Maja Mim Peter og twinsa Skrevet 10. august 2012 #1 Del Skrevet 10. august 2012 Er det flere som opplever å gå ned i vekt mot slutten av svangerskapet. Jeg er nå i uke 38 og den siste uka har jeg gått ned 3 kg, blir bekymret for om barna får det de skal. Jeg har ingen matlyst og er veldig sliten. Har nå totalt gått opp 6,6 kg fra jeg ble gravid. Hva er vanlig med tvillinger? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143961516-vektnedgang-i-slutten-av-svangerskapet/
Suretær Skrevet 10. august 2012 #2 Del Skrevet 10. august 2012 Hei, har hørt at det er ganske vanlig så jeg tror ikke du skal bekymre deg. Men ring legen din hvis du er bekymret. Jeg er nå i uke 31 og har virkelig problemer med å spise pga plassen. Når man i tillegg ikke bruker så mye energi, det gjøri hvert fall ikke jeg, er det begrenset hva man orker å ta inn av mat. Jeg spiser halve knekkebrød innimellom med ost sånn at jeg får litt fiber og fett, pluss at jeg spiser nøtter, avokado, frukt og små gulrøtter som små måltider ila dagen. Middag er det vanskeligste synes jeg, men spiser suppe og salater og prøver å spise litt pasta fro karbohydratenes del. Brød klarer jeg ikke, kanskje en skive rugbrød, men ikke hvitt brød det eser opp i magen og jeg blir dårlig. Utrolig for en som elsker hvitt brød med allverdens av pålegg til vanlig;) jeg har sluttet å legge på meg nå, men jeg har gått opp 12 kg siden jeg ble gravid, så det er vel greit. Ungene er store vet jeg, ved siste scanning var de hver i sær like store som et enkelt barn på samme tidspunkt. Tror de får det de trenger selv om man spiser begrenset, men som sagt, - ring lege eller jordmoe hvis du er bekymret. Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143961516-vektnedgang-i-slutten-av-svangerskapet/#findComment-144453255
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå