Mari på landet Skrevet 10. august 2012 #1 Skrevet 10. august 2012 Sorry detaljer: Kjønnsleppene er faktisk 3-4 ganger så store som vanlig.Klumpete. Massevis av tykke knudrete blodårer. Blidårene og hovenheten er begynt å 'spre' seg nedover lårene. Jæ..... Vondt!!! Legen vil bare vente og se an. Har blitt verre hele veien. Er redd og bekymret,redd blodårene skal sprekke. Har voldsomt nedpress,og vondt i skambenet. Er bare 31 uker,så 2mnd igjen med dette helvetet! Kjære dere,er det flere som har det slik? Hva sier legene deres?
mammas skatter <3 Skrevet 10. august 2012 #2 Skrevet 10. august 2012 åååååjada..... har hatt d i sikkert 2 mnd vertfall. å er bare 28 uker. jordmor sa at jeg matte avlaste at jeg fikk press ned i underlivet. legge meg på soffan i stede for å sitte. prøve me enten varmeflaske eller isbiter i pose når det er på det verste. ungå å sitte/stå for mye i gangen.
hurra1234 Skrevet 10. august 2012 #3 Skrevet 10. august 2012 Da kan jeg glede dere med at jeg har fått mindre smerter nå de siste 1-2 md før fødsel. Var riktig ille fra 3-6/7 md. Tror rett og slett babyen har flyttet seg lenger utover imagen så den ikke klemmer av blodårene så mye mer. Jeg hadde 20% sykmelding da det stod på som verst. Så kunne jeg legge meg på en sofa på jobb og avlaste innimellom.
Mari på landet Skrevet 11. august 2012 Forfatter #4 Skrevet 11. august 2012 Godt å høre deres erfaringer! Flere?
lilleluli Skrevet 11. august 2012 #5 Skrevet 11. august 2012 jeg har svie hovenhetsfølelse.. men dette kommer vist jeg har sittet lenge så det har blitt press eller etter en raid med mye kynnere...kjennes ut som dåsa skal sprenges..har ik studert meg der nede om det er noen blodårer.. er dette nedpress?
YumYum2 Skrevet 11. august 2012 #6 Skrevet 11. august 2012 Jeg har som deg lilleluli. Kjennes ut som det skal sprenge selv om jeg ikke har stram hud der, heller mer overflødig enn vanlig, Lurer også på om dette er nedpress selv om jeg ofte kjenner noe annet som høres mer ut som nedpress.
hurra1234 Skrevet 11. august 2012 #7 Skrevet 11. august 2012 Nedpress føles mer inni kroppen. Som om hele sjeden og/eller tarmen vil ut. Dette med sprengt underliv/ åreknuter er en mer utvendig følelse. Og om man ser med et speil er det veldig forståelig hvorfor det er ubehagelig. Man kan ikke "se" årsaken til nedpress på samme måte. Hilsen meg som har hatt begge deler.
Mari på landet Skrevet 12. august 2012 Forfatter #8 Skrevet 12. august 2012 Enig med siste her ja,nedpresset er inni,hoven og sprengt utpå. Har begge deler jeg....
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 12. august 2012 #9 Skrevet 12. august 2012 Smugtitter inn fra 2.trimester 27+4 her. Dette fikk jeg for en del uker siden og det blir verre jo mer jeg går og står rett og slett. Ser ut som ei kjøttkake nedentil for å si det mildt og det verker veldig til tider. Fikk det med førstemann også men aldri så tidlig. Det gikk bort etter fødselen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå