Anonym bruker Skrevet 9. august 2012 #1 Skrevet 9. august 2012 Kan hemoroide føre til støt-smerter ved samleie? Det gjør vondt bak "mot anus" =/ har vært slik i mange mndr, for vondt for å ha sex. Ifølge gyn ser alt fint ut, men glemte å nevne hemoroiden min ( flau)
Anonym bruker Skrevet 9. august 2012 #2 Skrevet 9. august 2012 Nei vil heller tro at du har fulle tarmer,rett og slett bæsj.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2012 #3 Skrevet 9. august 2012 Nei vil heller tro at du har fulle tarmer,rett og slett bæsj. Men det har vart i 3-4 mndr.....har ikke hatt andre smerter eller poblemer... -HI
Anonym bruker Skrevet 9. august 2012 #4 Skrevet 9. august 2012 Søk på tøyning og iliopsoas på nettet og prøv å tøye hofteleddsbøyeren. Hvis denne er for stram så kan den være årsak til ulike smerter under samleie (veldig undervurdert årsak!). Hvis dette ikke hjelper så kan du også evt vurdere å gå til en kiropraktor, naprapat eller manuell terapeut og legge frem problemet. Halebenet kan av og til gi mye smerter også - men da har man som regel også smerter når man sitter. Så har du ikke smerter når du sitter så er hofteleddsbøyeren en mer sansynlig årsak. En stram muskel blir større i omkrets, og fulle tarmer er også større i omkrets - dermed blir det mindre plass der inne, slik at når mannen da støter inn så får du smerter.... Så begynn å tøye, og hvis magen er treg så få orden på den, f.eks. begynn med magnesium og gode tarmbakterier
Anonym bruker Skrevet 9. august 2012 #6 Skrevet 9. august 2012 Kanskje endometriose? Men det kan vel ikke bare plutselig oppstå? Blir endo kamuflert av p-piller?
Stella&My+2 Skrevet 9. august 2012 #7 Skrevet 9. august 2012 Det kan plutselig komme ja. Jeg skal utredes for det i løpet av høsten,- alt ser bra ut på GU, så kikkhullsoperasjon er eneste måten å se/ evt utelukke det. Har vært plaget av menssmerter fra helvete i alle år, men det er først de siste årene at jeg har fått støtsmerter. Endo kommer i mange varianter, og ikke alle har smertefull menstruasjon (som man tror man må ha ved diagnosen), men en kan f.eks være plaget av nettopp støtsmerter. Hvis det vedvarer og er plagsomt ville jeg ha sjekket det ut.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2012 #8 Skrevet 9. august 2012 Ja, det kan det. Har masse slike smerter etter jeg fikk ungen, og har vært kjempeplaget med smerter.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2012 #9 Skrevet 9. august 2012 Hvilke andre smerter/symptomer har dere på endo? Eneste måten å finne det ut på er vel ved kikkhullsundersøkelse? Jeg har stabil syklus og er ikke plaget med noe annet enn disse stør-smertene... -HI
Stella&My+2 Skrevet 8. september 2012 #10 Skrevet 8. september 2012 - Kraftige menssmerter - Av og til EL smerter - Støtsmerter - Samt en halvsøster med samme diagnose,- kan visst være arvelig og summen av dette gjorde at de ville utrede videre. Er kun kikkhull som kan gi endelig diagnose,- innvendig UL og bilder kan gi en viss indikasjon selv om alt dette viste normale forhold hos meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå