. Hun har også passet han når jeg skulle til tannlege å da var han vel kanskje rundt om 3 mnder. Så har egentlig hatt barnevakt siden han var bitteliten men da for korte stunder når jeg har hatt ærend. .
Dini Skrevet 13. august 2012 #3 Skrevet 13. august 2012 Ho var vel 4 mnd da vi hadde mimmi som barnevakt her i huset, 2 timer Deilig å komme seg ut litt. Og 3 -4 timer ved 6 mnd. Har ikke hatt behov for mer. Begge gangene har jeg og samboeren min vært ute og spist
LykkeligSomMamma Skrevet 13. august 2012 Forfatter #4 Skrevet 13. august 2012 Takk for innspill :-) Veldig spent på hvordan dette vil gå, men har en følelse av at det blir verst for meg hehe.
Gjest Kira bjeffer! Skrevet 13. august 2012 #5 Skrevet 13. august 2012 Til førstemann hadde vi noen timer barnevakt da hun var omkring 2 mnd. Da var tanten til mannen på besøk, og vi dro ut for å spise. Men må innrømme at jeg stresset meg gjennom måltidet Andremann er nå 6 mnd, og foreldrene mine har passet han omkring 5-6 ganger. Alt fra tannlegetime til bryllup som har vart hele dagen og kvelden. Eldste overnatte vel hos foreldrene mine første gang da hun var ca 7 mnd, og sover over ca en gang pr mnd fortsatt. Men hun er nå 3 år, og vi har kun vært borte fra henne en helg på disse årene (i et bryllup vi måtte kjøre 6 timer hver vei).
☆☆☆ Skrevet 13. august 2012 #6 Skrevet 13. august 2012 Besteforeldrene har tatt henne på trilleturer på ca en time siden hun var et par uker. Utover det var hun tre måneder da jeg hadde barnevakt til en sovende baby. Første gang hun hadde barnevakt i våken tilstand var forrige helg, hun er snart fem måneder.
Prøver igjen *junibaby12* Skrevet 13. august 2012 #7 Skrevet 13. august 2012 Oi, jeg er visst ikke helt normal... Kanskje gjort noe dumt siden jeg har hatt "pass" til babyen mange ganger og han er bare 2 mnd gammel... Har svigerforeldrene mine rett borti gata og de har ofte hentet han og hatt han i mange timer. Jeg har slitt mye etter en røff fødsel og hatt mye ammetrøbbel. Ligget med høy feber og brystbetennelse flere dager osv. Så de har avlastet meg litt.. Er førstegangs og ikke tenkt særlig over dette, men ser nå at det kanskje ikke er så vanlig...
Hannah- Skrevet 13. august 2012 #8 Skrevet 13. august 2012 Oi, jeg er visst ikke helt normal... Kanskje gjort noe dumt siden jeg har hatt "pass" til babyen mange ganger og han er bare 2 mnd gammel... Har svigerforeldrene mine rett borti gata og de har ofte hentet han og hatt han i mange timer. Jeg har slitt mye etter en røff fødsel og hatt mye ammetrøbbel. Ligget med høy feber og brystbetennelse flere dager osv. Så de har avlastet meg litt.. Er førstegangs og ikke tenkt særlig over dette, men ser nå at det kanskje ikke er så vanlig... Joda, jeg tror du er like normal som de andre som har svart her. Jeg har gjort det samme som deg (bare at det er mine foreldre, ikke mannens), og uten at jeg har hatt noen slike konkrete problemer som du beskriver. Har rett og slett bare trengt avlastning, pluss at foreldrene mine gjerne ville passe barnebarnet. Men jeg forholder meg som regel stille når dette spørsmålet dukker opp, da jeg har opplevd at det ikke er helt godtatt på DIB (spesielt på anonym da). Og jeg regner med det er flere av oss. Dermed blir de som sjelden og aldri har barnevakt overrepresentert i svarene på slike tråder.
