Gå til innhold

Dere som bruker briller - hvor mye koster egentlig et par briller nå om dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dvs. hvor mye synes dere er greit å bruke på briller?

Jeg har brukt linser i 12 år, har hatt et par briller som jeg fikk hjemme for ja.. 12 år siden... haha ;-) De har da bare vært brukt hjemme de siste 10 årene.

Den siste tiden har jeg tenkt på at jeg har lyst til å kjøpe meg et par briller jeg kan bruke til hverdags.

Etter linsekontroll i dag, endte jeg litt spontant med å kjøpe meg et par dyyyyre, men veldig fine briller. Er super fornøyd og har råd til de... så er egentlig bare nysjerrig på hvor mye koster egentlig et par briller? :-) Hvor mye legger dere i et par briller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oj, gikk litt fort...

Lurer egentlig bare på om jeg har gjort et veldig "dårlig" kjøp, eller om briller bare er så dyrt?

Kan legge til at jeg prøvde sikkert 50 par, og disse var de eneste jeg var 100% fornøyd med :-)

Skrevet

Jeg bytta fra kontaktlinser til briller ifjor, og angrer ikke på det, selv om det ble rådyrt!!!

Trodde jeg skulle få briller til under 2000kr med innfatning på salg, men endte opp med nærmere 5000kr :(

Men det er fordi jeg har ett "kompleks" syn, så optikeren...hehehe...jaja, men har aldri sett så godt som nå, var bare problemer de siste 2-3 årene med kontaktlinser.

Skrevet

Å bruke kontaktlinser over svært lang tid kan være svært skadelig for øynene, sÅ avveksling og bruk av briller er anbefalt. Selv har jeg svært skjeve hornhinner, mye minus og trenger korrigering med prismer i glassene sÅ briller er liksom tingen for meg. Jeg ønsker meg flere par som jeg kan veksle mellom, brillene mine er ihvertfall utslitte etter 2-3 Års daglig bruk, men nÅr brillene koster mellom 5-6000 per par har jeg jo gitt opp den tanken - og det er gjerne med rimelige innfatninger, glassene koster jo skjorta...

Skrevet

Jeg betalte også 5000 for mine briller. planen var å kjøpe noen billige,men det viktigste er at man kjøper noen man liker! Man skal tross alt ha de midt i ansiktet hvor dag! brillene har man jo lenge også.

For øvrig er det vel ofte glassene som er dyrest.

Skrevet

På Specsavers fikk jeg mine for 750,-, med ekstra lette glass, korrigering for skjeve hornhinner og skjeling, og ripebeskyttelse med i prisen.

Skrevet

Har hatt mye trøbbel med linsene det siste året jeg og. Håper å fortsatt bruke linser, men med disse dyre brillene blir det nok mest briller, haha ;-)

Mine kom på nesten (vet ikke om jeg tør si det en gang...) 6000 kr. Jaja... De var iallefall fine :-)

Og jeg ser nå av svarene at de var ganske normalt dyre, så da... :-)

Og ja, det var faktisk det viktigste for meg at jeg likte de 100%, hvis ikke hadde de blitt liggende i en skuff, selv om de hadde kostet 4500 istedenfor...

Skrevet
På Specsavers fikk jeg mine for 750,-, med ekstra lette glass, korrigering for skjeve hornhinner og skjeling, og ripebeskyttelse med i prisen.

Oj. Det var billig! :-)

Skrevet

Lensway på nettet er billig:) Finnes flere nett steder å som man kan bestille. trenger ikke brilleseddel bare du veit styrken din:)

Skrevet

Kunne godt tenkt meg å bestille ett par reservebriller på nett, f.eks Lensway, men har ikke brilleseddelen, så aner ikke hvilke styrke jeg må ha. Er vel bare å be om den, men kommer aldri så langt :P

Skrevet

Mine kostet rundt 5.000,- for 4 år siden; jeg har -5 og må ha prismer så glassene er svinedyre.

