Gå til innhold

***IKM UKE 36***

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mandag 3.september

*Cayenne - 14. pp - vil ha tredjemann i mai!

*ønsker3gull

*Nemo_

Tirsdag 4.september

*Mavat - 2. pp

Onsdag 5.september

*Gutt 2010+ ? 9.pp

Torsdag 6. september

*To gutter små

Fredag 7.september

Lørdag 8.september

Søndag 9.september

*FireFineTroll

*Sidney - 4. pp

Gravid

Ny PP

Mandag 3.september

*ønsker3gull

*Nemo_

Tirsdag 4.september

*Mavat - 2. pp

Onsdag 5.september

*Gutt 2010+ ? 9.pp

Torsdag 6. september

*To gutter små

Fredag 7.september

*Illi85

Lørdag 8.september

Søndag 9.september

*FireFineTroll

*Sidney - 4. pp

Gravid

Ny PP

Annonse

Mandag 3.september

*ønsker3gull

*Nemo_

Tirsdag 4.september

*Mavat - 2. pp

Onsdag 5.september

*Gutt 2010+ ? 9.pp

*Mia_Maria

Torsdag 6. september

*To gutter små

Fredag 7.september

*Illi85

Lørdag 8.september

Søndag 9.september

*FireFineTroll

*Sidney - 4. pp

Gravid

Ny PP

Da var jeg tilbake på "bli gravid" forumet!

Fikk en jente i april, og hun satt på 2 eller 3 pp. Litt usikker da jeg fjernet spiral rundt el og kanskje akkurat fjernet den i tide...

Hadde el på tirsdag så la inn siste akjser i går. Har en veldig god følelse, men det er sikkert bare fordi alt har gått så bra før.

Det er i hvertfall topp med vårbarn, vil gjerne ha det igjen:)

Masse lykke til alle sammen!! Kjenner jeg er spent

er på pp3, EL-test positiv fra i går :) håper på klaff denne gangen, men mannen min jobber mye, og er hjemme sent på kvelden. Men har prøvd sex to dager før EL-testen viste positiv, + i går, og håper på i dag. Hvor ofte bør man ha sex for at det skal klaffe?? dere som har prøvd lenge???? egget dør vell etter 24 timer eller noe??

Egget er dødt etter 48 timer, men så svekket allrede etter 24 timer at det er lite sannsynlig å bli gravid etter det.

Hvor ofte man har sex virker ikke som har så stor betydning. Sist jeg ble gravid hadde vi sex fem ganger i el uken, altså ikke hver dag. Det holdt det:)

ja det var det jeg trodde :) takk for svar mia_maria :)

Gratulerer med jenta, og så moro at dere prøver igjen nå :) veldig kjekt å ha to tette barn ;)

det er første gang at jeg planlegger å bli gravid, de andre gangene har det ikke vært planlagt, men like glad i gullene selvfølgelig.:) :) <3 Jeg tenker derfor at når jeg nå prøver, så blir kroppen min stresset, og at jeg derfor ikke kan bli gravid nå... Huff.... det er vanskelig å ønske en til så mye, men ikke klare å bli gravid. Jeg hadde jo tre kjemiske graviditeter de forige mnd, noe jeg aldri har opplevd tidligere. Noen av dere andre som har opplevd dette???

jeg har foresten ikm 5.sept. litt usikker, pga kluss me syklusen min.

Endret av lillespiren 2

Så bra at du blir med her, Ønsker :D En dag før el er bra, det. Her ble nok de siste aksjene lagt inn to dager før, hvis el var en dag etter positiv test. Håper bare ikke el var to dager etter positiv test (fikk bare en positiv, dagen etter var den nesten hvit) - da er nok alt håp ute :( Vurderer å starte litt senere med seriøs prøving heretter, har skjedd flere ganger nå at vi er utslitt eller blitt syke rett før el :P

Annonse

Håper det blir klaff for deg alikevell Cayenne :)

Jeg har aldri prøvd EL-tester tidligere, så jeg har kanskje lagt inn aksjene litt for tidlig eller for sent tidligere. men jeg er egentlig veldig fertil, har blitt gravid på prevensjon flere ganger, men når jeg nå skal prøve å bli gravid av egen fri vilje, så klaffer det selvfølgelig ikke. :/ vi får ta høsten til hjelp, å prøve å slappe av ;) hadde håpet på vårbarn, men tiden vil vise. Det blir nå to lange uker fram til testingen starter.... *utolmodig*

Så bra at du blir med her, Ønsker :D En dag fØr el er bra, det. Her ble nok de siste aksjene lagt inn to dager fØr, hvis el var en dag etter positiv test. Håper bare ikke el var to dager etter positiv test (fikk bare en positiv, dagen etter var den nesten hvit) - da er nok alt håp ute :( Vurderer å starte litt senere med seriØs prØving heretter, har skjedd flere ganger nå at vi er utslitt eller blitt syke rett fØr el :P

Takk Cayenne:) skjØnner hva du mener. Jeg vurderer å kjØpe CBFM.. som jeg forsåvidt synes er rådyr.. dersom det ikke klaffer denne pp.

Man blir jo utslitt av prØvingen, så kanskje man skulle ha visst helt sikkert når man burde legge inn aksjene.

Men èn ting dere.. jeg tester nå ikke etter el lenger fordi jeg kjenner når jeg har det. Men tidligere testet jeg den dagen jeg trodde jeg hadde det pga smerter og da var testen positiv. Men.. når el-tester er positive så betyr det at el er dagen ETTER.. eller?

Jeg har el-slim 4-5 dager, og el-smerter flere dager, så det kan være vanskelig å finne el ut fra slike tegn. El pleier gjerne være på siste dag med smerter, men denne gangen har jeg smerter på høyre side flere dager etter el og. Kommer visst av ting som lekker ut fra den sprukne follikelen eller at egglederen trekker seg sammen i "kramper" for å hjelpe egget fram ;)

Endret av **Cayenne**

Jeg har nå hatt el-lignende smerter og magen har vært oppblåst fra mandag av og til og med igår. Det er jammen ikke lett å vite når el var;)

Takk for opplysningene angående el fra pernille-siden Cayenne:) Man blir jo smårar av å tro, tenke, lure, forvente, prøve osv, osv;)

Men hvorfor sier du at "det blir i såfall ei jente" dersom det klaffet denne pp Cayenne?!? har du overnaturlige evner, eller er det slikt kinesisk diagram du følger?

Når jeg tenker på hvor lenge det er siden mannen og jeg startet prøvingen så blir jeg ganske oppgitt. Det føles så merkelig.. siden jeg ble gravid så raskt på de to andre barna. Men det er kanskje dette at alderen har mye mer å si enn jeg faktisk trodde:( vi hadde en "alvorsprat" igår kveld, mannen og jeg. Om det er noe vi kan gjøre for å bedre sjansene. Det er jo vanskelig siden ingen av oss jo er fagpersoner på området. Føles litt håpløst nå, og ivertfall siden vi har gitt oss ett år og prøver ikke etter det! Jeg føler jeg nærmer meg faretruende den måneden:(

Jeg skal være helt ærlig.. jeg tror ikke det har klaffet denne måneden heller. Forrige mnd. en kjemisk graviditet, med full jubel og store smil som bare ble til fortvilelse en uke etter. åhh.. dette tærer på!! :(

Ja, dette er tøft. Våre to sattogså tidlig - på 1. pp. Vi blir før eller siden nødt til å sette stopp for ikke å ha livet på vent slik som det blir nå.

Når det gjelder gutt eller jente, så sier de at guttecellene er raskere, men jentecellene lever lenger - slik at det er større sjanser for jente hvis man har sex to-tre dager før el. Ikke overnaturlige evner her ;)

Første prøveperiode for min del! MASSE nytt for oss!

Slutta med prevansjon for 4-5 mnd. siden. Har "hoppet av i svingen" siden da. :-)

Jeg hadde TR 9 august-13 august. Har ingen PEILING på når jeg evt. kunne hadd eggløsning ?????

Har murret en del i magen å vondt bak i ryggen... Men kan vell ikke kjenne evt. "symtomer" enda?

Uff... jeg har mye å lese meg opp på: )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...