Gå til innhold

Trening og graviditet

Anbefalte innlegg

Noen av dere som vet om øvelser som bør unngås når man er gravid? Vil gjerne holde meg i form. Feks situps har jeg både hørt at man skal unngå helt fra starten av, men også at man kun må unngå det når magen begynner å komme fram så den blir i veien. Tar gjerne imot tips til fine treningsøvelser :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143961497-trening-og-graviditet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen av dere som vet om øvelser som bør unngås når man er gravid? Vil gjerne holde meg i form. Feks situps har jeg både hørt at man skal unngå helt fra starten av, men også at man kun må unngå det når magen begynner å komme fram så den blir i veien. Tar gjerne imot tips til fine treningsøvelser :)

Jeg kommer til å trene som vanlig denne gangen, og fortsetter som før, frem til det evt. skulle bli ubehagelig. Jeg dropper løping, da utholdenheten allerede er satt på prøve, og satser på styrketrening og gåturer.

Så lenge du klarer å puste deg gjennom repitisjonene, så presser man seg ikke for mye!

Det siste jeg leste at magemusklene var bra å trene, for det er disse som skal til pers når barnet skal presses ut!

Lykke til!

Tips fra meg: Les boken fra Jill Jahrman "Trening for kule mager"!

Veldig gode råd der synes jeg :)

Flere gode øvelser for blandt annet kjernemuskulaturen. Veldig viktig å fortsette å trene magemusklene ved graviditet. Blir lettere å presse ungen ut som sagt før her, lettere å opprettholde en god kroppsholdning med stor vekt foran og lettere å trene opp igjen magemusklene etter fødsel. Har erfart dette selv :)

Lykke til!

Hei:)

På kondisjonsdelen så løp jeg første del av graviditeten og gikk senere over til ellipsemaskin og spinning:)

Trente også styrke men ikkje med for tunge vekter, viktig og trene magen og brukte stort sett planken:) det finnest mange sider med fine illustarsjoner for hvordan utføre øvelser med mage:)

Lykke til med treningen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...