Gå til innhold

Dere med termin i august 2012

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei Jenter

Bare lurer på når dere har termin og om det skjer noe? Formen bra?

Selv begynner jeg å bli litt lei, kjente det for første gang i dag. Skal hun virkelig ikke komme snart...?? Uke 38+4 her.

Fødte 1 uke før termin sist, uke 39+1. (kunne gjerne gått over den gang, da gutten ble født 28.12.08)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Lei.... bare fornavnet.. Har termin 29/31 (forskjellig hjul de bruker på hhv. Riksen og DØST). ForelØpig har det skjedd mest av alt at jeg har blitt en vannsamler... og nå har det jammen flyttet seg litt fra fØtter og hender til selve ansiktet...

Når jeg fØler meg som absolutt mest lei, prØver jeg å motivere meg med å lese tråder om hvor heldig man er som får oppleve dette, hvor bra det er for barnet å ligge lengst mulig i magen osv osv. Egentlig hjelper det ikke så mye he he. Har fØdt 10-14 dager fØr termin med de to forrige, en superrask fØdsel og en styrtfØdsel - så er bortskjemt sånn sett. Har tenkt at det sikkert skal "straffe" seg nå, med denne lure nummer tre, som sikkert blir liggende til hØsten og blir en lang og slitsom fØdsel... :-)

SeriØst, så har det egentlig skjedd litt de siste dagene faktisk. Unevnlige "ting" har kommet i trusen, og det er stikkevondter "der oppe" og betydelig med nedpress/kynnere. Så det er jo modning på gang i det minste. Og så er det jo fint vær da, så nå blir det grilling :-)

Endret av eaglebeagle
Skrevet

Jeg har planlagt keisersnitt den 15 (på onsdag), og jeg er utrolig bra form. Går lange turer, finner på ting, kino, byturer etc. Sover som en stein på natten, så jeg føler meg veldig heldig nå. Dette er veldig anderledes enn det jeg husker fra forrige svangerskap, hvor jeg ble gående hjemme i ukesvis og vente på en fødsel som aldri kom i gang. Da følte jeg at fødsel kunne skje når som helst, og var redd for ikke å være uthvilt når det skjedde. Holdt meg derfor alt for mye i ro og var møkk lei når det endelig skjedde.

Så langt liker jeg konseptet planlagt keisersnitt utrolig bra ;) håper det også blir greit når inngrepet skjer og etterpå

Skrevet

Jeg har termin 30.08 men blir satt i gang 23.08 dersom ikke noe skjer før den tid. Har hatt masse tegn hele uken på at noe er i gjære, men nr 3 er en luring ;-) i dag har jeg gått tur i distriktets bratteste bakke og håper det kan få fart på sakene!

Skrevet

Jeg har termin 21 august og tror hver eneste dag at IDAG skal det skje noe :)

Har litt kynnere og nedpress, men ellers så merker jeg ikkenoe spes! Skal på 2 runder til modningsakupunktur til uka, så får vi se om det kan gi noen resultater :)

Venter i spenning på litt action, mens jeg prøver å holde meg opptatt! Formen er fin, så klarer å "slite" meg ut med 2 åringen :)

Skrevet

Hei! Har termin på onsdag 15.aug, og har igrunnen vært i god form hele svangerskapet. Kjenner at jeg er litt mer sliten og trøtt nå på slutten og ikke helt ute på de lengste gåturene, men får dagene til gå med å ha litt planer med venner etc, samt at eldstebarnet på 6 er hjemme med meg om dagene. Har hatt noen netter nå hvor jeg har våknet med begynnende, moderat vonde rier som har kommet passe uregelmessig i et par timers tid, akkurat nok til at jeg tenker at NÅ skjer det, før det dabber av og det eneste jeg oppnår er å bli veldig trøtt... Men ingen slimpropp eller tegningsblødning i sikte.. Uansett veldig annerledes fra første gang hvor vannet gikk uten noen forutgående tegn 25 dager før termin.. Da ble jeg visst moden i en fei for fødselen gikk raskt også, virker mer tungrodd denne gangen...;) En annen forskjell er at sist var det setefødsel, mens denne gangen ligger det an til hodefødsel :)

Skrevet

Termin 17 august.

Lillemor i magen har hele tiden lagt 10% over gjennomsnittet og nå ligger hun 10% under gjennomsnittet. Noe som gir en differanse på 20%!

Jeg har gått ned 1,5 kg (før jeg begynte å gå ned i vekt hadde jeg lagt på meg 12-13kg)

Så jeg er litt redd hun ikke tar til seg nok næring. Skal på ekstra kontroll til jordmor mandag og på termin dag skal jeg inn på UL, om veksten måles til at hun har gått ytterlig ned, så vil de sette meg igang. Kjenner INGEN plass at det er noe i gjære. Hodet har festet seg og jeg har følt mye nedpress, det har jeg følt lenge, eller det er mer rett og si at jeg kjenner det i rykk og napp.

