Tingenes Herre Skrevet 8. august 2012 #1 Skrevet 8. august 2012 De terroriserer nabolaget hver kveld. Midt i leggetiden for alle barna i gata. Ingen som kjøper noe av dem, men de gir seg ikke. En dag tar jeg den bjella og renser tennene til sjåføren med den! Og da gjør jeg det i selvforsvar!
me_87 Skrevet 8. august 2012 #2 Skrevet 8. august 2012 De har jo så god is Her jeg bor er det bestandig noen som kjøper om sommeren hvertfall. Min baby er heldigvis ikke så følsom for lyder så han blir ikke plaget av det.
Chass Skrevet 8. august 2012 #3 Skrevet 8. august 2012 Her står de rett utenfor huset vårt vær onsdag kvart på 10 på kvelden. Jævlig irriterende selvom unga ikke våkner.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2012 #4 Skrevet 8. august 2012 Huff da, kan dere ikke snakke til dem da? Forklare hvordan det ligger an? Hos oss kommer de på ettermiddagen på lørdager, passer perfecto
Major HotLips Houlihan Skrevet 8. august 2012 #5 Skrevet 8. august 2012 Hos oss kom de på en søndag. Min svært kristne svigerfar var IKKE blid og det fikk jammen sjåføren høre Lurer på om de kommer flere ganger?
Solskinnstrall Skrevet 8. august 2012 #6 Skrevet 8. august 2012 jah...her er det norges is eller hva de heter....de med norge rundt sangen....og de er her engang mellom 2030-22 hver uke..... sendte de en hatmail jeg - men fikk aldri noe svar. Jenta mi har ikke våkna av de enda men det er såå unødvendig å drive å terroriserer så sent a..
Tingenes Herre Skrevet 8. august 2012 Forfatter #7 Skrevet 8. august 2012 Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har bedt sjåførene slutte å bjelle rett utenfor, eller hvor mange ganger jeg har ringt og klaget. Det skjer INGENTING. Hvis jeg skal tenke positivt, så har jeg iallefall fått en grunn til å glede meg til vinteren kommer.....for da kommer de vel ikke mer? *håpe*
Anonym bruker Skrevet 8. august 2012 #8 Skrevet 8. august 2012 Hjem is er ingenting mot det j*vla toget som alltid tuter når det kjører forbi et stopp lengre unna. Tuta dems er høy og skingrende.. Togbanen er ca 2,5k unna, men hører de allikavel godt.. Første toget kommer tutende halv 7!!! Og da er det så stille at man hører det godt! Hjem is har nå hvertfall is med seg, det har ikke toget.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2012 #9 Skrevet 8. august 2012 Vi hadde samme problemet her i fjor høst. Bilen kjørte også rundt og inn foran blokka, og sto på parkeringsplassen og ringte i den helvetes bjella foran soveromsvinduene til hele blokka, gjerne i halv ti-ti tiden på kvelden. En kveld, den ørtende kvelden ettåringen ble vekt av bjella (og brukte, som vanlig, 3 timer på å få henne til å sovne igjen), sendte jeg en saklig men tydelig irritert mail til Hjem-Is. Et par dager senere fikk jeg svar tilbake at de skulle ta en prat med sjåføren og evt. legge om ruta litt. Etter dette ble det mye bedre! Har i løpet av det siste året hørt isbilen kanskje fem ganger (mot hver eneste kveld i fjor), og den har aldri kjørt inn på parkeringsplassen mer
Anonym bruker Skrevet 8. august 2012 #10 Skrevet 8. august 2012 Har samme problem, men det er med kirken rett uten for... Den er en flittig bruker med krikeklokkene! På morgenen er det greit, men her kan de finne på å ringe i 12 tiden. Og den overdøver alt inne, men heldig vis sover jentungen som en stein
Anonym bruker Skrevet 8. august 2012 #11 Skrevet 8. august 2012 Har samme problem, men det er med kirken rett uten for... Den er en flittig bruker med krikeklokkene! På morgenen er det greit, men her kan de finne på å ringe i 12 tiden. Og den overdøver alt inne, men heldig vis sover jentungen som en stein
Anonym bruker Skrevet 9. august 2012 #12 Skrevet 9. august 2012 Jeg hadde samme problem, isbilen stoppet rett utenfor dattera sitt soverom i 20-tiden annenhver fredag og spilte den irriterende Norge rundt-sangen. Jeg løste det ved å sende de en mail og fikk til svar at de skulle skru av musikken i gata vår. Og nå kjører de ikke inn hit en gang (6 hus og har aldri sett noen av de kjøpe is heller...)
Musemorbr / Skrevet 9. august 2012 #13 Skrevet 9. august 2012 Hjem is var her for første gang sist mnd. En prøvetur for å teste området, sa de. For det første stoppet de ikke noe sted. Mannen var tilfeldigvis ved veien og stoppet bilen for å spørre. De brukte ingen lyd, og kjørte ganske fort i forhold til isbilen med norgerundtlyden. Den bilen er bråkete ja, men kommer heldigvis klokka 18 her, så det går greit. Hjem is tok uansett testrunden sin da det striregnet, stormet og var 5 grader. Regner med området strøk på testen og at vi aldri får se den bilen igjen.
Gjest Sekretøsa Skrevet 9. august 2012 #14 Skrevet 9. august 2012 Haaaaater de selv!! Han kommer alltid på kvelden, etter at små barn har lagt seg. Kjører rundt og dinger i den jævla bjella. Kommer kl 20 og kjører rundt i gatene til kl 23. Hvem er oppe da en vanlig skoledag?? Det er HVER dag, fra mars og til september. Jeg holder på å bli gal. Naboen ble så irritert en gang hun sto ute å fikk sønnen til å sovne, og det så han tydelig. Hun ba han dempe seg, men han bare flira og lo, Kjørte en runde rundt kvartalet og kom tilbake og stelte seg foran innkjørselen dems og dinga unormalt mye mens han så på henne å lo?? Det er jo ikke normal oppførsel?! Jeg sendte mail og klaga, men har ikke fått noe svar... Usæriøst. Aldri har jeg sett noen har kjøpt av de heller
☆☆☆ Skrevet 9. august 2012 #15 Skrevet 9. august 2012 Her er det den norske isbilen som kommer. Har aldri kjøpt noe, men kan ikke si jeg gidder å irritere meg over isbilen. Livet mitt inneholder virkelige irritasjonsmomenter....
Tingenes Herre Skrevet 9. august 2012 Forfatter #16 Skrevet 9. august 2012 Da kan du lage deg en egen tråd om det, stjerna. Helt uinteressant hva annet du irriterer deg over i denne sammenheng.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2012 #17 Skrevet 9. august 2012 Det kan også være irriterende at isbilen kommer på dagtid, hvis den setter i gang med å spille mens barnet har sin daglur.
Musemor med tre søte små Skrevet 9. august 2012 #18 Skrevet 9. august 2012 Sjåføren kan ikke gjøre noe. Han har fått en kjøreplan han må følge. Hva med å sende dem en e-post isteden?
Gjest Sekretøsa Skrevet 9. august 2012 #19 Skrevet 9. august 2012 Sjåføren kan ikke gjøre noe. Han har fått en kjøreplan han må følge. Hva med å sende dem en e-post isteden? Han kan la være å provosere.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2012 #20 Skrevet 9. august 2012 Her parkerer isbilen rett utenfor skolen/ barnehagen midt i beste hentetid. Synest det er rimelig unødvendig
C.L.H85 Skrevet 9. august 2012 #21 Skrevet 9. august 2012 Kjenner meg igjen i det mange her sier gitt Her pleide de å bjelle,plinge og plonge rett utenfor soverommet til vesla når hun var rundt 7 mnd... Ungen våkna og skreik da gjerne i et par timer etterpå :s Blæææææh, problemet ble løst da vi byttet soverom Heldigvis kommer de her enten kl 18 eller 20, så ikke midt i legginga. Nå tar de bare en liten trudelutt i det de kommer også står de der å venter uten å bråke
TobiasFeb08+JulieOkt12 Skrevet 9. august 2012 #22 Skrevet 9. august 2012 Jeg kjøper aldri noe av dem, og skulle ønske ingen andre gjorde det heller..... Sitter og hører ding ding i dette øyeblikk.... Hører den liksom selv om den er langt unna. Men bedre at den kommer nå enn kl 2000.... Og min sønn på 4 tror fortsatt at isbilen plinger fordi den er tom, så er ikke noe mas fra han heller heldigvis:-)
C.L.H85 Skrevet 9. august 2012 #23 Skrevet 9. august 2012 Jeg kjøper aldri noe av dem, og skulle ønske ingen andre gjorde det heller..... Sitter og hører ding ding i dette øyeblikk.... Hører den liksom selv om den er langt unna. Men bedre at den kommer nå enn kl 2000.... Og min sønn på 4 tror fortsatt at isbilen plinger fordi den er tom, så er ikke noe mas fra han heller heldigvis:-) Ha ha ha, det skal jeg si til min også når den tid kommer Rett og slett genialt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå