Anonym bruker Skrevet 11. august 2012 #1 Skrevet 11. august 2012 Hvor er det best å bestille bilde/fotobøker osv? Og hva er størrelsen på et "normalt" bilde?10x15? Hva er best: glans eller matt bilde?:S
Gjest lillemor og lillefrøken Skrevet 11. august 2012 #2 Skrevet 11. august 2012 Jeg har bestilt fra fotoknudsen. De har veldig ofte kampaner på ulike bestillinger så lurt å følge med litt før du bestiller hvis ikke det haster. Tror 10x15 er den gammeldagse normale størrelsen på et vanlig bilde ja. Tror også et bilde med glans er slik de gammeldagse normale bildene er... uten at jeg er sikker. Kan ikke huske at jeg har valgt mellom glans og matt på bildene egentlig. Hadde nok valgt glans, tipper matt ser litt mer ut som en utskrift enn et bilde på en måte... Har hørt at fotobøkene fra elkjøp/japan foto (det er samme tjeneste) er ganske greie også, men jeg har allerede startet å lage album på foto knudsen, så jeg kommer til å bestille derifra. Har bestilt et hefte tidligere som jeg ble fornøyd med, mens jeg hører andre sier at foto knudsen har litt dårlig kvalitet. Men vet ikke helt, jeg har ikke bestilt fra så mange andre heller, men tror det har vært noen tester av ulike tjenester som det går an å google frem hvis du er spesielt interessert
Anonym bruker Skrevet 11. august 2012 #3 Skrevet 11. august 2012 Jeg foretrekker fotobøker fra japan foto. Bilder blir helt greie hos Fotoknudsen. Stemmer at glans er vanlige bllder. Kan være fint med matte også, de får ikke et sånt skinn som bildene ellers har. Smak og behag... 10x15 var den str som var vanlig i "gamle dager" da vi leverte inn filmruller. 10x13 er vanlig digitalbilde-størrelse, men noen kameraer tar også bilder i 10x15 og panorama,,,
Anonym bruker Skrevet 11. august 2012 #4 Skrevet 11. august 2012 Takk:) da har jeg vært innom fotoknudsen for å se på fotobøker, men jeg skjønner ikke bæra....:S
Gjest mela<3 Skrevet 11. august 2012 #5 Skrevet 11. august 2012 Fotoknudsen og japan foto/elkjøp har to forskjellige program. Alt kan være tungt å lære seg når det er første gang Jeg bruker CEWE(elkjøp/japan foto) fordi jeg har lært meg programmet etter mange bøker. Laget rundt 30 forskjellige de siste 5 årene. Det skal mye til for å gå over til et annet program for meg, har på en måte grodd inn i programmet! Jeg har prøvd fotoknudsen, og synes programmet var litt tungvint(kanskje fordi jeg er så vant med CEWE). Men de har helt klart penere layouts/rammer ol. Så sånn sett blir bøkene mer elegante og delikate hos de Eurofoto bruker også denne editoren. Sjekket ut Nfoto? En annen editor igjen. Minuset med alle jeg har nevnt, foruten CEWE, er at man må laste opp bildene på forhånd hos disse mener jeg. Når jeg lager bøker går det fort 7-800 bilder i en bok og da orker jeg ikke laste opp i langt tid før jeg kan begynne, derfor blir nok CEWE mitt program en stund til - selv med elendig utvalg av bakgrunner og slikt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå