Gå til innhold

Valg av barnevogn - har du noen gode råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Har dere tatt valget og har barnevogna klar? Hvilken barnevogn ble det, og hvorfor? :)

Jeg søker råd og tips - Bor i byen, og vognen kommer til å bli brukt mest på asfalt og gode turstier :)

På forhånd takk for tips :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøpte en Emmaljunga City Cross med citybag til :) Er utrolig fornøyd med den! Den er veldig god å trille både i by og skog, og veier kun 12,9 kg med bag. Ikke er den så kjempestor heller, slik at vi får den lett ut og inn av bil. I tillegg er jo Emmaljunga kjent for å være et godt merke, og designet er jo også veldig flott.. Mye fine detaljer og ikke så "plastikk" som mange andre vognmodeller..

Skrevet

Var happy med City Cross til nyfødt, særlig siden han kom om vinteren. Men etter et års tid synes jeg vogna ble veldig stor og klumpete, og kjøpte en Mountain Buggy Swift. Den er mye nettere, lettere og tilfredsstiller behovet 100%. Siste halvannet året har brukt denne i helgene og hatt Emmaljungaen stående i barnehagen som sovevogn. Nå sover han ikke lenger og City Crossen står ensom i kjelleren :)

Begge er veldig gode vogner, men husk på at du kanskje ikke vil føle det der behovet for en stødig, romslig vogn så veldig lenge - hvis det blir en til her tror jeg bare vi kjøper bagen til Swiften og går for den fra fødselen av!

Skrevet

Jeg har emmaljunga nitro city, og er utrolig fornøyd. Senere kan du bare klikke på sportsdel istedet. Veldig deilig med de svingbare hjulene forran også:) Men ut i snø og sånn, så fungerer den nok ikke så bra, men det blåser jeg i. Gikk lite tur med førstemann når det var mye snø, og vi har ikke hatt så mye snø her de siste årene heller..

Lykke til med valg:)

Skrevet

Jeg kjøpte joggster III fra tfk med ekstra store hjul. Er utrlogi fornøyd med vognen. Bagen er en av de største på markedet, og det passer bra for min vinterbaby http://shoppemamma.com/2010/08/hvor-stor-er-bagen-pa/

I tillegg er den lett å trille på grunn av de store hjulene, og den har gode skivebremser. Den er mye lettere enn de fleste andre vogner (ca 12 kg m bag)

Kjøpte den helt problemfritt hos baby garage, kostet 6200 ink toll/moms, bag, sportsvogndel, 2 regntrekk, stellebag, fluenett, punpe. Veldig fornøyd, den var så rimelig i tillegg.

Skrevet

Jeg er veldig TFK joggster twist fan, og har kjøpt denne.

Den har god demping, god og trille og har en lett bag.

Men det er så utrolig mange gode vogner på markedet, så vanskelig med vogn.

Har selv 1 år før jeg ble gravid vært 100% sikker på å ha Emma ljunga. Men endret seg etter jeg begynte å se på alternativer

Skrevet

Her var det mannen i huset som valgte vogn. Haa var misfornøyd med den hvite emaljungaen jeg opprinnelig kunne tenke meg, syntes den var for damete og alt for tung. Etter diverse søk på nettet kom han opp med joggster III fra tfk med ekstra store hjul. Vi bor i byen men liker å løpe og gå i skogen, og denne skulle være egnet til begge deler.

Skrevet

vi skal ha easywalker sky plus.

hadde den til eldste jenta også,men den solgte vi så må kjøpe ny. :) kommet ny modell siden den gang da,så sikkert bare en fordel.

Tre hjul, god og stabil, god i byen og på grusveier/turstier, funker fint på snøføre også.

Skal bestille den fra nederland, kan nesten ikke vente. :)

Skrevet

Bor i London og har Stokke vognen- den er helt super. Søsteren min som bor i Norge hadde en emaljunga som hun kjøpte til sin første og etter hun fikk sin nr 2 og hadde fått snuset litt mere på min stokke vogn, så gikk hun også til innkjøp av stokke xplory noe hun var veldig glad for. Stor forskjell på vognene, emaljungaen er veldig tung og vanskelig å gå med men ok på snø og som sove vogn. Stokke vognen er absolut til å anbefale. Veldig god, praktisk, stødig og lett å gå lange og korte turer med i all slags vær. Om man også flyr og reiser en del så er denne vognen helt ypperlig. Venter nr 2 nå og gleder meg til å begynne å bruke den igjen :)

Skrevet

vi har kjøpt inn TFK joggster twist, og den virker veldig bra.

stor og romslig bag. god å trille, lett og smidig, lett å klappe sammen, og enda ganske liten når man skal inn på t-bane osv...

vi bor rett utenfor byen, og dette var den vognen vi fant ut at best dekket vårt behov for både lett og smidig byvogn, og trygg og stødig turvogn i skogen...

Skrevet

Har kjøpt tfk joggster twist, fordi den er sporty og kul å se til, romslig bag, og utrolig nett og lett å legge sammen og få inn i bilen. De andre trehjulingene ( teutonia, easywalker, mountain buggy etc. ) syns jeg var for smale og korte i ryggen for meg som får store barn og trenger plass til god vognpose og nok klær siden jeg får et vinterbarn. Vi bor også i byen, så det blir asfaltkjøring og grusveier på oss. Regner med det skal gå fint.

Skrevet

Bare sniker inn et spørsmål... hvordan er Stokke-vognen og joggster twist/ III på snøføre og litt kronglete vei?

Skrevet

Skal hente Urban Jungle i morgen! Gleder oss:) valget var enkelt. Vi ville ha den fineste og mest praktiske vogna. Hadde den i 2007 og velger den like gjerne i 2012:-)

Skrevet

Bare sniker inn et spørsmål... hvordan er Stokke-vognen og joggster twist/ III på snøføre og litt kronglete vei?

Stokke er super på asfalt, men ikke snø og terreng.

TFK sine passer til alt :)

I alle fall min personlige mening

Skrevet
Stokke er super på asfalt, men ikke snø og terreng. TFK sine passer til alt :) I alle fall min personlige mening
Ja dette signerer jeg. Har TFK og den er lun og god om vinteren, både som bagvogn og sportsvogn. Den er lett å gå i terreng med, samtidig som det er en utmerket byvogn.

Svinger på femøren!

Stokke vet jeg ikke noe om.

Skrevet

Jeg ville tatt utgangspunkt i at det skal være en god sportsvogn, da vognen blir brukt lengst som dette. Hadde selv Teutonia kombi med første, den fungerte veldig bra, men sammenlignet med de andre nette 3hjulingene på markedet, ble denne tung og lite brukervennlig som sportsvogn. Byttet den ut med en phil & teds da vi fikk nr 2. Men for deg som ikke har behov for søskenvogn, ville jeg gått for Mountain buggy som har både bag og sportsdel da alle mine bekjente som har denne skryter over dens gode kjøreegenskaper. Den lar deg få god kontakt med barnet i bagperioden da du kan se babyen mens du triller, den har lang rygg som gjør at den kan brukes lenge som sportsvogn. Og den har 3 hjul som gjør den så utrolig mye lettere å trille enn feks. emmaljunga og disse mer "klassiske" barnevognene. Lykke til med valget!

Skrevet

Bor også i byen og har kjøpt Mountain Buggy, Urban Jungle . Synes den egnet seg aller best til vårt bruk. Praktisk og utrolig enkel å kjøre med de tre hjulene pluss at den er lett å bære opp og ned trappen. Synes også den har kult design, noe min samboer også er enig i :)

Skrevet

Jeg har kjøpt TFK Joggster Twist denne gangen. Har Emmaljunga mondial duo etter førstemann som jeg kommer til å beholde ved siden av. Emmaljungaen er en super turvogn på allslags veier og føre, men den er så diiiiiger at jeg ville ha noe mindre og lettere til lillebror ved siden av.

Skrevet

Har kjøpt tfk joggster twist.Meget fornøyd.

Skrevet

<div style="font-family: 'Helvetica Neue', Arial, Verdana, sans-serif; font-size: 14px; color: rgb(34, 34, 34); background-color: rgb(255, 255, 255); ">Her har vi kjøpt Mountain buggy urban jungle. Jobber i barnehage og har fått testet de fleste vogner og falt for denne raskt. Flott design og veldig god å kjøre :)</div>

<div id="myEventWatcherDiv" style="display:none;"> </div>

Skrevet

Tusen takk for alle innspill :)

Jeg var også innom Emmaljunga i starten, men har fått mer sans for de mer "lette" tre-hjulingene :)

Har tittet litt på Mountain Buggy og Bugaboo Camelon (ny og forbedret utgave kommer nå i september), det jeg liker veldig godt med sistenevnte er at du kan ha babyen mot deg også i sportsdelen, det kan du derimot ikke på Mountain Buggy.

Jeg ser flere av dere nevner tfk - denne må jeg se litt nermere på :)

Noen som ønsker å dele erfaringer med Bugaboo?

Nok en gang tusen takk for alle gode tips!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...