Gå til innhold

Død baby i Lano-konkurransen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har stor forståelse for at man savner den man har mistet - inderlg! Jeg synes allikevel det er ubehagelig at man melder på en baby som ikke lenger lever i en slik konkurranse.

Jeg skjønner at man må sørge på sin måte, og at man er stolte over sitt barn og vil vise det fram, men måten blir for meg feil. Jeg hadde ikke likt å få vite at jeg stemte fram noen som ikke lenger lever, i en konkurranse hvor vinneren skal frontes på produktene. Babyer/barn er jo for de fleste bildet på liv.

Jeg kommer IKKE til å nevne navn.

Skrevet

Skjønner hva du mener og er til en viss grad enig. Men på en annen måte så syntes jeg det er litt fint. Ja, faktisk.. At det nydelige lille sjarmtrollet kan fronte lanoflaska og bli husket slik som h*n var.

Gjest fjernet-medlem-1402
Skrevet

Her må jeg si meg enig med deg... Har all medfølelse for etterlatte, men føler det blir feil å vise frem barnet i en slik konkurranse.

Skrevet

må man ikke være 2 år eller eldre for å kunne delta? mener det står i reglene.

uansett så er det jævlig sært og morbid med en død baby i en konkurranse

Skrevet

Så lenge barnet var i live da bildet ble tatt er det i orden i mitt hode. Det å være lano-ungen er jo ikke en rolle som skal fylles, det er jo bare at bildet skal pryde innpakningen til tidenes kløsåpe.

Om foreldrene synes dette er en fin måte å hedre minnet til barnet synes jeg ikke andre skal legge seg opp i det, utover at man da kan stemme på et annet barn i stedet..

Gjest Mine ♥ ♥ ♥
Skrevet (endret)

Men er det bildet av en død baby? Eller en baby som ble tatt bilde av for så å dø? 2 vidt forskjellige ting, sagt på en annen måte..samme hvor sykt det er så setter man ikke bildet av et lik på en såpeflaske!

Endret av Mine ♥ ♥ ♥
Skrevet

Men hva er egentlig historien? Et barn som har dødd nå nylig? Hvor gammelt var det da?

Skrevet
Men er det bildet av en død baby? Eller en baby som ble tatt bilde av for så å dø? 2 vidt forskjellige ting, sagt på en annen måte..samme hvor sykt det er så setter man ikke bildet av et lik på en såpeflaske!

Jeg vil tro at det gjelder et bilde fra da barnet var i live. Tror ingen har planer om å sette bildet av et lik på en såpeflaske, som du så elegant utrykte det.

Skrevet

Hmmm.. På en måte så syns jeg at det er en fin ting å gjøre for å hedre barnet. Og jeg skjønner jo at foreldrene gjør det.

Men allikavel så syns jeg ikke at et barn som er dødt har noe å gjøre i en slik konkurranse, blir litt usmakelig, og litt "rart" i mangel på bedre ord.

Tar det for gitt at det er et bilde tatt av barnet mens det levde, og ikke av en død unge. Da hadde saken vært helt annerledes, og vært ganske ekkelt og morbid.

Skrevet (endret)

Morbid, ekkelt og lik, er ord jeg syntes er en smule respektløse for å være helt ærlig. Bilde er nok tatt fra da barnet var i live. Husk også på at de foreldrene kan være her på DIB også, og da er det vel ikke så kjekt å lese dette om sin døde baby. Man printer ikke et "lik" på ei såpeflaske. Det er snakk om et barn som nå er gått bort. En smilene og søt baby på en såpeflaske? ekkelt og morbid? Det syntes ikke jeg. Rart kanskje, ja.

Marilyn Monroe på postere rundt om i hele verden finner jeg ikke som ekkelt og morbid. Heller ikke tvserier av avdøde skuespillere. Og da heller ikke en nydelig fin liten baby på en såpeflaske.

Endret av mrsrogaland
Gjest Mine ♥ ♥ ♥
Skrevet

Hva er problemet? Selvfølgelig er det ikke noe galt å sende inn et bilde fra da barnet var i live..

Og, selvfølgelig er det ikke korrekt her inne å bruke ordet lik om en baby, men det er jo det det er? Eller? Ville bare frem til at det er to vidt forskjellige ting å sende inn et bilde av et barn som er i live og ett som er dødt..

Skrevet

Korfor blir detta diskutert når detta står null ting om reglene til LANO konkuransen ?

Skrevet

Nå spørs det jo også om barnet var i live da h*n ble meldt på konkuransen, for så å dø etterpå. Da kan det jo være at foreldrene ikke har kommet så langt at de har meldt fra om dødsfallet. Uansett så er det vel et bilde av barnet mens h*n levde.

Ene barnet som er på en av first price sine bleiepakker er jo død, ingen reaksjoner på det. Var i media for noen år siden. Barnet døde i en bilulykke og foreldrene valgte i sammarbeid med first price å beholde bildet av barnet på bleiepakkene da de så det som en fin måte å hedre barnet, samt at barnet ikke ble glemt. Kan være noe slikt disse foreldrene i lanokonkuransen tenkte også?

Skrevet

Selvfølgelig var barnet i live da bildet ble tatt. Ja, jeg skjønner at det er en vakker måte å hedre sitt barns minne på, men det føles spesielt for meg som står på utsiden. For meg er barn forbundet med liv, og hvis jeg stemmer på lano-ungen, tror jeg automatisk at det dreier seg om barn som lever.

HI

Skrevet
Nå spørs det jo også om barnet var i live da h*n ble meldt på konkuransen, for så å dø etterpå. Da kan det jo være at foreldrene ikke har kommet så langt at de har meldt fra om dødsfallet. Uansett så er det vel et bilde av barnet mens h*n levde. Ene barnet som er på en av first price sine bleiepakker er jo død, ingen reaksjoner på det. Var i media for noen år siden. Barnet døde i en bilulykke og foreldrene valgte i sammarbeid med first price å beholde bildet av barnet på bleiepakkene da de så det som en fin måte å hedre barnet, samt at barnet ikke ble glemt. Kan være noe slikt disse foreldrene i lanokonkuransen tenkte også?

Barnet døde før konkurransen.

HI

Skrevet
Korfor blir detta diskutert når detta står null ting om reglene til LANO konkuransen ?

Det er vel implisitt at man melder på levende barn i en konkurranse?

Skrevet
Nå spørs det jo også om barnet var i live da h*n ble meldt på konkuransen, for så å dø etterpå. Da kan det jo være at foreldrene ikke har kommet så langt at de har meldt fra om dødsfallet. Uansett så er det vel et bilde av barnet mens h*n levde. Ene barnet som er på en av first price sine bleiepakker er jo død, ingen reaksjoner på det. Var i media for noen år siden. Barnet døde i en bilulykke og foreldrene valgte i sammarbeid med first price å beholde bildet av barnet på bleiepakkene da de så det som en fin måte å hedre barnet, samt at barnet ikke ble glemt. Kan være noe slikt disse foreldrene i lanokonkuransen tenkte også?
Barnet døde før konkurransen. HI

Kan ikke være lett å gi slipp på barnet sitt. Kan ikke tenke meg noe vanskeligere enn å miste barnet sitt. Kanskje det er en sorgreaksjon? Kanskje de holder fast for harde livet? Kanskje de vil hedre barnet sitt? Kanskje de syntes som alle oss andre, at barnet deres er verdens vakreste -død eller levende?

Som hun over skriver om first price og den gutten som døde i bilulykke, så syntes jeg det var fint. Syntes heller ikke det er noe galt av foreldrene å melde på deres lille skatt slv om han ikke lever lengere. Bare litt rart. Men det kan da vi alle leve med.

Skrevet

Synes ikke det er rart en gang, jeg.. :)

Skrevet

Jeg kjenner foreldrene. Syns det var en fin ting og stemmer på babyen.

Babyen er jo nydelig og et flott bilde å ha på Lanoflaska. Den har fått min stemme. Håper veldig ikke foreldrene ser denne linken. Er tøft nok å miste et barn.

Skrevet

Hvordan vet alle om denne spesielle saken? Har det vært en sak i media? For alt dere vet kan det jo være flere barn i konkurransen, som ikke lever lenger.

Skrevet

Hvordan vet alle om denne spesielle saken? Har det vært en sak i media? For alt dere vet kan det jo være flere barn i konkurransen, som ikke lever lenger.

Det kan godt hende det er flere. Jeg vet om en. Tenkte kanskje det var samme men er jo langt fra sikkert. Kommer i allefall til å forsette å stemme :-)

Skrevet

Jeg tenker at foreldrene får gjøre det som føles riktig for dem.

Og så får det bli opp til juryen hva de vil gjøre videre.

Så lenge man ikke har opplevd det samme selv, synes jeg man kan holde seg for god til å mene for mye om hva som er riktig og galt i en sånn situasjon, og respektere at folk er forskjellige og har forskjellig måte å takle slike ting på.

Skrevet (endret)

Hadde ikkje hatt problem med å stemme på barnet for min del, men det er jo synd at foreldra ikkje har teke omsyn til dine følelsar rundt dette.....

Synes dette var eit usmakleg innlegg.

Endret av soleia
Skrevet

Er veldig enig med " netti", håper virkelig ikke foreldrene ser denne tråden. Syntes tråden er usmakelig, og vitner om liten respekt for mennesker som opplever den største sorg på jord. Hvorfor kan ikke barnet være et symbol på livet, hvor skjørt det er, og hvor viktig det er å glede seg over de små ting?

Skrevet

Hvorfor er dette innlegget respektløst. Skal man ikke kunne stille spørsmål med/ha mening om noe som kan være sårt for enkelte?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...