Gå til innhold

***IKM UKE 36***

Anbefalte innlegg

Kribler etter å teste!!! men har jo ikke IKM før 6-7 sept...

Hadde TR 9 august-13 august.

Kan jeg allerede nå være befruktet??

Jeg har så mange "symtomer" ... Stikking/romling i magen og halsbrann.

Mulig det er bare jeg som LETER ekstra godt etter symtomer denne mnd. også..... Hoho; )

Blir små rar av dette jeg... er så spent! men samtidig så nervøs..

Føler meg så gravid uten å vite hvordan det egentlig er :-P

Flere som har såkaldte symtomer ? ;)

Fortsetter under...

Tror det tar 1 uke fra befruktning til egget fester seg.. Så tviler på at du vil få noe utslag helt ennå. Du får smøre deg med tålmodighet litt til. Noen tester kan gi utslag tidlig, men ville ihvertfall ventet til 1 uke før IKM. Og helst mer enn det og;)

Kommer til å vente til over helga med og teste.

Men er det mulig at jeg allerede får symtomer da?

sover dårlig om natten også. jeg bruker å sove som en stein om natta!! å er sulten KONSTANT. det er det jeg ikke får til å stemme, for mener det e for tidlig å ha slike symtomer..

Jeg testa jo positivt på EL-test forje uke, på onsdag.... så el var vell torsdag, fordi da ble den negativ igjen....Så jeg er nok redd for at egget bare har streifet borti en plass, slik at det ble produsert HCG...

Men egget kan feste seg alt fra to dager til ti dager etter befruktning ;)

Jeg skal vente med å teste på nytt til onsdag nå, for hvis jeg eventuelt er gravid, vil jo testen bli sterkere da, iom at HCG øker mye på 2-3 dager ;)

masse lykke til med testinga til dere andre også, jeg er testoman, og fryktelig dårlig tolmodighet ;)

Kommer til å vente til over helga med og teste.

Men er det mulig at jeg allerede får symtomer da?

sover dårlig om natten også. jeg bruker å sove som en stein om natta!! å er sulten KONSTANT. det er det jeg ikke får til å stemme, for mener det e for tidlig å ha slike symtomer..

Usikker på det med symptomer. Har trodd jeg var gravid på alle mine 3pp, men det stemte kun på den siste, og da mistet jeg.. Sov også dårlig i natt, så la oss håpe det er et tegn;)

Så spennende lillespiren 2, krysser fingrene for deg :)

Samme med meg som deg sidney, har også trodd jeg har vært gravid i alle mine 4pp. Denne gangen prøver godt jeg kan å la være, men tar meg selv stadig i å lete etter symptomer. Bare for å bli enda mer skuffet om Tr kommer!

Annonse

her er litt info for de andre som har testet positivt, men hvor det har vist seg at man ikke var gravid alikavell..... som f.esk SA eller kjemisk graviditet.

Situasjon: En kvinne har fått et positivt resultat. Hun tar flere tester, og får både negative og positive resultater. Senere får hun mensen. Hun antar at de positive testene var falskt positive.

Kommentar: Under forutsetning at kvinnen har tolket testen riktig og den virkelig er positiv, så er mensblødningen med aller største sannsynlighet en veldig tidlig abort, eller et såkalt kjemisk svangerskap.

Når et befruktet egg fester seg utskiller det hCG. Noen graviditetstester er så sensitive at de kan påvise et svangerskap få dager etter implanteringen, gjerne før mensen har rukket å utebli. Kvinner som går inn for å bli gravide har en tendens til å teste tidlig og er på den måten mer "disponerte" for å oppleve slikt.

Når en abort skjer synker hCG-nivået tilbake til negativt, og fordi nivået er så lavt tidlig i svangerskapet kan det synke så fort at man kan oppleve å få positivt den ene dagen og negativt den andre. Dette er ikke det samme som at den positive testen var falskt positiv.

Løsning: Siden virkelig falske positive tester forekommer så sjelden, er det best å anse et positivt resultat etterfulgt av mensblødning som en tidlig abort. Skjer det gjentatte ganger bør man kontakte lege.

Scenario 3

Situasjon: En kvinne har fått positivt resultat. En blodprøve tatt senere samme dag viser negativt. Senere får hun mensen. Hun antar da at den positive urintesten var falskt positiv.

Kommentar: En ikke-gravid kvinne har vanligvis 0-2,5 mIU/mL hCG i blodet (alt mellom 0-5 er normalt og regnes som negativt).

Det finnes to typer graviditetstester; kvalitative og kvantitative. Kvalitative måler OM det finnes noe hCG i urinen/blodet eller ikke, og kvantitative måler HVOR MYE hCG det er. Urintester er i all hovedsak kvalitative, og blodprøver som tas av hCG kan være kvalitative, men er som regel kvantitative.

Det viktigste å huske er at når det befruktede, festede egget skiller ut hCG, så kommer det i blodet først. Nyrene siler så blodet og skiller ut hCG'et i urinen, så det går en dag eller to før det "når" urinen. Det går samme "løype" når det synker; det "forsvinner" først bort fra blodet og sist fra urinen, siden nyrene på en måte "renser" blodet for hCG og sender det ut med urinen. Med andre ord, man har fremdeles litt hCG igjen i urinen selv om den har forsvunnet fra blodet.

Det er derfor fullt ut mulig for en urin-graviditetstest å slå positivt ut for så å bli etterfulgt av en negativ blodprøve, simpelthen fordi den bittelille mengden hCG egget rakk å skille ut var akkurat nok til å slå ut på en urintest og samtidig rekke å forsvinne fra blodstrømmen innen blodprøven blir tatt.

Løsning: Det er veldig frustrerende å få motstridende resultater fra urintester og blodprøver, men det er altså fullt mulig å få et "ja" fra urintester og et "nei" fra blodprøver. Teknisk sett er begge resultatene korrekte. På det tidspunktet urintesten ble positiv var det fremdeles hCG igjen i urinen, men på tidspunktet for blodprøven hadde hCG-nivået rukket å svinne ned til negativt resultat.

For behandlingshensyn er det også best å anse slike situasjoner som tidlige aborter snarere enn falskt positive resultater, slik at man raskere kommer i gang med evt diagnostisering og behandling av evt medisinske problemer.

Mandag 3.september

*Cayenne - 14. pp - vil ha tredjemann i mai!

*ønsker3gull

*Nemo_

Tirsdag 4.september

*Mavat - 2. pp

*sagflisiHåret - 3. pp

Onsdag 5.september

*Mia_Maria

*Lykke 2010+ ? 9.pp

* Lillespiren2

Torsdag 6. september

*To gutter små

Fredag 7.september

*Illi85

Lørdag 8.september

Søndag 9.september

*FireFineTroll

*Sidney - 4. pp

hehe ;) ja dagene går veeeeldig sakte.. Her er jeg både kvalm, svimmel, vondt i bekkenet og masse menssmerter! Er nok innbilt her også vil jeg tro :P har ikke helt troen på at jeg er gravid denne gangen heller nei ;)

jeg skal bestille meg noen CB på nettet i dag, for å ta med til spania.. tror ikke jeg tørr å teste før neste uke, da kan man banne på at jeg blir skikkelig kvalm, hvis det viser ser at jeg er gravid ;)

du må holde oss oppdatert hvis du tester Cayenne :) :) :) Lykke til, krysser fingrene for at testen er positiv :)

Annonse

har testa først en svaaaaak positiv etter 5-6dpo eller noe, men negativt etter det... tror ikke det er så mange som tester positiv før eventuelt 10-12 dpo! så håpet er nok ikke ute enda. :) lykke til :) Husk at HCG kommer først i blodet, en eller to dager kommer det til urin. Oppkast kan skyldes at kroppen reagerer på HCG hormonet, men at det som sagt ikke vises i urin før 1-2 ager etter blodet. Og HCG øker 1-2 dager etter at egget har festet seg tror jeg :)

Jeg tør ikke teste før ivertfall lørdag!! Jeg er jo på både uke 35 og denne tråden uke36.. fordi jeg ikke vet hvilken ikm-dag er riktig, så begynner å kjenne littebitt på forventningene om TR kommer fredag eller mandag.. eller forhåpentligvis ikke.

Men jeg tør ikke teste før pga tidlig positiv test forrige måned som egentlig var en kjemisk;) Vel, tidlig.. det var 10 dpo og positiv fortsatt 12 dpo.. og så kom tanta 14 dpo og testen var negativ tirsdag/onsdag uka etter:(

Vet at man kan risikere å få positiv test hvis man tester for tidlig og at det likevel ikke viser seg å være noen spire i magen.. så denne måneden orker jeg rett og slett ikke det! :(

Jeg har èn test i hus, og tror jeg vil bruke den neste uke.

Jeg har ingen symptomer heller. Absolutt ingenting!!

God tur lillespiren2:) kos deg i varmere strøk:)

takk for det ønsker3gull :) Jeg har også hatt et symptom som var ingen symptomer. :) så det er fortsatt håp!

Men denne gangen har jeg litt svakere symptomer enn forje mnd hvor jeg hadde kjemisk. Da hadde jeg ekstremt ømme pupper +++. De er ømme nå også men ikke så mye som sist. Håper det er et godt tegn da :):P

gleder meg til å se resultatene for testinga for alle som er her inne neste uke :)

Hei:) Vil noen være snill og skrive meg opp på 8 sept? Jeg fikk positiv el-test i hytt og pine, men siste positive stemmer med IKM den 8. Ingen symptomer her. Sykt vondt i korsryggen men hatt det siden el. Hogger til på ene siden av magen i ny og ne, men hatt det sånn de forrige 2 pp. Satser på at 3 ganger er det som skal til:-D

Lykke til med testing for dere som starter denne uka!

Mandag 3.september

*Cayenne - 14. pp - vil ha tredjemann i mai!

*ønsker3gull

*Nemo_

Tirsdag 4.september

*Mavat - 2. pp

*sagflisiHåret - 3. pp

Onsdag 5.september

*Mia_Maria

*Lykke 2010+ ? 9.pp

* Lillespiren2

Torsdag 6. september

*To gutter små

Fredag 7.september

*Illi85

Lørdag 8.september

*surra_83

Søndag 9.september

*FireFineTroll

*Sidney - 4. pp

Hva gjør dere mens dere venter på å få teste da damer???

Jeg er så utålmodig!!!!!!!!!!!!! ;-P

Har allerede svidd av 2 tester, noe som er bare tull!!!

kjekt med mange billigtester!

Burde vente til uka med å teste! ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...