Gå til innhold

:( Kaninen er forsvunnet....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er krise....stakkars lille som bare er 9 uker gammel....uff, vi har hatt ha i 1 mnd,og så kosete.

Vi har en til,en gutt det også.....

er det noen som tror vi har sjangs å finne han? kan han komme tilbake?

hvor lenge er det håp i å finne han?Vi bor på landet, men er jo veier her også, og et vann i nærheten.....uff....han forsvant ca 22.30 i kveld, eller det var da vi oppdaget det,

Han andre vi har, har vi tatt inn så han ligger i buret,stakkars....sovnet med hode på kanten der...

dette er små løvehodekaniner.

Skrevet

Da jeg var yngre og hadde kaniner, hendte det et par ganger at en stakk av. Den beveget seg ikke særlig langt vekk fra huset, og var ganske lett å få tak i igjen. Dra ut og let når det blir lyst.

Lykke til!

Skrevet

å,så godt å høre....jeg trodde heller ikke de forsvant så langt, men vet jo ikke hvor lenge siden den forsvant,til vi oppdaget det...

jentungen er helt knust, her,men sovnet, heldighvis....

vi får ut å lete i morra tidlig, led lyktene våre begynner å bli dårlige og nå..

men er det noen som vet hva vi kan gjøre med han vi har igjen,om vi ikke finner den ? de er ikke lette å sette isammen,så lenge de har vært borte ifrahverandre mere enn 2 døgn, sa han vi kjøpte de av, men skal ringe han også i morra....

Tusen takk.

HI

Skrevet

Når kaninan e så små, gjør det ikke noen om de er borte ifra hverandre for en periode! Men er det to hanner? Eller han og hunn?

Hadde en gang en kanin unge som stakk av, den ble drept av en rev. Er sikkert mange av dem siden dere bor på landet. Men sjekk under altan, dekk, små trange hull, overalt hvor den kan gjemme seg! De gjemmer seg på de uteoligste plasser. Om det er mørkt hos dere, kan dere bruke en go lommelykt. Så ser dere kanskje skinn ifra øynene til kaninen. Er større sannsynlighet før at den kommer ut på natta enn dagen.

Lykke til:)

Skrevet

Dette er 2 søsken ja, gutter. vi vet det kan være andre dyr her, og at vi har katter, men de skal vi holde inne i natt....

Trøsten er at den som er borte,er hvit, og lett å se, og røde øyne, håper de er lettere å se,enn feks han vi har, han er sort,og brune øyne.

Vi har lett,overalt,flere ganger, men den kan være redd, og ikke komme fram av den grunn....uff, det er ikke noe moro det her....

får nok satse på å ut å lete i morra også.....

Tusen takk ;-)

Skrevet

mannen min er ute å leter enda han...uff,dette her er ikke kjekt i det hele tatt....

jeg får prøve å ta natta her vel......

og krysse fingrene på at vi finner han i morra.....

Skrevet

Hos oss har de alltid dukket opp igjen :) Da jeg var liten lagde kaninen min hule under plenen og bodde der i et par år. Hoppet fritt irundt og levde livets glade dager. :)

Skrevet

nei,ikke funnet han enda....vi lette til halv tre i natt, og jentungen sto op halv 6 i dag, og har lett i siden...

Vi har snakka med tidligere eier, men han vet jo ikke, kan komme tilbake, og ikke komme tilbake....uff, det er trist for jenta vår på 11.var bursdagsgaven hennes....

Og lille Didrik,som han andre heter, han står på 2 bein, og lytter og ser...

HI.

Skrevet

når han bare er 9 uker,er han forliten til å klare seg alene da? uff...finner han ikke,og nå er naboene også informert....men som sagt vi bor i et ulendt terreng, og landlig til,så han kan være hvor som helst....

HI

Skrevet

vi har også fått to nå i sommer, ene har stukket av flere ganger, og en gang var den løs i nesten en uke før vi fikk tak i den.. den holdt seg veldig nært, men gjemte seg i en steinur så vi fikk rett og slett ikke tak i den.. men nå har vi fanga den igjen og den er trygt oppbevart igjen! :)

vi har katter og rev og mink og div i nærheten, men kattene gjorde ikke noe annet enn å løpe etter den...

den dukker nok opp igjen, men du bør ikke sette ut mat til den, for da tror han det er "greit" å vær fri..

det hender også ofte at to hanner sloss når de blir kjønnsmodne, og da er det ikke mulig å ha de i samme bur/innhegning og i verste fall kan de ta livet av hverandre... kan hende det er det som er grunnen til at ene stakk av? vet om mange som har kastrert kaninguttene sine for at de ikke skal sloss..

Skrevet

Hvordan kom den seg ut av buret da? Om noen har vært der og tatt den og lukket buret etter seg tviler jeg på at dere ser den igjen om dere derimot hadde glemt å lukke buret eller noe sånt slik at den bare stakk v selv her den en sjans. Vann og veier er ikke det jeg hadde vært mest bekymret for, men katter, løshunder, rev, gaupe, ørn og andre rovdyr er glade i kaninunger.

Skrevet

steinur har vi også mye av, men nå skal vi klipe ned mye i en skråning vi har, og gå over området her på nytt.

Vi har katter også, men de har aldri hatt interesse av kaninene.

De har aldri sloss som vi har sett, de har derimot vært veldig avhengig av hverandre, og lå alltid inntil hverandre.

Den har nok hoppet over, den var hele tiden den som skulle utforske,og vært løs før også, men da sett den harhoppe over, noe vi ikke gjorde nå.

Jentungen hadde laga hinderløye til de, og lagt planker opp på kvist, tydlighvis har det vært for nærme kanten og klart og hoppe over.Vi har 2 kompost binge,som vi har satt sammen,og netting på utsiden der, så de ikke skulle komme ut....uff, men tydlighvis ikke bra nok......

HI

Skrevet

uff,mange skrivefeil, men.....dere skjønner vel....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...