Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis ungen ikke er i barnehagen så er det bare å holde ut de timene mannen er på jobb. Man er jo ikke døden nær selv om man har feber, spyr eller har diare. Jeg har hatt ungen min selv når jeg har vært sånn syk som jeg nevner, så jeg vet hvor tøft det er, så hvis man har mulighet til at noen passer ungen så er jo selvfølgelig det det beste.

Første gangen jeg var syk og alene med ungen var desidert den tøffeste. Da var han baby, men så blir man tøffere og mer vant, og når ungen ble større var tv en fiiiiin ting ;):P

Sånn er det å være småbarnsmamma. Har ikke muligheten til å legge seg i senga og være syk da... :-/ Den kipeste gangen jeg var alene var da babyen var seks uker. Jeg kastet opp hvert tredje minutt i et døgn, mens mannen var på reise med jobb. Jeg var egentlig ikke istand til å ta meg av babyen da, men måtte jo. Det var en laaang dag og en laaang natt.

Ellers har jeg bare vært småsyk med litt feber og da kom jeg meg gjennom dagen til mannen kom hjem fra jobb.

Kommer jo an på hvor syk man er.

Gjest Kira med en av hver

Det kommer helt an på hvor syk jeg er og hvor gammelt barnet er. Føler at alt er enklere desto yngre barnet er, fordi da er det stort sett mat og soving som står på programmet. Men når barnet er eldre og mer mobilt, er det ikke alltid like lett.

Da vår første var omkring 7 mnd fikk jeg skikkelig matforgiftning. Lå nesten på badet i tre døgn, og hadde ikke sjans til å ta vare på henne. Så da måtte mannen min være hjemme. Men hvis man har hodepine, influensa og slike ting, så må man bare bite tennene sammen.

Annonse

Da biter jeg tenna sammen og teller timer... :)

Det verste var når jeg ble veldig syk og nesten ikke greide å ta vare på meg selv en gang. Storebror ble det samme og måtte være hjemme fra bhg. Vesla var bare noen måneder. Storebror sutrete og lei, baby som krever deg hele tiden og vi har ingen barnevakt som kan stille opp på kort varsel. Mannen forsøkte å få til noen kortere dager på jobben, men utrolig slitsom allikevel!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...