Ziiona Skrevet 13. august 2012 #9 Skrevet 13. august 2012 Oi, jeg er visst ikke helt normal... Kanskje gjort noe dumt siden jeg har hatt "pass" til babyen mange ganger og han er bare 2 mnd gammel... Har svigerforeldrene mine rett borti gata og de har ofte hentet han og hatt han i mange timer. Jeg har slitt mye etter en røff fødsel og hatt mye ammetrøbbel. Ligget med høy feber og brystbetennelse flere dager osv. Så de har avlastet meg litt.. Er førstegangs og ikke tenkt særlig over dette, men ser nå at det kanskje ikke er så vanlig... Her har vi gjort som deg, og tror absolutt ikke det er unormalt. Vesla var ikke mer enn et par uker da tanten hennes passet henne i 2 timer så jeg og samboer kunne dra å spise middag. Det å faktisk ta seg bittelitt tid til å pleie seg selv og forhold tror jeg er veldig viktig også. Selvfølgelig er barnet viktigst, men det har ikke vondt av å bli vondt med andre mennesker rundt seg enn kun foreldre. Tror det er ned på å senke skepsis til folk kan ikke ser så ofte, og forhindre separasjonsangst når de blir større. Nå er vesla her 6 mnd og har ligget over hos mormor alene for første gang. Det gikk helt strålende (bortsett fra at jeg fikk brystspreng, men har pumpe heldigvis). Det jeg tror er viktigst er å gjøre det man selv føler er riktig, og ikke bry seg om andres meninger.har også fått med meg tidligere tråder om barnevakt, og det er helt klart ikke godt mottatt her inne. Har vel egentlig fått inntrykk av at man blir stemplet som både det ene og det andre her inne når det kommer til barnevakt, barnehage og jobb.
Ziiona Skrevet 13. august 2012 #10 Skrevet 13. august 2012 Ser det ble en del skrivefeil der. Beklager det. Ligger i halvsøvne og taster på en liten mobilskjerm :/
Prøver igjen *junibaby12* Skrevet 13. august 2012 #11 Skrevet 13. august 2012 Ser det ble en del skrivefeil der. Beklager det. Ligger i halvsøvne og taster på en liten mobilskjerm :/ Skrivefeil er jo heller ikke særlig godt motatt her inne Glad jeg skrev dette innlegget, for jeg følte meg faktisk unormal og lurte på om jeg hadde gjort noe veldig dumt. Men enig i det du skriver om barna ikke har vondt av å være med andre enn foreldrene. Også viktig å ikke bry seg om andres meninger, men kjenner jo at som føstegangs så er en jo usikker og ser fort til det andre gjør.
LykkeligSomMamma Skrevet 14. august 2012 Forfatter #12 Skrevet 14. august 2012 Hei dere, jeg syns det var godt å høre fra dere som har brukt barnevakt såkalt "tidlig". Nå føler jeg at jeg med god samvittighet kan la mormor passe ham, jeg trodde jeg var tidlig ute men så er jeg også førstegangs og komplett uten tidligere babykunnskap. ære være ærlige innlegg hvor ingen er ute etter å ta noen men dele :-)
*KlaraKu* Skrevet 14. august 2012 #13 Skrevet 14. august 2012 Her har ho alt overnattet hos besteforeldre 3 - 4 ganger og skal sove hos besteforeldrene i 3 netter om ikke lenge. det gruer jeg meg litt til, men vet ho har det bra der. snuppa er litt over 7 mnd
sep.j2010+juni.g2012 Skrevet 14. august 2012 #14 Skrevet 14. august 2012 elste jenta var 3.5 mnd føste natten hun sov over hos mormoren og morfaren. da hun var 5 mnd sov hun borte en hel helg da jeg var ute å reiste med arbeidkollegaer. var veldig i tvil om jeg skulle reise, (turen ble bestillt før jeg ble gravid) men det gikk kjempefint. i juni når vi fikk lillebror var hun borte i en hel uke på sørlandet med besteforeldre. hun var da 21 mnd. det var ganske tøft for meg men jeg var veldig dårlig etter et haste keisersnitt så det var godt mer litt fred og ro, og full hjelp og støtte av mannen. inni mellom var hun borte en kveldstund mens vi var ute å spiste og en evernatting i ny og ned. lillebror er nå 9 uker og han vert med besteforeldrene i 3-4 timer når vi har vert ute og handlet ol. blir nok en liten stunn til det blir overnatting, men ser ikke bort i fra at om 2-3 mnd kan vi ha oss en frikveld og begge gullungene kan såve borte