Vil bare hun skal komme til verden nå :-)

Skrevet

Er 39+ 5 og kjempe lei! Får ikke sove, puste osv. Men kjenner ingenting til at noe er på gang! Håper at vannet plutselig går el noe

Gjest Mamma til 1+spire2012<3
Skrevet

Andre dag på overtid her :( Så håper jo at noe skal skje veldig snart, men virker som mageboeren koser seg litt for mye inne der. Men for mor er det veldig ubehagelig nå, er alt for trangt i magen og har verdens ømmeste ribbein :( Nei, nå gleder jeg meg virkelig til å ha baby i armene mine.

Skrevet

Tror ikke jeg har vært så lei noen gang som nå...... Har planlagt ks om 11 dager, men føles om flere uker :( Vil bli FERDIG!! Sover nesten ikke, vondt å puste, vonde føtter, stoooor mage..... Alt er i grunnen bare æsj.... :P He he, jammen godt å få blåst ut litt!

Skrevet

Prøv å gled deg over at du har en dato :)

Jeg er også lei som F og kan nesten ikke vente på at huleboer`n kommer ut :)

Skrevet

To dager over, og kjempe utålmodig. Naboen hadde termin i går så nå kjemper vi om å vøre først. Men skjer ingenting her, ikke et kny en gang...

Skrevet

Har menstermin i morgen, men ul terminen er ikke før den 20. Formen er ikke så god, har mye kynnere/maserier, har begynt å få veldig høyt blodtrykk, vondt i hodet, kvalm osv... Gleder meg veldig til å bli ferdig. Gleder meg til å være en god mamma igjen til jentene

Skrevet

Jeg vil ha baby nåååååå!!Har ikke termin før den 25., men er så lei så lei. Født kun en dag før termin med de to første, men siden dette er 3. så håper jeg at det kan gå litt kjappere denne gangen (ble selv født som nr. 3 og kom 2 uker før tiden). Formen er ok etter forholdene; veldig tung og trett, orker ikke gå langt pga rygg, ellers er jeg i irriterende god form i grunnen :)

Skrevet

Planlagt KS her 31/8 og er enig med mange andre. LEI! Stor mage, sover dårlig, såååå orkesløs o trøtt, vondt i hele kroppen, rastløs kropp.... Det har gått bra frem til et par uker siden men nå. Nei nå vill jeg ikke være høygravid lengre.

Skrevet

For å ikke snakke om halsbrann! Den er helt forferdelig, spesielt om natten.

Skrevet
Argh, ja. Gaviscon har liksom blitt den nye greia her i huset. Pyton, pyton! Til alt overmål kunne mannen min "gratulere med enda litt høyere mage" i dag når jeg sto opp.... lurer på om denne nummer tre bare tuller og til slutt kommer ut halsen i stedet. Blæh, lei :-)
Skrevet

Halsbrann er kjipt! Natta er værst for tiden :(

Skrevet
Argh, ja. Gaviscon har liksom blitt den nye greia her i huset. Pyton, pyton! Til alt overmål kunne mannen min "gratulere med enda litt høyere mage" i dag når jeg sto opp.... lurer på om denne nummer tre bare tuller og til slutt kommer ut halsen i stedet. Blæh, lei :-)

Haha! Komme ut gjennom halsen ja. Skulle ikke forundre meg! "Sitt-ligger" i sofaen mange netter. Bla natt til idag. Kjempegøy....

Skrevet

<p>Termin 20.08 her og ingen tegn på at noe kommer til å skje i nærmeste fremtid... Regner med litt overtid.. Ellers har formen vært ganske godt frem til nå.. Har stivna en del i bekkenet de siste to ukene og det blir fort vondt når jeg beveger meg, men ellers ingen plager så skal ikke klage. </p>

<p>Gleder meg stort til han kommer ut :D Førstemann her. </p>

<div id="myEventWatcherDiv" style="display:none;"> </div>

Skrevet

3.dagen på overtid her.. Lei er vel bare fornavnet!! Blæ... Vondter overalt og halsbrann fra helvete! Gleder meg sååå til å få se lillemor :)

Skrevet

Hei Jenter!

Så kjekt at så mange ville svare på tråden min. Føler meg litt bedre nå som jeg vet det ikke bare er jeg som er lei. :)

Håper de små dukker opp etter hvert. Oppdater gjerne :)

Skrevet

Bare jeg som blir nervøs nå på slutten? Største grunnen til at jeg vil føde nå er at jeg vil ha babyen trygt på utsiden av magen hvor jeg kan passe på at den har det bra!!:)

Skrevet

I all min kjedsommelighet regnet jeg nettopp ut antall dager jeg gikk gravid med mine to første - fra første dag i mens til fødsel. Det viste seg at det var hhv 276 og 274 dager, ganske likt altså (helt uavhengig av UL-beregningene som skilte med 14 dager).

Hvis dette slår til igjen, har jeg 12 dager igjen.. blæh. Utregningen gjøres lett i excel for de som er interessert i å prøve samme øvelsen :-)

Skrevet

Hei :) termin 31aug så er så smått begynt og vente her og :-) det er litt spennende og, skjer det i dag i måro. Eller kanskje ikkje før om 3 uker... Men spennende er det hvertfall. Gleder meg til og sjå lille baby gutt :-) flere fra Sandnes / Stavanger området ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...