Gå til innhold

Hva tenker dere om disse navnene....

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lilly, Ella eller Mille? Hvilke tanker har dere? Hvilket er mest søtt? Hvilket er tøffest? Morsomst?

Lilly står høyt på min liste. Et feminint navn som ikke er for sukkersøtt.Det er energi i navnet.

Ella er pent.men litt mer alvorlig avdempet i stilen.

Mille er for meg et kattenavn men ellers helt greit.

Annonse

Lilly da ser jeg for meg en litt kraftig jente, med muskler og bein i nesa som ordner opp sjøl

Mille ser jeg for meg en forsiktig, tilbaktrukket, liten jente som ikke tør å si i mot noen

Ella ser jeg for meg som en livlig, lekende jente med masse humor, som får andre til å le

Veit ikke helt hvorfor, men det er nå en gang dette jeg tenker når jeg ser/hører de navnene

Det er påfallende hvor likt jeg deler deres syn:-). Har også hatt følelsen av at Mille blir for søt og for lite tøff. Har bestemt oss for Lilly flere ganger, men har problemer med å falle til ro med det... Så har jeg tenkt Ella igjen, men navnet minner om et annet navn i nærmeste familie... i tillegg er det mer vanlig enn Lilly... Synes nok også at Lilly er litt lettere/ blidere enn Ella...

Annonse

Synes også at Mille er litt for søtt og dullete. Ella og Lilly er blandt mine favoritter også; Ella er kul, sporty, morsom og søt tenker jeg, mens Lilly er mye av det samme men kanskje litt mer ballettdanser enn fotballspiller, hvis jeg skal se de for meg som "typer". Hehe :) Er vel litt pga assosiasjoner. Sliter med å velge hvilket jeg liker best.. Kanskje Ella akkurat i dag :) Er også glad i Jenny, som kanskje er litt i samme sjanger.

Endret av mibella

Tusen takk for tilbakemeldinger. Da harj fått bekreftet at mange tenker som meg:). Det er nok det litt unorske i Lilly som gjør det litt vrient for meg samt at det føles litt for kort og enkelt. Vil j ha et så kort navn som uttalt består av kun to bokstaver? samtidig så gjør det enkle ved navnet det fint... Vrient!

Tusen takk for tilbakemeldinger. Da harj fått bekreftet at mange tenker som meg:). Det er nok det litt unorske i Lilly som gjør det litt vrient for meg samt at det føles litt for kort og enkelt. Vil j ha et så kort navn som uttalt består av kun to bokstaver? samtidig så gjør det enkle ved navnet det fint... Vrient!

Liker Ella best! Synes det er koselig, ikke for søtt, og ikke for hardt.

Hun blir nok trolig ei Lilly. Jenta er snart 3 mnd, og vi har rotet det skikkelig til med navn. Satset nok litt for mye på at vi skulle se det når hun ble født. I tillegg er vi så fornøyd med storesøster sitt navn, og da ble det verre med nr. 2...

Lilly har vært vår favoritt lenge, men bare den siste mnd har tre bekjente gitt det navnet -enten alene eller sammen med annet navn- til sine jentebabyer! Er blitt veldig poppis her inne ser jeg. Elsker det navnet:) Milla og Ella er jeg ikke så glad i.

Vi trodde lenge at vi var alene om å ville gi det til vårt etterlengtede barn. Vi hadde også Josefine på listen, men det er og blitt tatt av folk i nær bekjentskrets. Så her ser det ut til å bli Ulrikke, Pauline eller Aurora. Bare å krysse fingrene for at det ikke dukker opp/fødes noen jenter med en av "våre" gjenværende navn den siste uken:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...