Får absolutt ikke briller til 750,- hos Specsavers heller, pga dette. :(

Skrevet
Oj. Det var billig! :-)

Fikk hakeslepp da hun sa prisen, forrige paret kostet nemlig nærmere 3000,-, og synet hadde ikke forandret seg i mellomtiden. Var med billigst mulig innfatning, men fant likevel noen jeg trives med :)

Skrevet

[quote name=Nordhagenjentene :)' timestamp='1344632800' post='144454825] Mine kostet rundt 5.000,- for 4 år siden; jeg har -5 og må ha prismer så glassene er svinedyre. Får absolutt ikke briller til 750,- hos Specsavers heller, pga dette. :(

Har du sjekket nylig? De har forandret "reglene" for kampanjeprisene sine. ;)

Skrevet

Tror mannen betalte rett over 4000,- da han kjøpte seg briller nylig.

Men det lønner seg veldig å kjøpe på ferie, om du har brilleseddelen din med styrke osv kan du handle når du er f.eks i Spania, du sparer MASSE!

Har en venninne som var i Spania med datteren sin nå i sommer og de kjøpte seg begge nye briller der nede.

Skrevet

Paret jeg kjøpte hos optiker ble det vel 3500,- for, paret fra LensWay kostet under 1000-lappen! :-) kjøp på nett!

Skrevet

Prisen på glassene varier jo med hva slags problemer man har med øyene.

Selv betaler kun det som overstiger 600 kr.for innfatningen, Helpemiddelsntralen /helfo betaler for glassene. Jeg har keratokonus, og ser i grunn dårlig, selv med briller. Glassene koster drøyt 6.000 og innfatningen kommer oppå det beløpet. Glad jeg slipper å punge ut alt det, siden synet kan endre seg en del årlig.

Skrevet

Jeg betalte vel ca 3500 for to par briller med ripebeskyttelse og noe som hindret gjennskinn (?) i brillene. jeg trengte ikke noe + eller - kun prismeglass. Kjøpte briller på specsavers da de hadde kampanje med to par briller til prisen av en.

Skrevet

Innfatning kan man jo få ned i hundre kroner og opp til flerfoldige tusen. Det er glassene som koster om man har ett mer komplisert syn enn litt styrke. Jeg kjøper briller for 500-1000kr på specsaver, mens mamma må opp i 7-8000 fordi hun må ha så sykt dyre glass.

Men bruker du f.eks 400 kr mnd x 12 i tre år så har du jo 14 400,- så kan man jo spare litt på å bruke briller- selv om engangskosten er høy :) mamma f.eks kan kanskje bruke linser(optikeren trodde noe av det nyeste kunne passe henne) men da er jo prisen deretter (5-600/mnd) så det lønner seg jo ikke akkurat på daglig basis :)

Skrevet (endret)

Betalte 7000 for synsundersøkelse og briller (hvorav innfatningen kostet 800). Er veldig nærsynt, har skeive hornhinner og trenger prisme på ene øyet. Men bruker stort sett linser..

Endret av ★
Skrevet
[quote name=Nordhagenjentene :)' timestamp='1344632800' post='144454825] Mine kostet rundt 5.000,- for 4 år siden; jeg har -5 og må ha prismer så glassene er svinedyre. Får absolutt ikke briller til 750,- hos Specsavers heller, pga dette. :(
Har du sjekket nylig? De har forandret "reglene" for kampanjeprisene sine. ;)

Har de? Da må jeg sjekke når jeg trenger nytt. :)

Har brukt samme innfatning i flere år, er fornøyd med den, men hadde vært moro med noe å bytte med.

Men sist ble det like dyrt som hos den vanlige optikeren pga glassene.

Takk for tips! :D

Skrevet

To briller for 1490kr på specsawvers eller noe slikt sist jeg kjøpte.

Gidder ikke å kjøpe dyrere briller lenger siden jeg må skifte så mye. Billigere å kjøpe ny innfattning og glass der enn å bare bytte glass ett annet sted.

Jeg har sjeve hornhinner og jeg sjeler veldig mye, så må ha spesialslipte glass. Men det må jeg ikke betale ekstra for hos specsawers, noe jeg må i andre brillebutikker.

Hadde designbriiller før, det kosta skjorta for å si det slik. Men ingen andre i hele verden hadde like som meg.

Skrevet

Jeg har et helt teit syn og glassene mine koster minimum 3000 kr. Når jeg i tillegg er kresen på innfatningen på brillene, så endte mine briller opp med nesten 7000 kr...

Jeg kan ikke bruke linser, grunnet mange operasjoner på øynene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...