bitthen Skrevet 15. august 2012 #15 Skrevet 15. august 2012 Er noen maniske tilknytnings- tilhengere som mener atbarnet ikke skal være lenger borte fra hoved- omsorgsperspm en time i fht mnd. Eks 1 mnd og 1 time. Tror dette er tull. Har skjeldenungene på overnatting. Eldste har hatt bv. 2 ganger på 2 år. Skal ibryllup i sept. Da skal besteforeldrene ha ungene fra lør-søn. De skal passe hjemme hos oss, minste er da 5 mnd :-)
SophiesMum<3 Skrevet 16. august 2012 #16 Skrevet 16. august 2012 Hva er det som er så galt med å ha barnevakt til barna? Jeg har hatt barnevakt til knøttet fra hun var 2 mnd. Da sov bestemoren hjemme hos oss på gjesterommet med barnet, mens jeg og sambo var ute sammen med venner. Ellers har besteforeldrene hentet knøttet titt og ofte bare for å ta henne med ut på trilling eller kjøpesenter for å vise henne frem. Hun er nå 11 mnd og har vært på overnatting seks ganger. Hun har stortrivdes, samme har besteforeldrene og vi foreldre har koset oss med litt kjærestetid. Er det virkelig en sammenheng mellom det å være sammen med barnet 24/7 365 dager i åretog det å være en god mor? Av og til kan det virke slik her inne på DiB, og ja, spesielt på anonym. Nei, gjør det dom føles rett for deg og ikke tenk noe mer på dette :-)
FirstAidKit Skrevet 16. august 2012 #17 Skrevet 16. august 2012 Denne tråden liker jeg! Vi sov på hotell en natt mens min mor passet snuppa hjemme hos oss. Det gikk kjempefint! Gøy for mormor og snuppa, deilig for oss å få litt alenetid Det var første natta uten oss foreldre. Hun er 8 mnd nå. Fra før har vi hatt barnepass en gang innimellom på både dagtid og kveldstid, slik at leggerutinene er godt innarbeidet hos alle barnevaktene (les: våre foreldre). Nå gleder jeg meg bare til neste overnatting, for det var sinnsykt deilig å ha mannen min for meg selv for noen timer! Første barnevakt hadde vi da snuppa var rundt 3 mnd. Men da hadde vi lagt henne for kvelden, slik at det bare var å sitte og passe på at alt var bra med henne. Vi hadde det sånn noen ganger før vi løsnet på strikken og lot besteforeldrene legge henne selv. Alt har gått kjempebra, og snuppa stortrives med andre ansikter enn oss foreldre
lallala Skrevet 17. august 2012 #18 Skrevet 17. august 2012 Hatt barnevakt flere ganger, overnatting 3 ganger, han er nå 7 mnd Har alltid vært besteforeldrene da, og han treffer dem flere ganger i uka og kjenner dem godt Han lyser opp når han ser dem, og er like glad når vi henter han igjen så det er null problem. Har ikke hatt andre barnevakter dog, så vet ikke hvordan det ville godt.
mummimamma27 Skrevet 17. august 2012 #19 Skrevet 17. august 2012 Mamma passet snuppa da hun var 4 uker mens vi var ute og gjorde småærender. Da hun var 10 uker var vi på ferie hos mamma og da trillet de tur og hun og søstrene mine passet henne mens jeg og mannen var ute og spiste noen timer. Godt med en kveld fri, men jeg er langt fra klar til å overlate henne til noen for lengre tid. Vil ikke forlate henne en hel dag sammen med pappan engang..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå