Gå til innhold

Hvem navn synes dere er mest brukt idag?

Anbefalte innlegg

Gutt :

Leon ( ikke mye fint )

Liam ( Nydelig )

Emil ( Nydelig )

Chrisander ( Grusomt )

Emilian ( ikke så fint )

Leander ( Ikke mye fint)

Nathaniel ( Fint )

Sander ( Kjedelig )

Disse synes jeg er veldig inn nå til dags. Hva mener dere ?

Jente :

Litt mer usikker på hva som er vanlig idag egentlig,men navn som Wilma ( Søtt) Elida ( Søtt ) og Eira ( for spesielt for meg ) Synes jeg er veldig inn nå.

Hva synes dere?

Fortsetter under...

Synes ikke Mathias,Max og Julian er så mye brukt,men kanskje der du bor,ikke her jeg bor:). Sofie,Nora,Sara og Emma er mye brukt, jobber jo i barnehage,så er en del med det navnet, og Leon,Emil og Adrian. Kjenner bare 2 Mathias/Mattias ,Mathias blir 5 år og Mattias blir 19:). Det skal sønnen min hete,men jeg har aldri brydd meg om det er Poppis eller ei da.

Endret av Swan1985

Et lite avsporingssplrsmål til hi: ser du skriver hvem navn. ( det heter "hvilke", hvem er om personer) lurer på om du alltid har sagt det, om det er sleng eller slik mange der du bor el omgås sier det samme? Er ikke ment å være rettskrivingpoliti el noe, bare genuint nysgjerrig. Lurer på om det kommer til å forandre seg på landsbasis på samme måte som kylling/ sjylling :) tilbake til spm ditt: Ella, live,vilje/a,olivia, oliver, Edvard ,Olav, Liam, Lucas,William, Marius, Magnus,

Annonse

Samme med Othilie, Elida,Lilly, de er også i vinden. Daniel, Samuel og William. Og til HI, kanskje du har skrevet om Mathias-navnet her inne, derfor jeg har det friskt i minnet:-)

Ikke mye brukt Elida og Othilie! de er mer kommende!

De som er brukt er: Emil, Marcus, Lucas, Daniel, Leon, Adrian, Noah....

Emma, Julie, Emilie, Ida, Selma og i den duren!

Ja sjekk ssb der har du det svart på hvitt :)

Rds ; har jeg egentlig aldri tenkt over :) men bryr meg ikke så mye over det,tror jeg sier rett på det meste ellers:).

vel kan jo kanskje sjekke SSB,men var ikke det som var poenget her:) jeg var egentlig ute etter nå til dags,vet hva den orginale topp 10 er :):). Giss Okey Datteren hvis jeg får det nå,blir det Mathilde,er ikke så vanlig her jeg bor i alle fall:). synes Aksel er så fint:)

Endret av Swan1985

Her jeg bor er guttenavn som Emil, Leander, Sander, Samuel, Fredrik, Benjamin, Aleksander, Christoffer, Theo og Matheo veldig populære:-)

Jentenavn syns jeg er litt vanskeligere men Julie, Sofie/a, othilie, Lilly og Mille/a :-)

Annonse

Et lite avsporingssplrsmål til hi: ser du skriver hvem navn. ( det heter "hvilke", hvem er om personer) lurer på om du alltid har sagt det, om det er sleng eller slik mange der du bor el omgås sier det samme? Er ikke ment å være rettskrivingpoliti el noe, bare genuint nysgjerrig. Lurer på om det kommer til å forandre seg på landsbasis på samme måte som kylling/ sjylling :) tilbake til spm ditt: Ella, live,vilje/a,olivia, oliver, Edvard ,Olav, Liam, Lucas,William, Marius, Magnus,

Måtte bare kommentere; Jeg håper virkelig ikke at folk fortsetter å si sjylling om kylling. Jeg klarer bare ikke ta dem seriøst da, selv om det er mye mulig de er veldig smarte. Klarer du ikke uttale ord riktig, ja da har du noe å bevise. Og det samme om bruk av hvem/hvilke. Så, måtte bare si det. :P

Endret av Lille_frøken:)

Disse er veldig mye brukt der jeg kommer fra.

Guttenavn.

Lucas/Lukas (som jeg liker)

Leon (som jeg synes er harry)

Liam (som jeg også synes er harry)

Matheo (som jeg synes er for utenlandsk)

Oliver (som jeg synes er ok)

Jentenavn.

Emma (liker)

Ella (fint)

Julie (fint)

Sofie (fint)

Olivia (kjedelig)

Linnea (kjedelig)

Nora (fint)

Lea (fint)

Og nå skal jeg inn på ssb for å kikke. Ble nysgjerrig.

Enig, bamby! Synes flere av de nevnte navnene er mer kommende og mye omtalt - men det betyr ikke nødvendigvis at de blir mye brukt, selv om det kanskje er sannsynlig med tiden:) Blir spennende å se!

Endret av mibella
Rds ; har jeg egentlig aldri tenkt over :) men bryr meg ikke så mye over det,tror jeg sier rett på det meste ellers:). vel kan jo kanskje sjekke SSB,men var ikke det som var poenget her:) jeg var egentlig ute etter nå til dags,vet hva den orginale topp 10 er :):). Giss Okey Datteren hvis jeg får det nå,blir det Mathilde,er ikke så vanlig her jeg bor i alle fall:). synes Aksel er så fint:)

Mathilde er et nydelig navn!

... og Aksel heter sønnen min. ;) - men jeg er visst langt fra den eneste som synes det navnet er fint. Jeg så at Utne (det er vel det han heter tror jeg) hadde spådd det inn på topp-10 for gutter om en fem års tid el lign. Bliver spennende å se om han får rett.

Her finner du svart på hvitt hvor mange barn som har blitt kalt hvilke navn i Norge de siste 10 årene, veldig greit å ta en kikk om man vil unngå de mest populære! Se under de første 2 linjene på tabeller

http://www.ssb.no/navn/man.html

For min del er navn uaktuelle om flere enn 100 barn har fått navnet de siste 3-4 årene!

Her finner du svart på hvitt hvor mange barn som har blitt kalt hvilke navn i Norge de siste 10 årene, veldig greit å ta en kikk om man vil unngå de mest populære! Se under de første 2 linjene på tabeller http://www.ssb.no/navn/man.html For min del er navn uaktuelle om flere enn 100 barn har fått navnet de siste 3-4 årene!
Og hvordan regner jeg ut det i forhold til statistikken? Må ha det inn med teskje..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...