Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

noe forslag til hva det kommer av? hun er 3,5 mnd gammel og får bare mme , nan. spiser stort sett greit. men sutrer mye etter måltidene

Videoannonse
Annonse
Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

magevondt? Bruker dere sviskesaft eller malt i en og annen flaske?

Kan også være at NAN ikke er for henne, muligens prøve HIPP eller noe annet.

Skrevet

Eller kanskje hun snart er klar for fast føde?

Skrevet

Er vel litt tidlig for fast føde? Er ikke lett å vite. Magevondt? trett? tenner?

Skrevet

Vil hun ha mer nan enn du gir henne? Raper hun godt etter måltidet? Barn som får flaske bør også sitte mer oppreist under mating.

Skrevet (endret)

Jeg hadde det på samme måten og startet med å gi lillemann Collet MME, da ble han bedre :)

Han nekter enda å sove lange lurer på dagtid, max 30 min av og til en time, men har er heldigvis i godt humør nå!

Synes ikke det er for tidlig å gi litt grøt på kveldene, siden hun får mme. De sier at barn som ammes ikke bør beg med fast føde før etter 6 mnd, men at barn som får mme kan beg før for å unngå at de blir kresne.

Min gutt får grøt av 1,2 dl vann og 1 dl grøt og spiser det han klarer, av og til hele skålen og av og til bare litt. Tror at så lenge de får styre det selv så går det bra.

Etter at vi startet på collet har han fått avføring annenhver dag og den er ikke hard!

Siden lillemann er urolig når det kommer til soving (både natt og dag) så skal jeg kontakte manuellterapaut og se om han har låsninger eller liknende i rygg/ nakke. Kanskje det også kan være noe for deg?

Etter som jeg har forstått så er det gratis for babyer :)

Lykke til!

Endret av perl1
Skrevet

Har og erfaring fra førstemann med at collett var mye bedre for magen enn nan! Og har god erfaring med dr. Brown flasker. De har en mekanisme som gjør at de ikke svelger luft...

Skrevet

Jeg hadde det på samme måten og startet med å gi lillemann Collet MME, da ble han bedre :)

Han nekter enda å sove lange lurer på dagtid, max 30 min av og til en time, men har er heldigvis i godt humør nå!

Synes ikke det er for tidlig å gi litt grøt på kveldene, siden hun får mme. De sier at barn som ammes ikke bør beg med fast føde før etter 6 mnd, men at barn som får mme kan beg før for å unngå at de blir kresne.

Min gutt får grøt av 1,2 dl vann og 1 dl grøt og spiser det han klarer, av og til hele skålen og av og til bare litt. Tror at så lenge de får styre det selv så går det bra.

Etter at vi startet på collet har han fått avføring annenhver dag og den er ikke hard!

Siden lillemann er urolig når det kommer til soving (både natt og dag) så skal jeg kontakte manuellterapaut og se om han har låsninger eller liknende i rygg/ nakke. Kanskje det også kan være noe for deg?

Lykke til!

Må dessverre skuffe deg her .. Verken manuellterspeut eller kiropraktor er gratis for babyer, det koster en del , dumt hvis det går et par tusenlapp og behandling som ikke hjelper :-( men jeg synes det er verdt å prøve , selv om det er dyrt . Kjenner noen med helt forskjellige erfaringer , guttebarn som ble MYE bedre etter to ganger , og en jente som hadde ingen nytte av det , bare lommeboka ble lettere .. Sånn vet aldri.

Skrevet

Lykke til!

Må dessverre skuffe deg her .. Verken manuellterspeut eller kiropraktor er gratis for babyer, det koster en del , dumt hvis det går et par tusenlapp og behandling som ikke hjelper :-( men jeg synes det er verdt å prøve , selv om det er dyrt . Kjenner noen med helt forskjellige erfaringer , guttebarn som ble MYE bedre etter to ganger , og en jente som hadde ingen nytte av det , bare lommeboka ble lettere .. Sånn vet aldri.

var hos manuellterapaut i går og det var gratis. Fikk også vite at det er gratis frem til barnet er 12 år så bare kjør på å bestill time :)

Skrevet

Jeg måtte begynne med grøt til jenta mi da hun var 3 mnd. Hun sa rett og slett fra om at melk var ikke nok lenger. Hun fikk både mm og mme. Fikk støtte fra helsestasjonen i den avgjørelsen.

Skrevet

Manuell terapi er gratis! Verdt å sjekke opp før man uttaler seg! Og om det ikke var det så hadde jeg gladelig betalt noen lapper for det.... Var hos kiropraktor med første mann og brukte kanskje en tusen lapp.. Han ble helt bra, men han hadde kolikk. De behøver som oftest ikke mer enn 2-3 behandlinger.

Håper det har ordnet seg HI?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...