Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Begynner i jobb 15.august etter et år med ulønnet permisjon. Sluttet visst litt tidlig på prevensjon, for er nå gravid og har termin rundt 1.april. Rekker jeg da å tjene opp rett til foreldrepenger? Får ikke lønn før 15.september, men regner med opptjeningsperioden starter 15.august fordet?

Opptjeningstiden avsluttes 3 uker før termin, for da Må man ut i permisjon, om jeg har forstått det riktig?

Og hvordan er det å ta ut ferie i løpet av tiden jeg jobber, vil denne være såkalt ulønnet og ikke regnes med i inntjeningsperioden (slik at ferieukene trekkes fra den totale tiden jeg jobber)?

Håper noen snille damer kan svare meg på dette! Så mange tanker i hodet på en gang...hadde vært så deilig å vite om jeg er sikret foreldrepenger, så har man en bekymring mindre... :-)

Fortsetter under...

Ja jeg har vel strengt tatt jobbet i 6 måneder 15.februar, så alt etter den tid blir vel å regne som bonus? Og får jeg ultralydtermin 1.april, vil jeg vel gå ut i permisjon 21 dager tidligere, altså rundt 10.mars?

Men en ting til: har fått dagpenger i to måneder i sommer i påvente av å starte i jobb....kan disse også regnes som grunnlag? Det har bare vært snakk om ca 3000 hver 14,dag, så vet ikke om jeg faller under en eller annen beløpsgrense...? HI

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...