_Line81__ Skrevet 9. august 2012 #1 Skrevet 9. august 2012 Jeg lurer på om det er noen som har erfaring med tverrleie her jeg? Min ligger nemlig i tverr, jeg er 34 uker på vei. Og jeg vet at de fortsatt kan snu seg da, men hun har ligget tverr siden uke 28.. Jeg har hatt en kjapp fødsel før, og jordmor sier at neste antagelig vil gå på 1,5-2 timer, og jeg vil ikke at fødsel skal starte om hun ligger i tverrleie og alt bare blir kaos. Jeg skal på undersøkelse til uka igjen, og vurderer å be om keisersnitt og heller "avbestille" det om hun snur seg nedover. Noen som har gjort det før? Jeg vil ikke være med på snuing. Kan vel bestemme dette selv? Selv om jeg vet at de kommer til å prøve å overtale meg til det.. Jeg vil ikke risikere at fødsel starter og ting blir kaos, og det ender med haste keisersnitt. Da vil jeg heller ha et planlagt ett
Drammensjente Skrevet 9. august 2012 #2 Skrevet 9. august 2012 Du får ikke føde vaginalt om baby ligger i tverrleie, bare i sete- eller hodeleie. Mulig de kan tilby utvendig vending hos deg, men du har ennå noen gode uker igjen til at barnet kan snu seg spontant. Ks blir ikke utført om babyen har snudd seg riktig med mindre du har andre grunner til å få ks. Har selv lille babyjenta sittende og har fått MYE info fra lege, jordmor og andre medsøstre Masse lykke til!
JomfruMarita Skrevet 9. august 2012 #3 Skrevet 9. august 2012 Jeg vet ikke om det er forskjellig politikk på dette fra sted til sted, men min gutt lå med hodet ned helt til uke 36, da snudde han seg plutselig. Jeg føder raskt sånn som deg, og opplevde at dette ble tatt alvorlig av jordmor som bestilte UL på sykehuset uken etter. Men de sjekker gjerne ikke leie med UL før uke 37 vet jeg, fordi alt kan skje som de sier. I mitt tilfelle snudde han seg riktig vei igjen før jeg kom meg på UL, heldigvis. Vil helst slippe KS, og helst slippe å føde ngen alene i baksetet på bil på vei til sykehset.... Min opplevelse er at det er ganske lav takhøyde for KS ved sete- eller tverrleie. Jordmor sa at de sikkert kom til å fortelle om fordelene ved en setefødsel og at det ikke er så ille som noen skal ha det til, men at det er ingen som kommer til å nekte deg keisersnitt hvis du ønsker det. Om det går an å "bestille" det så langt i forveien som du er nå, det vet jeg ikke. ønsker deg i hvertfall lykke til, og jeg regner med de vil forstå deg og din situasjon.
_Line81__ Skrevet 9. august 2012 Forfatter #4 Skrevet 9. august 2012 Takk for svar Jeg skal til jordmor til uka, så får ta en prat med henne da. Kjenner jeg får litt angst av hele greia, så greit å finne ut av det
gmfosse Skrevet 9. august 2012 #5 Skrevet 9. august 2012 Du har en ganske lik historie som meg. Styrtfødsel med nr 1 og nr to på tverra. Min tulle lå i tverrleie til uke 38. Da la hun seg i sete og et par dager før fødselen la hun seg rett vei. Og, overraskende nok, ble det ingen styrtfødsel som jm hadde trodd. Brukte ca 4 timer fra 4 cm til hun var ute. Når man er flergangsfødende er det visst nok mer vanlig med tverrleie ogtenke at det fort blir ulik måling når det e forskjellige persona som måle ustabilt leie, men det går som regel bra. Jeg fikk beskjed om at sjansen var stor at hun ville snu seg i det riene startet dersom hun fortsatt lå på tverra Håper alt ordner seg for deg som det gjorde for meg!
3 blå Skrevet 10. august 2012 #6 Skrevet 10. august 2012 Jeg var hos jordmor i dag og hun mente at gutten nå har snudd seg og ligger med hodet ned Det er ikke festa, men godt at han iallefall ligger rett vei Jeg er 36+4 og når jeg var på ul i uke 34 lå han i tverrleie. Hun mente det ikke uvanlig at de snudde seg iløpet av de siste ukene, men jeg skal uansett på ny ul når jeg er i uke 38. Så det et mulig at de snur seg heldigvis
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå