Gå til innhold

Får ikke fullt utslag på clear blue fertilitetsmonitor

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt clear blue fertilitetsmonitor denne pp for å finne ut når jeg har EL. Jeg har hatt sykluser på 28 dager etter jeg sluttet på p-pillene. Så trodde jeg skulle ha EL på ca dag 14. Ble derfor veldig overrasket da den enda ikke har gitt max utslag.... (dag 17). Den viste to streker fra dag 8.

Har tatt prøvene til rett tid hver dag og fulgt bruksanvisningen nøye.

Betyr dette at jeg ikke har EL? Har heller ikke merket noe til EL-slim....

Blir bekymret og håper noen kan hjelpe meg med svar. Noen som har vært borti det samme? Eller har noen forklaring på hvorfor jeg ikke får max utslag på monitoren?

Fortsetter under...

Hei. Har selv brukt cbfm i snart ett år. Og det kan ta en syklus eller to før den lærer syklusen å kjenne og viser Max. Jeg fikk heller ikke Max første pp med den. Og var et par ganger i våres jeg heller ikke fikk det. Men sies jo at det kan være et par sykluser i løpet av et år man ikke får el. Ellers har jeg fått Max hver pp. Men de to siste nå har jeg gått rett fra lav til Max. Ja ja. Lykke til, så får vi håpe den gir oss begge en spire snart :)

Annonse

I min 2. Pp fikk jeg positiv el-test selv uten maks på cbfm. Så den bruker nok bare litt tid på å bli kjent med syklus og hormonnivå, eller noe sånt. Går og venter på at den skal vise max i disse dager. Håper den gjør det :-) Bruker vanlige el-tester også, helt til jeg ser at cbfm viser det samme som de.

Jippi:-) monitoren viste max utslag i dag (dag 18)! Får bare krysse fingrene for at det blir klaff:-) Eller at mensen hvertfall ikke kommer før etter det har gått mer enn 10 dager, slik at jeg har normal lutealfase. Vanligvis pleier mensen å komme på dag 28. Blir spennende å se:-)

Max på meg også idag (dag 15) :-) Tror den viser max to dager på rad. Så det er bare å kjøre på med aksjer, i all fall! Godt jeg tester, for har ingen fysiske symptomer på el. har tatt hostesaft denne mnd, så har el-slim, men har ikke vondt noe sted eller noe.

Så bra da:-) Håpe det blir full klaff for begge:-) Jeg har heller ikke el-symptomer, ikke slim eller smerter, så jeg er avhengig av el-test for å vite når el er. Hadde aldri trodd den skulle være på dag 18... :-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...