Anonym bruker Skrevet 12. august 2012 #1 Skrevet 12. august 2012 Og er det i såfall på grunn av at dere syns det er pent eller er det på grunn av plassmangel i kjøkkenskap? Sitter her å lurer på om jeg skal kvitte meg med mitt når jeg nå skal flytte:-)
Anonym bruker Skrevet 12. august 2012 #2 Skrevet 12. august 2012 Vi har fordi det er lite plass på kjøkkenet. Vi har faktisk tre slike skap (høres voldsomt ut), men det er proppfullt av serviser, glass, vaser, serveringsboller osv... men, nå er jeg en skrotnisse, som har vanskelig for å kvitte meg med ting da ;-)
Mikkemafian Skrevet 12. august 2012 #3 Skrevet 12. august 2012 Jeg synes det er fint, men jeg er vel en tanke gammeldags..
Anonym bruker Skrevet 12. august 2012 #4 Skrevet 12. august 2012 Nei, har ikke det. Kanskje mest fordi jeg ikke har mange pene glass (6 stk), eller pga. plassmangel. Men tror uansett at det ikke er noe jeg kommer til å skaffe meg, med mindre jeg kjøper så mange glass at det fyller opp hele skapet.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2012 #5 Skrevet 12. august 2012 Jeg synes det er fint og veldig koselig å kunne ha gamle serviser og slikt framme uten at det blir fullt av støv.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2012 #6 Skrevet 12. august 2012 Nei, ser ikke poenget med å vise frem glass og hva man nå putter i vitrineskap. Skap med glassdører sitter i det hele tatt langt inne.
Tovehvit Skrevet 12. august 2012 #7 Skrevet 12. august 2012 Jess, vurderer å kaste det sterkt. Men gubben har spikra det sammen, og xn hans har klint lys i alle hyller(både over og under), så det ser jo ikke ut i måneskinn engang:S Og vitrineskapet og barglobusen skjuler sitt. Men har jo likevel for mye ræl:S Kanskje jeg burde gå igjennom å kaste endel!
Anonym bruker Skrevet 12. august 2012 #8 Skrevet 12. august 2012 Er ikke sikker på hva vitrineskap er for noe, men vi har to glass skap der alt "det pene" står. Rosendahl vinglass og Hadeland glass osv. Jeg liker det. Har også innlagt lys så jeg kan vise de frem når jeg har besøk. Det skal sies at de var der når vi flyttet inn. Så jeg har ikke selv valgt å ha det. Men jeg har valgt å la det stå.
3 er nok! Skrevet 12. august 2012 #9 Skrevet 12. august 2012 Nei, jeg synes glass på "utstilling" er litt 90-talls og harry, jeg. Men hver sin smak...
Anonym bruker Skrevet 12. august 2012 #10 Skrevet 12. august 2012 Nei, jeg synes glass på "utstilling" er litt 90-talls og harry, jeg. Men hver sin smak... Og der kom den, harry ja. Ikke mye som er pent nei.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2012 #11 Skrevet 12. august 2012 Nei, jeg synes glass på "utstilling" er litt 90-talls og harry, jeg. Men hver sin smak... Det er ikke 90-talls å vise fram servise, glass og slikt altså. Jeg har et gammelt skap fra 1800-tallet og det er laget slik at man skal kunne henge opp bestikk (sølvtøy og slikt), samt sette fra servise og glass, og så stå med døra åpent.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2012 #12 Skrevet 12. august 2012 Nei, fikk trøkka finglassene inn i et kjøkkenskap!
Anonym bruker Skrevet 12. august 2012 #13 Skrevet 12. august 2012 Kjøpte ett fint av penger vi fikk i bryllupet. Jeg syns det er greit å skille mellom hverdagstingene på kjøkkenet og fintingene i stuen.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2012 #14 Skrevet 12. august 2012 Ja, jeg har dette skapet: http://www.living.no/newsread/products/Detail_3.aspx?id=3050. Her har jeg det fineste serviset og glassene. Er veldig fornøyd, og det er i allefall langt fra harry i min stue!;-)
Nordhagenjentene :) Skrevet 12. august 2012 #15 Skrevet 12. august 2012 Har et skap i stua/spisestua med finservise og vinglass, men det har tette dører.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2012 #16 Skrevet 12. august 2012 Den linken virket visst ikke, men her er det: http://www.baerumsfruen.com/wp-content/uploads/2011/11/379067.jpg ;-)
3 er nok! Skrevet 12. august 2012 #17 Skrevet 12. august 2012 Nei, jeg synes glass på "utstilling" er litt 90-talls og harry, jeg. Men hver sin smak... Det er ikke 90-talls å vise fram servise, glass og slikt altså. Jeg har et gammelt skap fra 1800-tallet og det er laget slik at man skal kunne henge opp bestikk (sølvtøy og slikt), samt sette fra servise og glass, og så stå med døra åpent. Vet man gjorde det i "gamledager" også, men vitrineskap med glassdører var inn på 90- tallet. Jeg synes ikke det er pent, men heldigvis er folk forskjellige:) jeg dømmer ingen selvom de har vitrineskap med servise sitt på utstilling eller messinglysestaker med vinrøde lys i (som for meg er helt grusomt).
Anonym bruker Skrevet 12. august 2012 #18 Skrevet 12. august 2012 Jeg har dette, (uten at jeg har noe shabby chic hus). http://www.bohus.no/Stue/Oppbevaring/Vitrineskap/york-server1/ Passer sikkert best på kjøkken med slikt bryr jeg meg ikke om. Det har ikke lys og det er med vilje. Må si meg enig i at typisk vitrineskap er veldig 90 talls. Alle hadde det, og helst i furu Vi også, man var jo med på trenden. Siden har vi kjøpt vitrineskap i stilmøbel før jeg ble drittlei og kjøpte dette. Glassene vises nesten ikke - så er kjempefornøyd! Jeg har heller ikke cd-stativ (veeldig 90 talls!) eller dvder stående i hyller. Syns det er ekstremt harry i dag, men på 90 tallet? åjoda!
B-gjengen Skrevet 12. august 2012 #19 Skrevet 12. august 2012 Jada har et ganske stort "monster" i stua. Har dåps gavene til mini og de gamle premiene mine. Er veldig lite glass der da(3-4 stykker) og resten av skapet er fult av bøker:) Det ser ikke så veldig pent ut,men det har sjarm
Dini Skrevet 13. august 2012 #20 Skrevet 13. august 2012 JA! Vi har et stoort vitrineskap og et halvvitrineskap. Litt greit å kunne skjule noen ting Jeg liker det jeg
Anonym bruker Skrevet 13. august 2012 #21 Skrevet 13. august 2012 Jeg har ikke vitrineskap. Men ønsker meg det veldig Vi har en god del fint servise og fine vinglass vi har fått i bryllupsgave som egner seg bedre i et vitrineskap enn i et kjøkkenskap eller i en skjenk hvor det befinner seg nå. Harry?? Javel, får så være. Jeg synes det er fint, så jeg kommer til å skaffe meg det. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå