Gå til innhold

Bekkenløsning...noen erfaringer som tilsier at det ikke trenger å bli verre for hver gang`?

Anbefalte innlegg

Er gravid igjen... storebror er 2år og 4mnd, lillesøster er 4,5mnd.. Jeg er 5-6uker gravid.

om jeg velger å beholde blir jeg mest sannsynlig alene... Men forholdet til BF er rimelig ustabilt, så kan hende jeg risikerer å bli alene uansett..

Hadde kraftig bekkenløsning sist... begynte da ordentlig fra uke 28-29...Nå har jeg allerede fått vondt i bekkenet...(5 uker)

Det som "stopper" meg er om jeg vil få like kraftig bekkenløsning denne gang?!... hadde bekkenløsning med storebror også, men ikke like kraftig som nå sist... vil det da bli enda verre denne gang? selv med god forebygging/fysioterapi/bassengtrening? Eller er det håp`?

uten særlig hjelp rundt meg, er det mulig å klare seg alene med to unger og en kraftig bekkenløsning?

Noen som har råd til meg? Klarer man seg alene med tre barn?

Fortsetter under...

Ojojoj, litt av en travel hverdag ser jeg iallfall for meg du alt har, føler du selv du har kapasitet til en til go for it, tenk da at du er alene med dem...........du vet alt går med, har du hjelp i familie?

Gode råd, nei fikk bare enda fler spm til deg jeg :)

Masse lykke til med vanskelig valg!

Gjest Lindus :) med spire!

Jeg hadde alvorlig bekkenløsning i forrige svangerskap....er nå gravid i uke 14, og bekkenet er hvertfall like ille som sist....men det kan jo være annerledes for deg da?

[quote name=Lindus :) med spire!' timestamp='1344636821' post='144454978] Jeg hadde alvorlig bekkenløsning i forrige svangerskap....er nå gravid i uke 14, og bekkenet er hvertfall like ille som sist....men det kan jo være annerledes for deg da?

er det jeg er redd for.. jeg har like vondt nå etter en lang dag som jeg hadde da jeg var 30 uker gravid sist...

og med to små fra før...

Er gravid igjen... storebror er 2år og 4mnd, lillesøster er 4,5mnd.. Jeg er 5-6uker gravid. om jeg velger å beholde blir jeg mest sannsynlig alene... Men forholdet til BF er rimelig ustabilt, så kan hende jeg risikerer å bli alene uansett.. Hadde kraftig bekkenløsning sist... begynte da ordentlig fra uke 28-29...Nå har jeg allerede fått vondt i bekkenet...(5 uker) Det som "stopper" meg er om jeg vil få like kraftig bekkenløsning denne gang?!... hadde bekkenløsning med storebror også, men ikke like kraftig som nå sist... vil det da bli enda verre denne gang? selv med god forebygging/fysioterapi/bassengtrening? Eller er det håp`? uten særlig hjelp rundt meg, er det mulig å klare seg alene med to unger og en kraftig bekkenløsning? Noen som har råd til meg? Klarer man seg alene med tre barn?
Jeg venter nå straks mitt tredje barn, og har hatt til dels store bekkensmerter i begge de to foregående svangerskap. Gikk til fysikalsk behandling (uten nevneverdig bedring synes jeg), akupunktur/svømming osv osv. Følte egentlig at lite hjalp, hadde primært smerter rundt symfysen. Gikk en del med bekkenbelte, det synte jeg lindret, det samme gjaldt å ligge med pute mellom bena om natten og glatt sengetøy. Nå når jeg ventet tredje, kjente jeg "lusa på gangen" allerede i uke 15-16 - men det ble aldri skikkelig ille. Etter uke 25 ca har smertene så og si forsvunnet, og jeg har kunnet jobbe normalt hele svangerskapet. Det er kun nå i uke 38 at den forventede og nødvendige "bekkenåpningen" gjør seg gjeldene, men slik må det jo være. Så det er faktisk mulig å ha et bedre svangerskap, selv om det kanskje ikke er normalen. Lykke til!!

Ang "glatt laken" så kan man på butikker som selger utstyr til sykehus/aldershjem osv kjøpe silkelaken- det ligger over vanlig laken og har en silkeoverflate som gjør den glatt. Nattkjole/pysj er å foretrekke slik at man sklir godt, evt legge ett laken løst over silkelakenet. Vi brukte det masse på tyngre pasienter som ikke klarte å hjelpe til å snu seg selv om natten da jeg jobbet på aldershjem. Jeg vet også at tanten mi. Som hadde voldsom bekkenløsning brukte det slik at hun fikk snudd seg om natta uten de værste smertene :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...