Gå til innhold

er så sinna..........

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei beklage.. må bare få dette ut....

kjøpte brukt vogn igår.. når eg var hos ho dama som selgde vogna såg alt helt topp ut...

det eg glemte var å se på madrassen og under madrassen og på understellet...

eg såg prøvde å kjøre litt på vognen og synest den var grei...

gledet meg over at eg hadde endelig kjøpt meg ei grei vogn til babyen kjem..

men når eg kom hjem så såg eg at ei stang var bøyd, madrassen var veldig skitten, det var rust på hjulene... platen under der barnet skal ligge var knekt...

eg var så knust... eg ringde ho opp att idag.. ho sa det at eg kunne ikke få pengene igjen, når eg kjøpe brukte ting så er det ikke vanlig å få bytte varen tilbake... men eg sa hva som var tingen.. og da sa ho at det visste ho ikke noe om.... det måtte eg ha gjordt selv....

eg er bare så knust..... vet ikke hva eg skal gjere.... betalte tross alt over 4000kr for den vogna så kan eg ikke bruke den......

hva gjør eg no......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, den var lei. Hadde dratt opp til henne, du vet jo hvor hu bor. Spurt henne hvordan du har klart å få til rust på så kort tid. Latt henne se alle feil med vognen. Sikkert ikke noe kult å ha noen på tunet sitt. Så kan jo hende hun ikke er like tøff da.

Håper det ordner seg for deg...

Skrevet

Madrasser ville jeg nok skiftet uansett.

Fikk vugge av naboen og madrasser så grei ut den men skiftet den alikevel.

Skrevet

kan ikke bare stikke opp i tunet til folk heller.... kjøre 1 time i bil så er ho kanskje ikke hjemme

hjelp....

vet ikke...

men føler meg skikkelig lurt.....

Skrevet

Finnes det ikke noen regler for kjøp av brukte ting også`?

Har man ikke angrerett??

Gjest Mammantil2prinser
Skrevet

Unnskyld men for ei MEGGE!!

Du har jo blitt svindla!!!

Skrevet

Off, så kjibt! Hvis jeg har solgt noe med mangler har jeg alltid opplyst om dette og satt ned prisen deretter. Men når en betaler 4000 kr for brukt vogn regner en jo med at den skal være tilnærmet tipptopp. Jeg ville tatt med mannen og trappa opp!

Skrevet

oj så kjedelig!! bakdelen med å kjøpe brukt ja :( en må være NøYE med å sjekke brukte ting en ønsker å kjøpe. du har vært litt gira kanskje og oversett disse tingene.. men rusten tror jeg du kan pusse bort, madrassene ville jeg byttet ut uansett.. kanskje det blir ok likevel..? :)

Skrevet

Dette synes jeg var skikkelig svindel! Hvis man skal ta 4000 for en brukt vogn ville jeg forventet at den ikke var mer enn 1-2 år gammel og i tipp topp stand! Jeg kjøpte helt ny tfk med bag og sportsdel + masse ekstrautstyr for 5000 (pluss 1000 i moms og toll) fra baby garage.

Skrevet

Så utrolig sleipt, og ikke minst ufølsomt! At hun har samvittighet til dette, begriper jeg ikke. Det dreier seg tross alt om et lite spedbarn, fy, så dårlig gjort! Tenk om du ikke hadde hatt penger til annen vogn, så skulle man da gått med ansvaret for at en baby må ligge i ødelagt vogn?! At det går an:( Kjenner meg sinna selv, av dette....Tror jammen jeg hadde tatt med meg et par av mine "lysskye" venner opp til dama, og krevd pengene tilbake!

Skrevet

Hei takk for mange svar....

var faktisk tilbake til ho dama idag... men da kom mannen ut og jaget meg bort... han sa at han kontaktet politiet visst eg ikke kom meg av gårde....

eg sa eg følte meg rett og slett svindlet..... dårlig oppførsel....

eg er rett og slett knust....

eg har ikke så mye penger at eg bare kan kaste 4200kr ut klasset heller.....

tenkte at eg gjordet et godt kjøp men der tok eg grundig feil....

føler meg så lurt......

Skrevet

Hei!

Da synes jeg du selv skal ta kontakt med politiet eller en annen instans som kan hjelpe deg ved brukt kjøp!

Fryktelig dårlig gjort å selge ødelagte varer! Fant du annonnse på finn.no eller?

Trist at det finne smange sleipe mennesker der ute:(

ønsker deg lykke til!!

Skrevet

ja eg fant varen på finn.no........

fryktelig dårlig gjordt vil eg sei......

du selger jo ikke en vare som er ødelagt...

eg skjønner ikke hva folk som har hjerte til å gjøre slikt eg da....

jaja...

eg vet iallefall at eg aldri hadde gjordt noe så dårligt gjordt......

Skrevet

det er greit at det er nesten 2 mnd til termin....

så eg kan eg se om eg får fatt i en annen vogn.....

eg kan jo ikke bruke en ødelagt vogn....

kjedelig med å kaste 4200kr ut glasset.... for det er akkurat det eg føler no. eller eg føler meg svindlet og lurt noe grusomt.....

du har jo ikke akkurat for mye penger med alt som skal kjøpe inn til babyen kjem....

er bare så skuffet og lei meg.......... :(

har ikke ord!!!! :(

Skrevet

Huff, jeg forstår godt at du er lei deg. Visste faktisk ikke at man hadde så sterke rettigheter når man kjøper brukt (link lenger opp), men siden man har det, kanskje forbrukerrådet kan hjelpe deg? Også ville jeg meldt dama til finn.no i fall hun har noe annet liggende til salgs.

Skjønner at 4000,- svir i lommeboka, så skal ikke bagatellisere det altså, men enkelte ting får man bare "kaste bak skuldra", sette det på "erfarings-kontoen" og tenke at det "bare" er penger og at man har lært noe av det.

Brio Happy bruker ofte å være på salg NY til 5000,- hvis du vurderer en ny, rimelig vogn. Lykke til! :)

Skrevet

Ta kontakt med "Tv 2 hjelper deg"!!!!!! Det gjore jeg for ett par år siden.Jeg fikk alle pengene mine igjen,og en lykkelig slutt for MEG :):):)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...