Gå til innhold

Hva kan dette være symptomer på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den siste tiden har jeg vært plaget med hetetokter. Jeg kan plutselig bli ekstremt varm, og får nesten litt panikkfølelse for det er så ubehagelig. I tillegg svetter jeg veldig mye når jeg beveger meg, mer enn jeg har gjort tidligere. Jeg har ingen andre symptomer som jeg kan komme på, jeg er ofte trøtt og sliten, men det er jeg som regel alltid. Sover generelt lite og jobber mye. Det eneste jeg kan komme på er at jeg har rent mye fra øynene den siste tiden, men tviler på at det har noen sammenheng? Det er forøvrig både lavt og høyt stoffskifte i nær familie, kan det være noe slikt? Jeg er overvektig, men på vei ned i vekt.

Skrevet

Kunne høres litt ut som noen av symptomene på angstanfall, men det er så mannge forskjellige symptomer på det. Jeg har også hatt det sånn og fått beskjed fra sjukepleier at det kunne være akutt blodtrykksfall.... Uten noen spesiell grunn.... Uten om det har jeg ingen forslag til hva det kan være...

Skrevet

Få sjekket stoffskiftet ditt.

Kan også være en ide å sjekke kobber-nivået, da dette også settes i sammenheng med stoffskiftet, men ikke ofte legene sjekker det.

Hvis man har lite av magnesium i kroppen så kan man få mye svettetokter, ofte kan man da ha urolige ben, få lett kramper m.m.

Magnesium går også inn i energiomsetningen i kroppen og er avgjørende i ca 300 prosesser i kroppen.

Ved stress tappes man for magnesium. Magnesiummangel kan også gi mindre søvn, vansker med å sovne (eller våkne tidlig) og man kan også få hodepine.

Prøv å ta et tilskudd med magnesium en periode og se om det kommer seg. Super-Magnesium (Shift, helsekost) inneholder også vitamin B6 som du trenger for å ta opp magnesium.

Ta en morgen og to om kvelden i en periode og se om det kan hjelpe deg :)

Skrevet

Tusen takk for svar! :)

Jeg er enig i at det kan høres litt ut som angstanfall, men tror nok ikke det er det. Jeg får det nemlig ofte når jeg bare er hjemme og slapper av for eksempel. Noen ganger når jeg sitter og ser på TV kan jeg plutselig blir kjempevarm, koker liksom innvendig. Er ikke stresset, redd, bekymret eller presset på noen måte da, så det er liksom det som er litt merkelig.

Jeg skal bestille en legetime og få sjekket stoffskiftet, og til da skal jeg prøve å ta litt magnesium. Når jeg tenker over det har jeg egentlig hatt litt problemer med å sovne den siste tiden. Det er litt rart siden jeg som regel er veldig trøtt når jeg legger meg. Hadde vært fint om det hjalp!

HI.

Skrevet

Hvor gammel er du? Overgangsalderen kan begynne svært tidlig hos noen, og du beskriver jo typiske tegn på den...

Ta en tur til legen og få sjekket det, så slipper du å bruke mer tid på å uroe deg :)

Skrevet

Jeg er 29 år. Håper virkelig ikke det er overgangsalderen som kommer så tidlig, men jeg ser jo at det er det som kommer opp når jeg googler. Får ta meg en tur til legen ja. :S

Skrevet

Høres ut som meg når mitt stoffskiftet er i ubalanse. Tror det beste er å sjekke det;) Høres ut som det er høyt, i så tilfelle.

Om man plutselig spiser mindre over litt tid så kan stoffskiftet komme i ubalanse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...