Anonym bruker Skrevet 9. august 2012 #2 Skrevet 9. august 2012 Det gjør deg noget spesiell hvertfall....
hd85 Skrevet 9. august 2012 #3 Skrevet 9. august 2012 jeg kan forstå at du føler det på den måten. Men er nok fordi dyr er forsvarsløse å ikke kan formidle det vonde. Jeg synest og det er hjerteskjærene når et dyr har det vondt. Også barn fodi de ikke kan fortelle det vonde. Men synest det er like fælt uansett hvem som har det vondt. Men vil ikke si at det gjør deg til et dårlig menneske. Kan tenke meg du hadde reagert hadde du kommet opp i en situasjon der et menneske hadde hatt det fælt.
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 9. august 2012 #4 Skrevet 9. august 2012 Signerer # 2 her jeg......Har du forressten barn?
Kanutten83 Skrevet 9. august 2012 #5 Skrevet 9. august 2012 Jeg synes det er fælt å lese/se/høre om noen som har det vondt, men det er verre når det gjelder dyr og barn... Går vel på at dyr og barn er mer forsvarsløse og avhening av oss voksne. Men jeg ser ikke på meg selv som et dårlig menneske av den grunn.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2012 #6 Skrevet 9. august 2012 Enig med HI. Mennesker er årsaken til alt vondt på jorden. Dyr gjør bare det de må for å overleve. Vi har vel aldri hørt om sinnssyke sosiopater av noen dyr har vi vel? De har like stor rett til å eksistere og få være i fred som oss mennesker. Forskjellen er at dyrene ikke evner å være like kynisk og syk i hodet som mennesker. Forsvarsløshet er det som vinner min sympati, både hos dyr og mennesker.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2012 #7 Skrevet 9. august 2012 Enig med HI. Mennesker er årsaken til alt vondt på jorden. Dyr gjør bare det de må for å overleve. Vi har vel aldri hørt om sinnssyke sosiopater av noen dyr har vi vel? De har like stor rett til å eksistere og få være i fred som oss mennesker. Forskjellen er at dyrene ikke evner å være like kynisk og syk i hodet som mennesker. Forsvarsløshet er det som vinner min sympati, både hos dyr og mennesker. Man trenger ikke være unormal for å føle som HI, men det er veldig spesielt, så sant det ikke har en årsak. Vet om mennesker som har det sånn som HI, men dette er mennesker som har vært utsatt for mye vondt fra mennesker, som f.eks mobbing, tortur ol.
Light of my life Skrevet 9. august 2012 #8 Skrevet 9. august 2012 HI jeg følte det på samme måte som deg inntil jeg fikk barn selv. Du har kanskje ikke barn? Uansett, nå som jeg har barn har ikke denne følelsen forsvunnet, eller blitt noe svakere, men nå føler jeg det på samme måte når det gjelder barn. Altså, en sterk empati for "de svakere" har blitt utvidet fra å bare gjelde dyr, til nå å omfatte dyr OG barn
Anonym bruker Skrevet 9. august 2012 #9 Skrevet 9. august 2012 Jeg også er mere glad i dyr enn mennesker.Takler ikke å se dyr som har det vondt.De er dårligere stilt enn barn og har mye færre rettigheter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå