.....oceana...... Skrevet 9. august 2012 #1 Skrevet 9. august 2012 Hun er forkjøla,feber og stygg hoste. Jeg dro dit for og teste henne for mycoplasma (lungebetennelse) siden jeg har hatt det for ikke så lenge siden. Også er det smittsomt. Legen synest hun var så rød rundt øynene og klødde slik at han skrev ut zyrtec...men det er jo for allergi,pluss at jeg har lest at noen også bruker det som sovemedisin for ungene. HALLO..er jo vanlig og bli rød rundt øynene når man har nesten 40 i feber og forkjøla også da mente jeg... men han ville vi skulle prøve. Jeg er veeeeldig usikker!!!!!!!
tyr82 Skrevet 9. august 2012 #2 Skrevet 9. august 2012 Zyrtec er mot allergi, og veldig rart at han gir det uten å teste henne for noe. Er jo veldig enkelt å teste med sånne drypp på risp (eller hvordan jeg skal si det). Jeg vet at for voksne er ikke zyrtec farlig å ta, enten funker det eller så funker det ikke (noen står det hjelper mot fyllesyke, noe jeg ikke vet om jeg tror på). synes heller ikke jeg blir trøttere av å ta zyrtec enn jeg er ellers, blir jo trøtt av allergien uansett. Ble mye trøttere i gamle dager da jeg brukte 1.generasjonsanihistaminer. Må si jeg er sterkt tvilende til at zyrtec funker som sovemedisin (dvs, om de får normal barnedose). Men jeg aner ikke hvordan det påvirker barn i forhold til voksne, så egentlig kan jeg ikke helt uttale meg der.
.....oceana...... Skrevet 9. august 2012 Forfatter #3 Skrevet 9. august 2012 har bare lest og hørt at allergimedisin blir brukt som sovemedisin på småbarn. Legen sa at ho ville bli trøtt av denne typen medisin.
tyr82 Skrevet 9. august 2012 #4 Skrevet 9. august 2012 Da tar jeg sikkert feil siden jeg ikke kjenner til hvordan det er på barn, så da skal jeg ikke si noe
Elina Skrevet 9. august 2012 #5 Skrevet 9. august 2012 ja, du blir trøtt og slapp. Du kan også bli slapp dagen etter, føles som bakfylla. Derfor har jeg sluttet helt med zyrtec, men nå hadde jeg jo allerergi som kom å gikk. Rart at han skrev det ut til henne. Klør hun seg i øynene?
Anonym bruker Skrevet 9. august 2012 #6 Skrevet 9. august 2012 ja, du blir trøtt og slapp. Du kan også bli slapp dagen etter, føles som bakfylla. Derfor har jeg sluttet helt med zyrtec, men nå hadde jeg jo allerergi som kom å gikk. Rart at han skrev det ut til henne. Klør hun seg i øynene? ja, du blir trøtt og slapp. Du kan også bli slapp dagen etter, føles som bakfylla. Derfor har jeg sluttet helt med zyrtec, men nå hadde jeg jo allerergi som kom å gikk. Rart at han skrev det ut til henne. Klør hun seg i øynene? Ta det ikke for gitt at ungen sover av zyrtec. Datteren fmin ikk dette da hun var liten, pga allergi. Resultat: hun ble hyper, sov ikke på flere døgn. Så hun måtte slutte på det etter kort tid. Forstod på legen at det var ytterst sjeldent at barn reagerte sånn på allergimedisin, men at det var mulig. Men som de over her skriver, det er en allergimedisin
Anonym bruker Skrevet 9. august 2012 #7 Skrevet 9. august 2012 Jeg har en mann med allergi, han er så ille at for oss som ser han så ser det ut som han er skikkelig forkjøla med alt som hører til en forkjølelse. Røde øyne, snørrer, hoster og feber. Han ble slik overnatten når han var liten, så det tok lang tid før de sjekket ut om han var allergisk. Nå må han bruke sprøyte for å hole det i sjakk. I tilegg til piller, øyedråper og nesespray. Men jeg har en datter som bruker Zyrtec som "sovemedisin" pga atopisk eksem. Disse brukes for å stilne kløen om kvelden slik at hun får sovnet, når hun er som værst så klarer hun ikke å sove siden hun klør så mye. Så sovemedisin kan jeg ikke si det er, selv om de brukes for at hun skal få sove. Hun har brukt det sien hun var 2år og ikke hatt noen bivirkninger av noen slag. Utover at hun sov veldig lenge de første dagene hun tok de, men hun hadde jo så mye søvn å ta igjen at det er nok derfor. Jeg ville gitt ungen zyrtec for å se om det blir noen enring, for slik du forteller så er hun akkurat lik som min mann er når han ikke har tatt sprøyte og medisiner for allergien sin. Har det ingen virkning så er det jo hvertfall ikke det. Men gir ikke prøvesvarene for lungebetennelsen og evt noe annet dere tok så villle jeg tatt turen til legen igjen.
.....oceana...... Skrevet 9. august 2012 Forfatter #8 Skrevet 9. august 2012 Ja,hun klødde seg i øynene, og jeg sa til legen at hun bruker briller men vi glemte dem hjemme. Hun sover ihvertfall godt nå )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå