blå2010+rosa2013 Skrevet 12. august 2012 #1 Skrevet 12. august 2012 idag prøvde jeg meg på rema 1000 sin oppskrift og den smakte ikke godt! er fornøyd med matprat sin http://www.matprat.no/gjester/gjesteoppskrifter/lasagne/ men lurte på om det er noen andre oppskrifter som er gode som jeg kan prøve?
Fuglemamma <3 Skrevet 12. august 2012 #2 Skrevet 12. august 2012 Jeg kjøper lasagneplater fra änglamark og følger oppskriften der, men putter alltid opphakkede pølsebiter og gulrotbiter oppi sammen med kjøttet. Mmmmm .. Nå fikk jeg lyst på lasagne:)
lilleluli Skrevet 12. august 2012 #3 Skrevet 12. august 2012 beste oppskrift. 1 hvitløksbåt en hall rødløk 1 liten gullerot 1/2chili 1 stangselleri dette hakkes i småå biter å freses sammen i en god slomp olivenolje, freses i ca 30 til 60 sek.det ska ikke bli brunt. etter dette 2 bokser hermetiske hakkete tomater. ca 1 til 2 tel vann 1 terning kylling eller hønsebuljong. en spiseskje tomtpure 1/2 ts sukker dette lar jeg koke på 1 i allefall 2 timer slik at alt er kokt sammen. 500 gram karbonadedeig haes i på slutten å la dette koke sammen en stund. smak til meg salt pepper basilikum merian alt etter hva man liker. her slomper jeg bare oppi etter smak. hvit saus. to ss smør to ss hvetemel 4 del melk litt salt. ca 1 ts muskattnøtt alt etter smak masse god ost:) halvparten av osten i sausen og halvparten oppå. cheddar blandet med vanlig norvegia . husker ik helt hvor mange gram. ellers lag på lag som vanlig. stekes i 45 min på 200 grader. la den hvile like lenge før man spiser. ps jeg lager bestandi en exstra stor posjon av den ostesausen da blir den enda bedre:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå